Achteruitrij camera Fabia3 combi

EdK

Forumguru
@EdK Jij hebt toch een manual om de camera in te bouwen van car equipment? Zou je deze willen delen?
Buchie die is gebaseerd op een octavia , car equipment heeft me zelfs gevraagd om tijdens inbouw in fabia 3 ook foto's te maken !
Maar zodra ik de tijd heb om mijn camera in te gaan bouwen dan zal ik gebruik maken van de manual die @heusinkveldb heeft geschreven.
Dat er kleine afwijkingen zullen zijn tov de Fabia is ter plekke tijdens montage op te lossen.
Dat de camera die stof ligt te happen momenteel en het net zo warm zal hebben als ik , zal voor 99% zeker passen zonder te zagen of boren om hem passend te krijgen.
Maw de link die ik allereerst weer zou moeten opzoeken waar jij het over hebt is een slecht aftreksel van de manual van @heusinkveldb die te vinden is onder de volgende link.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/montage-achteruitrijcamera-skoda-octavia-combi-5e.35405/
 
Ik zag 2 versies van de camera, welke kan je het beste bestellen voor de fabia combi? (i.v.m. Kabellengte naar voren)

En begrijp ik het goed dat er iets in het systeem van de auto dient te worden aangepast zodat de auto weet dat er een camera aangesloten is.

Alvast bedankt voor jullie reacties
 

Michelv.

Forumguru
De camera moet sowieso aangemeld worden in de radio/navi anders krijg je geen beeld van de camera op het scherm.
 

EdK

Forumguru
in de kennisbank staat een pdf hoe dit aan te leggen
Staat eigenlijk voorgekauwd wat je nodig hebt wat je moet doen
Welliswaar is dit geschreven voor een Octavia maar is zeer goed ook te gebruiken voor de Fab3
 

EdK

Forumguru
Afijn het heeft ff 30.000 km geduurd maar eindelijk zit de camera er in en werkt hij ook !
En daar het de bedoeling was telkens om het zelf te doen , is het uit eindenlijk vandaag uitgevoerd door Antera !
En ik had het zelf ook uit kunnen voeren, maar eerste reden was dat ik nog niet zo lang terug door de rug ben gegaan en geen zin had om me in allerlei bochten te wringen.
En ten tweede als ik zag met welke handigheid Antera dit deed en wanneer hij wel en niet hard kon trekken aan de kunststof delen die los moesten dan had ik zeker 2 dagen bezig geweest wat hij in een 2 a 3 uur heeft gedaan.

De bestelde OEM camera past gewoon in het bestaande gat, daar dit bij de Octavia nog groter geslepen moest worden !
Dus indien er Fabia 3 rijders zijn die de camera willen plaatsen dan kunnen ze gewoon deze camera nemen en is verder klik en klaar.

Dan is het wel makkelijk als je weet dat de sproeierslang via de linker doorvoer tule loopt tot aan de C stijl waar een connector zit van fabriek uit !
Maw zorg dat je 2 meter slang hebt, anders is het te kort !
En de elektra / coax gaan via de rechterzijde geheel naar voren toe !

De hoofdunit waar de coaxiaal kabel aangesloten moet worden zit achter het handschoenen kastje verborgen.
Dus deze moet je eerst verwijderen voor je erbij kunt !
Dan zie je ook dat de hoofdunit een tweede SD kaartslot heeft !
Heb nog niet geprobeerd om te kijken of deze voor muziek af spelen is te gebruiken.
Maar is de bedoeling om dit op korte termijn even te controleren en indien deze voor een SD met muziek is te gebruiken dan ga ik aan de zijkant van handschoenkastje een gat uitmeten en boren zodat ik de kaart makkelijk kan plaatsen of uitnemen ..
 

EdK

Forumguru
Offff, als ik het zelf was gaan doen dan had jij je hier dood verveeld vanwege de stilte hier...:pieker::pieker::deuk:


:banghead::banghead: zo jammer dat er weer ge edit is ......
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Zagen hoeft alleen bij Octavia’s van voor 2014. De sproeier slang heb ik afgetakt vlak voor de aansluiting achteruitsproeier waardoor je ook met minder dan 2 meter genoeg hebt. Top dat het er nu in zit, ik blijf het een leuke aanvulling vinden. Heb je een low of highline?
 

EdK

Forumguru
Tsja omdat de boel verlaagd werd heb ik maar de LOW line camera genomen....:D

Meer dan genoeg voor de Fab, heb ook nog spiegels die ik wil blijven gebruiken
 

Antera

Donateur
Zagen hoeft alleen bij Octavia’s van voor 2014. De sproeier slang heb ik afgetakt vlak voor de aansluiting achteruitsproeier waardoor je ook met minder dan 2 meter genoeg hebt. Top dat het er nu in zit, ik blijf het een leuke aanvulling vinden. Heb je een low of highline?


De Fabia heeft de sproeier bovenin de klep zitten en kan je die alleen in de kofferbak aftakken :-)
 
Bovenaan Onderaan