Achteruitrijcamera O3

EdK

Forumguru
Wel hier heb ik wel 50 velletjes A4 voor over en de kleuren toner in hoogste resolutie.
Nu nog een mapje scoren en wachten dat de temperaturen eens omhoog gaan snachts en overdag....
 

heusinkveldb

Forumguru
Wel hier heb ik wel 50 velletjes A4 voor over en de kleuren toner in hoogste resolutie.
Nu nog een mapje scoren en wachten dat de temperaturen eens omhoog gaan snachts en overdag....

Heb je niet eens dubbelzijdig afgedrukt ;)
Met deze temperaturen hoef je er nu niet aan te beginnen als je geen verwarde binnenruimte hebt.
Kom net van buiten. Man wat is het koud.
 

EdK

Forumguru
als je geen verwarde binnenruimte hebt.
Kom net van buiten. Man wat is het koud.
Tsja je hoeft me niets te vertellen..
Ben ook hoofdzakelijk buiten aan werk
En vanmorgen richting maastricht gereden om een week de kost in te gaan
Maar bij maastricht begon het ook nog eens te sneeuwen en bij Bemelen lag een ruime 5 cm sneeuw , dus tsja ik kwam de heuvel niet eens op en glibberde alle kanten op. Dus is een rechtsomkeert geworden en merendeel van ons zit nu in de vorstverlet..... behalve .... juist ik mag morgen ff wat dingen loskoppelen in Lemmer en laden en mee naar zaak nemen.
 

Paul5

Senior Member
Maar een stuk slang van 2,25 m ? je hebt zeker een Skoda met een kofferbak?

En mijn zoon krijgt de camera niet aan , het scherm blijft zwart terwijl je wel de mogelijke instellingen kan doen maar je ziet niets :cry: , dus hij vermoed dat de camera stuk is.:angry:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Is altijd wel even prettig om te weten of je zoon de orginele camera heeft gebruikt zoals in How To staat beschreven
Of hij een Amunsun heeft en of hij de camera ook heeft aangezet met VCDS !?
Nu staan er een paar kreten waar niemand verder iets mee kan dan alleen maar de mededeling te lezen....:pieker::pardon:
 

Paul5

Senior Member
Ja het is een originele van VAG en de radio is een Columbus en de VCDS heeft die ook allemaal gedaan en het werkt allemaal, behalve het beeld dat blijft maar een zwart , en ga je met je hand naar het scherm dan komen meteen de camera instel opties naar voren maar het beeld blijft zwart
 

heusinkveldb

Forumguru
Ja het is een originele van VAG en de radio is een Columbus en de VCDS heeft die ook allemaal gedaan en het werkt allemaal, behalve het beeld dat blijft maar een zwart , en ga je met je hand naar het scherm dan komen meteen de camera instel opties naar voren maar het beeld blijft zwart

Heb je de signaalkabels van de camera niet omgedraaid. Ik bedoel de twee draden die in de blauwe stekker komen achter je navigatie module.
Pin 6: Video
Pin 12: Aarde

Heb je ook gecontroleerd met een multimeter of de camera stroom krijgt, dus ook als je de de auto in z'n achteruit zet.
Ik zou hier een mee beginnen om een aantal zaken uit te sluiten alvorens de conclusie te trekken dat de camera stuk is.
Volgens mij krijg je de "settings knoppen" sowieso te zien als je via VCDS programeerd dat je een camera hebt ook al is deze niet aanwezig.
 

Paul5

Senior Member
Ja hij heeft ook met een multimeter gecontroleerd en er komt stroom op , dus zondag nog even de draden van 6 en 12 om draaien en kijken of dat het probleem is.
afwachten :cry:
 

RoelF

Forumguru
Ik heb een vraag over de handleiding uit de kennisbank. Bij de stroomaansluiting van de ruitenwisser, is dat een continu stroom of een geschakelde stroom en zit er een nadeel aan deze methode?
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb een vraag over de handleiding uit de kennisbank. Bij de stroomaansluiting van de ruitenwisser, is dat een continu stroom of een geschakelde stroom en zit er een nadeel aan deze methode?

Ja, is continue 12v. De camera blijft dus altijd lopen. Sluit je het aan zoals origineel, dan zal de camera alleen ingeschakeld worden als de achteruit ingelegd wordt. Zit er een nadeel aan? Tja, goeie vraag. De camera zou een kortere levensduur kunnen hebben omdat deze altijd aanstaat.

Ik zelf houd ervan om alles zo origineel mogelijk te houden. Via de ruitenwisser is de "easy way" maar het staat iedereen vrij het te doen zoals je zelf wilt, vandaar dat ik ook beide opties beschreven heb.

Succes met je keuze. :)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Leute,

Even geïnformeerd bij de dealer voor de benodigde onderdelen.

Zijn onderstaande bedragen een beetje reëel of absurd te noemen?

Achteruitrijcamera
5TA827566B €355.62
5E5827566E €365.90
5L0827566D €365.90
5EF827566 €365.90

Doorvoerthule
5E9971829 € 5.21

Stekkertje voor zekeringkast
VN 90684405 € 0.42

1x Y-stuk
1J0955873D € 5.28

3x Koppelstuk recht
5J0955871A € 2.69 per stuk

1x Kniestuk
5J0955659A € 2.76

Slang 2,5 meter
1J0955751D € 31.40 (alleen per 10 meter te bestellen)


Prijzen zijn per stuk en incl. btw
 

EdK

Forumguru
Alles na de camera prijzen zijn redelijk te doen
Camera's zijn echt goedkoper te vinden en weblinks zijn ook zeker in topic te vinden
En zijn die cameraprijzen inclusief de kabelboom naar voren of moet je die er ook nog bij rekenen ?
 

Rofffel

Forumguru
Camera heb je voor 130 euro.
Als je een high-line wilt heb je m, ingeleerd op je chassisnummer van 150.-
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb even gekeken @EdK , maar kan geen camera mét bekabeling op die site vinden.
Die van jou is netjes geprijsd mét kabelboom.

@Rooverz wow, dat is tof! Ziet er goed uit.
Jij hebt de camera mét meedraaiende lijnen dus?

Want als ik me niet vergis was dit het enige verschil met de lowline?
 
Bovenaan Onderaan