Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Ik twijfel wel over de juiste hoek…
Optisch lijkt het allemaal wat ineen gekrompen en vervormd.
De lijnen zijn ook wat smal, net of dat de camera niet goed afgesteld staat (in hoeverre er iets aan af te stellen is natuurlijk)
Wat is jullie mening?
Lijkt net of de lens 90 graden verdraaid staat. De aanhanger op beeld is 5 meter lang en staat slechts 4,5 meter achter mijn auto…
 

RoelF

Forumguru
Ik kan wisselen tussen 'normaal beeld' en 'fish-eye beeld' zodat beter zicht hebt bij uitparkeren. Heb een fabriekaf-camera trouwens. En is je Skoda 8 tegels breed? Ik denk dat het wel klopt.
 

Tees

Donateur
Ik heb even in ETKA gekeken, en voor de O4 is het onderdeelnummer van de camera 5WA980556 gevolgd door A, B, C, D of G afhankelijk van bouwmoment. Dit is zo te zien wel zónder de aangepaste greep, volgens mij is dat nummer 5E3827566A (die zonder camera voorziening heeft een totaal ander nummer: 6V0827566)

Hopelijk helpt dit je!
 
Dat staat in de handleiding. :giggle:
Staat niets over fisheye. Dus zal wel gewoon beeld zijn dat nu weergegeven wordt. Breedbeeld weergave optie heb ik niet (C in de handleiding)
Optie A en B overigens ook niet..
Heb Combi Business Plus uitvoering met Columbus entertainment systeem…
 

EdK

Forumguru
Kan ik de mijne evt. door verwijzen naar hen voor onderdeel/montage vragen…
Laat jij hem privé leveren en inbouwen dan ?
Want denk dat je uiteindelijk goedkoper uit bent met kopen en inbouwen bij Antera !
En hij leert hem dan ook in voor die prijs.
 

Maroi1977

Nieuw lid
Laat jij hem privé leveren en inbouwen dan ?
Want denk dat je uiteindelijk goedkoper uit bent met kopen en inbouwen bij Antera !
En hij leert hem dan ook in voor die prijs.
Ik heb al betaald bij aanschaf auto! Dus de kosten zijn voor mijn dealer.
(Ben niet tevreden omdat bij aanschaf auto bij dealer geen VAG onderdeel maar ander B-merk geplaatst is)

Antera heeft mijn voorkeur maar ik denk niet dat mijn dealer manuren spendeert om alles weer origineel te maken EN de camera incl. installatie bij Antera betaald, haha!
 
Vandaag de camera ingebouwd… helaas zonder sproeier. Deze gaat er alsnog inkomen (slangetje had de inbouwer niet)
Dit komt lekker na de vakantieperiode.
Radio herstart nog wel steeds, dit ligt dus niet aan de camera. Ook dit is bekend bij meerdere skoda’s dus dat zal een bug in de software zijn..?
Wordt vervolgd…
De update die ik op ander topic had gelezen wordt er vandaag opgezet (1941)
De dealer wist niets af van deze beschikbare update…
Misschien moeten ze eens wat vaker op het forum neuzen…
Ik ben benieuwd wat er na vandaag weer uit de hoge hoed gaat komen
 
Nieuwe update…
Eerste twee pogingen om update erop te zetten helaas niet gelukt. (Downloaden lukte niet en installatie ging fout)
Uiteindelijk vorige week de update alsnog geïnstalleerd en tot op heden geen uitval meer gehad van het MM systeem.

Het slangetje voor de sproeier functie icm de camera laat nog even op zich wachten. De “grote” dealer kan dit zelf niet blijkbaar en wacht op het inbouwbedrijf dat dit moet gaan verzorgen. (Deze zijn op vakantie)
Dit wordt dus vervolgd.
Maar duidelijk mag zijn… de auto gaat de komende jaren niet naar deze dealer voor zijn onderhoud. Ik zoek wel een echte dealer met verstand van zaken.
 

Canon-Eye

Forumguru
En is je Skoda 8 tegels breed? Ik denk dat het wel klopt.
Standaard stoeptegels zijn 30x30cm, die Skoda zal toch geen 2,40m breed zijn. Maar het beeld oogt nogal sterk vervormd en vertekend, wat je ook krijgt als je een sterke groothoeklens schuin naaar beneden richt.

Komt daar dan ook niet de vervorming vandaan: dat je stuur net niet helemaal recht stond?
Normaal gesproken wordt het camerabeeld zelf niet beïnvloed door draaien aan het stuur - alleen de erin geprojecteerde lijnen kunnen eventueel meebewegen.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Dat die lijnen prima overeenkomen met de auto, wil ik best aannemen. Het is 't camerabeeld dat m.i. niet lijkt te kloppen, op basis van een decennium of 6 ervaring in fotograferen met brandpuntsafstanden tussen 16 en 640 mm kleinbeeldequivalent...

Mijn eigen retrofit achteruitrijcamera (geïntegreerd in de kentekenplaathouder) geeft een beeld met zeer veel minder vertekening bij een toch alleszins redelijk grote beeldhoek.
 

RoelF

Forumguru
Gewoon binnen de gele lijnen houden dan zit je goed.
Het is een hulpmiddel om zonder schade te parkeren, het hoeft niet in de National Geographic.
 
Bovenaan Onderaan