Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Drukkert

Senior Member
Aangezien onze Octavia's, besteld vanaf eind 2021, geleverd worden zonder achteruitrijcamera, wat zijn de kosten om dit achteraf alsnog te laten inbouwen?

Ik lees wel eens dat er forumleden zijn die dit hobbymatig doen (uiteraard wel betaald).
Waar moet je dan aan denken prijstechnisch? En dit werkt dan uiteraard net zo goed als af fabriek?

Kan de leasemaatschappij eventueel moeilijk gaan doen wanneer er naderhand storingen optreden (al dan niet nav de camera)?

Iemand al ervaring hiermee?
 

Tees

Donateur
Ik zou @Antera eens benaderen, die doet dat meer dan hobbymatig ;). Problemen hoef je dan ook niet te verwachten, Mark weet beter dan de meesten wat ie doet. Maar ja, als er later problemen van komen, dan kan je gezeur krijgen van de leasemaatschappij. Dat is inherent aan een LM en dit soort zaken...
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb in mijn zakelijke Enyaq die zonder camera is geleverd een originele VAG Highline camera met meebewegende lijnen laten leveren, inbouwen en programmeren bij @Antera in Breda. Goedkoper dan de dealer en ook geopend in de avonduren.
 

Drukkert

Senior Member
Ik heb in mijn zakelijke Enyaq die zonder camera is geleverd een originele VAG Highline camera met meebewegende lijnen laten leveren, inbouwen en programmeren bij @Antera in Breda. Goedkoper dan de dealer en ook geopend in de avonduren.
Wat was je daar voor kwijt? Snap dat dat geen prijs voor mij betekend, maar beetje indicatief?

Helder verhaal voor de rest, dank voor de info allen.
 

Romoni

Nieuw lid
Hier staat ook nog een aanbieder voor een camera met inbouw. Heb er zelf geen ervaring mee.
 

EdK

Forumguru

Kunnen ook leveren, met of zonder meedraaiende lijnen.
En let wel op sommige hebben een aansluiting voor lenssproeier
Moet je nog wel koppelingen en slang voor bij bestellen
Zelf voor fabia de koppelingen bij dealer besteld en slang toendertijd van één van de leden hier gekregen daar hij over had.
 

EdK

Forumguru
Deze is goedkoper, alleen wel goed opletten met de verzendkosten, die kunnen hoog uitvallen
Toendertijd voor me Fabia het hier vandaan gehaald. (vaste lijnen)
 

QOTSA

Actief lid
Dank!
Ik ga eea overwegen wanneer de auto is geleverd. (Staat nu op wk8 2023)
Ben benieuwd wanneer je de auto daadwerkelijk krijgt. De mijne zou in december geleverd worden maar staat nu op week 4. Zal wel weer wijzigen. Om gek van te worden.

Ik ben/was ook in de markt voor een camera maar ga het toch eens zonder proberen. Kijken hoe dat bevalt. Vroeger ging het ook…
 

Drukkert

Senior Member
Ik ben ook al diverse malen doorgeschoven, we gaan het zien.
Ik heb me alleen voorgenomen niet meer gek te maken over de levertijd, je schiet er toch niets mee op.

Wanneer heb jij besteld?
 

QOTSA

Actief lid
Je hebt gelijk maar het is lastig
Heb de bestelling van iemand anders overgenomen, anderhalf jaar geleden besteld.
 

Drukkert

Senior Member
Ik zie dat de camera voor de Octavia 4 daar 122 euro incl. BTW kost. Komen dan nog wel verzendkosten bij.
Maar, geen idee of dit dan een compleet ding is, inclusief kabels e.d.?
 
Bovenaan Onderaan