Achteruitrij camera Fabia3 combi

EdK

Forumguru
Dank je @Corné de Kluijver en gisteravond nog een mail verzonden naar de heren van cars-equipment.com
En vanmiddag al netjes een antwoord terug dat deze inderdaad voor de Fabia3 toepasbaar is !
Manual en verdere toebehoren worden ook netjes meegeleverd volgens het antwoord van ze.
Dus kans is groot aanwezig dat binnenkort de bestelling dan al geplaatst word zodat we dan alles op gemak kunnen bekijken en verder voorbereiden voor inbouw.
Dit zal dan hopelijk in het kerstreces gebeuren omdat we dan weer wat dagen hebben dat het op gemak te doen is.
upload_2017-9-10_16-31-58.jpeg
 

Fabia 123

Forumguru
@EdK

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Fabia.
Een mooie keuze.
Je hebt gekozen voor een camera.
Parkeersensoren kan ook.
Beide systemen zullen voor en nadelen hebben.
Maar wat zijn die voor en nadelen?
 

EdK

Forumguru
Parkeer sensoren worden al standaard meegeleverd, maar kennis heeft ze ook op wagen en ik word horensdol van die pieppies.
Dus dat is opzet om uit te zetten met VCDS en de camera dan te gebruiken.

En komt er ooit trekhaak achter dan is het ook met camera makkelijk met aanhaken, je rijd hem er zo voor dan
 

EdK

Forumguru
kun je ze ook zachter zetten en met een minder irritante toonhoogte...
We gaan het wel beleven als die voor de deur staat, maar evenzogoed toch maar vast de camera besteld...
Superskoda is ook al druk bezig met orders bij elkaar te zoeken en te verzenden.
Dus voor Fabje er is kan ik alles alvast in de wax zetten voor we gaan monteren.....
 

EdK

Forumguru
Maandagavond besteld en vanmiddag binnen gekregen.
Dacht eerst dat het een pakketje was vanuit china met de zwarte plastic zak er omheen.
Maar voor de rest netjes verpakt en geheel schade vrij ligt het nu te wachten.

Alleen zou het met manual verzonden worden was mij in mail gemeld door Cars Equipment en dit bleek
dus niet te kloppen.
Helaas zat er geen manual bijgeleverd.
Dus maar even een email verstuurd met de melding geen manual en of dit per mail was toe te sturen.
Wel ik geloof dat ze daar in CZ nooit slapen want een kleine 2 uur later kreeg ik netjes een excuusmail en de manual
meegeleverd per mail.
En met de mededeling dat mocht het onverhoeds niet lukken dat ik altijd kon mailen of bellen voor antwoorden.

Ze nog even medegedeeld dat eind october de wagen er pas is, maar dat maakte niet uit als ik vragen had kon dat zelf met de kerst werd er gemeld.

Dus ja wat mij betreft tot dit moment een goede webzaak die in iedergeval communiceert met zijn klanten.
Als ik dit met Ali uit china had gehad dan vermoed ik zomaar dat ik die manual nooit had ontvangen.......:pieker::dankje:
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik ben zeer nieuwsgierig, en zit er ook over te denken dit in mijn F3C te monteren.
Ik blijf het volgen.
Alleen het doorvlechten van de bekabeling en aansluiten op de Bolero zal wel wat meer moeite kosten.
Vroeger... Ach vroeger... Een lasdraad en een oogje er op gesoldeerd als een lange 'naald' om zo de draden en waterslang van de achterruitwisser op de Volvo 440 onder de vloerbedekking door te halen. Dat was idd knutseltijd :-)

grtss
 

EdK

Forumguru
Voor ik er aan kan beginnen dan is het minimaal alweer eind van deze maand er van uitgaand dat de dealer woord houd met de leveringstijd.
En dan is het afhankelijk van het weer of we er aan kunnen beginnen.
En anders word het al gauw December/Januari als we weer een kerstreces hebben en ik het in die vrije dagen op gemak op werk in de werkplaats kan realiseren.
Maar geen haast hiermee, het is een gadget en een hobby project.
 

Hufters

Actief lid
@EdK even een vraagje met betrekking over die camera installatie. Zou je misschien die installatie handleiding kunnen posten.

Want op de site staat een normale fabia afgebeeld en geen combi weet niet of daar verschil tussen zit kwa lengte van de kabel.
 

EdK

Forumguru
@EdK even een vraagje met betrekking over die camera installatie. Zou je misschien die installatie handleiding kunnen posten.

Want op de site staat een normale fabia afgebeeld en geen combi weet niet of daar verschil tussen zit kwa lengte van de kabel.
Als je een combi neemt dan gewoon voor de combi nemen
Heb je geen combi dan ook voor de combi nemen , zijn de draden altijd lang genoeg !
Moet je alleen de coaxiaal kabel ff oprollen.
Beschrijving is ook gebaseerd op de octavia, en komt neer op wat er allemaal is gepost hier.
Ben zelf ook nog zoekende in de spaarzame vrije uurtjes naar een orginele fabrieks manual voor monteurs van Skoda.
Maar dat is een moeilijk stukje in het verhaal
 

Hufters

Actief lid
Als je een combi neemt dan gewoon voor de combi nemen
Heb je geen combi dan ook voor de combi nemen , zijn de draden altijd lang genoeg !
Moet je alleen de coaxiaal kabel ff oprollen.
Beschrijving is ook gebaseerd op de octavia, en komt neer op wat er allemaal is gepost hier.
Ben zelf ook nog zoekende in de spaarzame vrije uurtjes naar een orginele fabrieks manual voor monteurs van Skoda.
Maar dat is een moeilijk stukje in het verhaal
Ok ik ga het bestellen. En wat betreft die fabrieks handleiding heb vandaag contact gehad met een skoda dealer en die zei dat er geen handleiding is voor het monteren en aansluiten van de camera. Vreemd als je het mij vraagt. Bedankt in ieder geval
 

EdK

Forumguru
En wat betreft die fabrieks handleiding heb vandaag contact gehad met een skoda dealer en die zei dat er geen handleiding is voor het monteren en aansluiten van de camera.
Kan me niet voorstellen, alles maar dan ook alles staat bij dit soort toko's ( VAG ) gedocumenteerd.
Ooit ( welliswaar andere merken motor / auto ) orginele fabrieks onderdelen aangeschaft en was tot het kleinste boutje gedocumenteerd in een manual zodat je het eigenlijk niet fout kon doen.
Dus kan me niet voorstellen dat dit bij VAG niet zo zou zijn..

Maar goed nog wat weken wachten voor de Fab3 voor de deur staat....
 
ik ben benieuwd en hou dit topic zeker in de gaten. Heb zins eind juli ook een drive en als het mij bevalt zou ik zo'n camera er ook wel bij willen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ok ik ga het bestellen.
Zit me net te realiseren dat als je de Fab3 en niet in combimodel hebt dat de handgreep van achterklep wel eens anders kan zijn tov de combi
Dus dat zou je toch even moeten nagaan en dan achter het juiste artikelnummer zien te komen
Kan best zo zijn dat ze indentiek zijn hoor...
 

Hufters

Actief lid
Heb die zaak een mail gestuurd met die vraag volgens hun is het 1op1 passend dus das geen probleem
 

Hufters

Actief lid
Kleine update wat camera betreft gisteren ontvangen en vandaag wilde ik het monteren maar helaas. Camera is 3 cm langer als oude schakelaar. Verkoper gemaild die gaat het uitzoeken.

DSC_0630.JPG DSC_0631.JPG
 
Laatst bewerkt:

Hufters

Actief lid
Inmiddels bevestiging gehad dat ik het gat groter moest maken in de klep. Dat gedaan en alles aangesloten.

Werkt perfect beeld is goed sensor menu is ook zichtbaar als camera ingeschakeld is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Inmiddels bevestiging gehad dat ik het gat groter moest maken in de klep.
Misschien overbodige opmerking, maar heb je wel het blanke staal goed behandeld met een roestwerend middel om roesten tegen te gaan !!??
En de 3 voedingsdraden mee naar voren gelegd of bij de ruitenwissermotor aangekoppeld ??
Maw heb je foto's gemaakt ??:pardon::pardon:
 

Hufters

Actief lid
Misschien overbodige opmerking, maar heb je wel het blanke staal goed behandeld met een roestwerend middel om roesten tegen te gaan !!??
En de 3 voedingsdraden mee naar voren gelegd of bij de ruitenwissermotor aangekoppeld ??
Maw heb je foto's gemaakt ??:pardon::pardon:
Ja heb indd blanke plaat behandeld.

1 draad voor de 12v op de ruitenwissermotor gesoldeerd massa op antenne van de achteruit.

Die 1e kabel met 2 pennetjes naar voren gelegd voor op de radio stekker.

Heb wel wat foto's gemaakt tussendoor maar niet van aansluiting op de radio vergeten in het heetst van de strijd

Zal overige foto's bijvoegen
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan