Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Japanese Power

Donateur
Fijn dat het wordt opgelost. Maar ben wel benieuwd hoe ze het extra geboorde gat gaan fixen. Zou dat even heel goed kortsluiten als je de auto inleverd. Anders heb je over een paar jaar een mooie roestplek…
 
Zoals ik begrepen heb gaan ze deze afdichten met een rubberen dop. Er hoeft voor mij geen nieuwe klep in, mits dit inderdaad netjes en goed gedicht wordt.
Volgens de dealer gaat dit netjes en vakkundig opgelost worden…
Maar ben idd benieuwd, je reactie was idd ook mijn eerste gedachten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede tip. Kan ik altijd even aangeven als ik hem afgeef morgen. Beter dan er achteraf ellende van te hebben..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maroi1977

Nieuw lid
Hola,

Poosje geleden dat ik iets heb laten horen van mijn ‘probleem’.
Ik heb nu een camera met sproeier maar de dealer kreeg de juiste software niet aan de gang met mijn camera (camerabeeld incl. PDC in scherm).
Op 21 juni heeft mij auto er weer een dagje gestaan voor software aanpassing maar dealer kreeg het niet voor elkaar.
En na lang vragen ben ik er ook achtergekomen waarom software niet werkt. Ik heb nog steeds die imitatie / automat camera…

Wat heeft Century gedaan. Ze hebben een greep met sproeier besteld, de oude camera daarin gelijmd (iets scheef zelfs) en weer gemonteerd!
“Zo, meneer heeft nu een camera EN sproeier!”
Als ik dat had geweten, had ik niet eens een nieuwe afspraak gemaakt om software goed te krijgen want dat ging nooit werken.
Dealer heeft gewoon paar manuren en dag huur VW Golf 8 weggegooid. Zonde!

Bij ophalen auto heb ik persoonlijk gesprek gehad met de Sales Manager en hij zegt niks te weten van de hele knip/plak actie.
Hij wil mij tevreden hebben en gaat proberen te regelen om originele onderdeel te bestellen.

Vandaag (2 weken later) weer mailtje gehad van de sales manager en hij zei dat zijn magazijn geen origineel O4 camera/sproeier kon bestellen en wou graag wat info vanuit deze forum.
Met hulp van @Antera heb ik wat info gestuurd. Ben benieuwd hoe de dealer reageert.

Wordt vervolgd!
 

Maroi1977

Nieuw lid
Even een update:
De ingebouwde camera wordt alsnog uitgebouwd en de auto wordt door de dealer voorzien van een originele Skoda camera.
Heeft even geduurd, maar morgen gaat dit dan eindelijk gebeuren…
En Ydemelker,

Heb jij de auto al terug? Hoe lijkt/werkt het?
 
Vandaag de camera ingebouwd… helaas zonder sproeier. Deze gaat er alsnog inkomen (slangetje had de inbouwer niet)
Dit komt lekker na de vakantieperiode.
Radio herstart nog wel steeds, dit ligt dus niet aan de camera. Ook dit is bekend bij meerdere skoda’s dus dat zal een bug in de software zijn..?
Wordt vervolgd…
 
Het oude gat is trouwens netjes afgedekt met een rubberen dop. De randen van het boorgaatje eerst netjes met lak voorzien, alsdus de inbouwer. Dit moet ik dan maar geloven, ga de dop niet verwijderen om te controleren ;)
 

Maroi1977

Nieuw lid
@ydemelker

Vraagje. Is misschien te achterhalen wat de serie-/ productnummer is of waar jouw dealer het apparaat gekocht heeft?!
Wellicht dat ik dat kan doorgeven aan mijn dealer…
 
@ydemelker

Vraagje. Is misschien te achterhalen wat de serie-/ productnummer is of waar jouw dealer het apparaat gekocht heeft?!
Wellicht dat ik dat kan doorgeven aan mijn dealer…
geen idee. Ik heb begrepen dat ze op basis van chassisnummer deze camera besteld hebben zodat ze zeker wisten dat de juiste erin zou gaan..

Voor het rebooten van het systeem heb ik overigens gelezen dat er een update 1941 uit is die dit probleem fixt.
Deze vraag heb ik nu uit staan bij de dealer, zodat deze nog ff voor mijn vakantie erop kan.

Ik zag ook een soort dongle in mijn dashboard kastje liggen die betrekking heeft op de camera. Ws moet deze gebruikt worden om de camera weer actief te krijgen na een grote update (omdat deze niet af fabriek erop zit)?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt door een moderator:

Japanese Power

Donateur
Klopt, bewaar deze dongle goed bij je auto, mocht je hem kwijt zijn wordt het vrij lastig om je camera weer in het systeem te krijgen na een grote systeemupdate. Hij is seriematig gekoppeld aan jouw camera.
 

Maroi1977

Nieuw lid
geen idee. Ik heb begrepen dat ze op basis van chassisnummer deze camera besteld hebben zodat ze zeker wisten dat de juiste erin zou gaan..
Dank je wel! Het merk wat op de dongle staat/wat jij erin hebt gekregen, heb ik ook doorgestuurd naar mijn dealer.
Even kijken wat mijn dealer daarmee doet.

Bij welke dealer heb jij je auto vandaan?
Kan ik de mijne evt. door verwijzen naar hen voor onderdeel/montage vragen…
 
Ik twijfel wel over de juiste hoek…
Optisch lijkt het allemaal wat ineen gekrompen en vervormd.
De lijnen zijn ook wat smal, net of dat de camera niet goed afgesteld staat (in hoeverre er iets aan af te stellen is natuurlijk)
Wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • IMG_2152.jpeg
    IMG_2152.jpeg
    237,1 KB · Weergaven: 35
Bovenaan Onderaan