Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Canon-Eye

Forumguru
Als je écht zeker wilt weten of de gele lijnen corresponderen met de breedte van de auto, kun je dat checken door een keer links en een keer rechts langs een rechte stoep of zo te parkeren - eventueel met behulp van de al dan niet gekantelde buitenspiegel.
De gele lijn moet vrijwel samenvallen met de stoeprand, zo simpel is het...

<edit> ...en als het niet samenvalt, dan weet je in elk geval hoe groot de afwijking is waar je rekening mee moet houden. :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
En als je echt 100% van je camera wilt uitgaan is dat niet verstandig. Het is een Hulpsysteem. Maar kan je vertellen dat de lijnen toch wel voor 95% kloppen. Niet elke auto is even breed en je kan een camera niet vertellen welke auto er aanhangt, Je geeft alleen aan de auto door dat er een camera in zit en de lijnen worden door de camera gegeneerd en gestuurd.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Antera Wat is jouw mening, is het een aanbeveling als ik de originele camera die in een VW logo is weggewerkt laat vervangen door een met dynamische lijnen?
Ik parkeer op de parkeerassistentie, de spiegels én de camera, zonder m'n hoofd om te draaien.
Op zich lukt dat prima maar ik ben wel aan zo'n camera gewend geraakt.

grtsss
 

hemi24

Forumguru
@fanSkoda : denk je dat je met de camera met bewegende lijnen méér ziet dan met die met de statische lijnen, of hoe moet ik jouw vraag lezen..?
 

fanSkoda-VW

Donateur
@Antera Veel mensen willen zélf de 'macht' over de auto hebben, zélf echt rijden. Mij interesseert me dat niet zo.
Meer en meer nieuwe auto's worden steeds 'behulpzamer' en uitschakelen is soms (bijna) onmogelijk.
De moderne 'hulpmiddelen' zijn een uitkomst voor mij om veilig voor de medeweggebruikers (en vanzelfsprekend mijzelf) te kunnen rijden. Autorijden én parkeren gaat bij iedereen voor het grootste deel op je opgebouwde routine.

Dus probeer ik na te gaan of een hulpmiddel als een achteruitrijcamera -toekomstgericht- voor mij beter zou zijn met hulplijnen zodat je wat beter kan inschatten waar je terechtkomt. De auto's worden breder en de parkeervakken zijn vaak erg krap.
Kan je zeggen dat veiligheid daardoor toeneemt, door minder kans op fouten en daardoor schade. Tenslotte let je niet altijd scherp op omdat je parkeert op 'routine' maar soms onverwacht afgeleid kan worden (fietser met fatbike die even achterlangs scheurt).
Kortom heeft het toch een (nuttige) meerwaarde.

grtsss
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Antera Wat is jouw mening, is het een aanbeveling als ik de originele camera die in een VW logo is weggewerkt laat vervangen door een met dynamische lijnen?
Ik parkeer op de parkeerassistentie, de spiegels én de camera, zonder m'n hoofd om te draaien.
Op zich lukt dat prima maar ik ben wel aan zo'n camera gewend geraakt.

grtsss

Een High line camera vind ik soms een meerwaarde maar moet zeggen dat ik zelf meer op de spiegels rijd zoals ik altijd geleerd heb. Heel soms in krappe delen wil ik wel eens op de lijnen letten maar ben ik meer van de parkeersensoren ( ik heb dan wel dode hoek herkenning).
Let wel de camera alleen vervangen werkt niet je zal ook een nieuwe kabelset erin moeten plaatsen omdat de High line camera met canbus draden werkt en niet op een simpel aan uit signaal.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij na enige tijd nog de ingebouwde camera en het afgedopte gat van de andere camera (die in de achterklep geboord was door de inbouwer)
 

Bijlagen

  • 6CA77A0F-26DE-430E-A9D0-68CCF22E57E5.jpeg
    6CA77A0F-26DE-430E-A9D0-68CCF22E57E5.jpeg
    218,9 KB · Weergaven: 34
  • F345896F-DBC7-49C5-AD55-AA73D5F00C8A.jpeg
    F345896F-DBC7-49C5-AD55-AA73D5F00C8A.jpeg
    292,2 KB · Weergaven: 33
Na ruim 7 mnd nog steeds geen slangetje verbonden met de sproeier. Dit is niet door de dealer te realiseren. Inmiddels heeft de dealer contact gezocht met schadenet om te kijken of zij iets kunnen betekenen. Ook heb ik de dealer het adres gegeven van vcds-coding uit Breda gezien de positieve ervaringen van anderen met dit bedrijf. (Is dit jouw bedrijf trouwens @Antera?)
 

Antera

Donateur
Ze hebben mij gebeld erover inderdaad. heb gevraagd of de aanwezige camera wel een sproeier had. En ze zouden dat bij jouw nog opvragen zodat ik op een foto kon zeggen of het zo was. wist niet dat het jouw auto was. Maaar op bovenstaande foto zie ik duidelijk een sproeier zitten dus kan ik het slangetje zeker plaatsen.

Je mag ze contacten want heb niks meer van ze gehoord
 

Eltjo

Forumguru
De dealer heeft waarschijnlijk geen tijd, kost te veel tijd omdat ze dat bijna niet doen, geen mensen die iets willen uitzoeken, geen zin om zich buiten de standaard gebaande paden te begeven of iets in die richting.
Maar ging het nu alleen nog om het aansluiten van een spoeierslangetje?.... T-stukje en stukje slang erop naar camera en klaar? Zo ja, welk ei heeft dan de greepschakelaar vervangen door die met camera en sproeier zonder de slang aan te sluiten?
Ik zou niet zo snel meer naar die garage teruggaan met zulke monteurs en collega’s die je met een kluitje in het riet sturen.
 
Laatst bewerkt:
De auto zou geleverd worden incl camera. Helaas, zonder te informeren, geleverd zonder. De dealer heeft deze achteraf laten inbouwen door een inbouw bedrijf. Dit werd een chineese variant waarbij er een gat naast de handgreep in de achterklep geboord is. Niet mee akkoord gegaan. Uiteindelijk in opdracht van de dealer door hetzelfde inbouw bedrijf de originele handgreep camera ingebouwd en gat dicht gemaakt. Helaas zonder de sproeier aan te sluiten.
Dit slangetje schijnt dus lastig los te verkrijgen te zijn. (Raar)
Dealer heeft via schadenet geprobeerd.
Uiteindelijk via tip van mijzelf de dealer geattendeerd op @Antera.
De dealer zou of gaat dit nu met hem afspreken.
Hopelijk met het gewenste eindresultaat zoals, nu 9 maanden na levering, beloofd is door de dealer…
Wordt vast vervolgd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Ik heb het Mark zien doen met het achteraf inbouwen van mijn parkeercamera en dat ging zo snel dat ik niet eens met mijn ogen kon knipperen.

Top dat Mark het doet en dat de dealer ermee instemd maar te triest voor woorden dat een monteur bij Škoda dit niet weet of mag. Lijkt steeds meer de standaard te worden voor het kennisniveau of het niet mogen uitvoeren van niet reguliere werkzaamheden door de werkplaats…
 
Bovenaan Onderaan