Accu kapot, in hele regio geen nieuwe te krijgen :(

madpilot

Senior Member
Nou... Kom je op Schiphol aan, lang wachten op je auto (auto via zo'n service laten parkeren). Ja meneer hij startte niet, en net is ie weer uitgevallen. Hmm naja, zijn ze zeker vergeten de radio uit te zetten. Wel raar dat ie tussen Aalsmeer (daar zetten ze die auto's neer) en Schiphol nog steeds niet voldoende geladen is. Anyway, weer met starthulp gestart en op weg naar Utrecht. In Utrecht bij kantoor aangekomen even proberen. Weer te weinig power om te starten, alles viel daarbij uit (deuren konden niet eens meer op slot, heb KESSY, weet inmiddels dat je een kapje weg kan halen bij de handgreep om je sleutel te kunnen gebruiken). ANWB erbij en maar naar de dealer in De Meern voor een nieuwe accu, want die leek overleden.

Wachten, wachten, wachten, zeg hoe staat het ermee? Ja uw accu is inderdaad stuk maar we hebben geen nieuwe op voorraad en die is in de hele regio niet te krijgen. U krijgt een leenauto mee. Nee we mogen er niet eentje uit een showroomauto halen want de brandweer moet ze bij brand uit het pand kunnen rijden.

Hopelijk kan ik maandag m'n eigen auto weer ophalen, zonde van m'n tijd :(

Naja, moest ik even kwijt, en hiermee ben je dus gewaarschuwd dat een accu bij de Brezan halen niet meer kan, want ze moeten aangemeld worden ivm allerlei elektronica die erin zit. Fijn dus, die intelligente accu's van tegenwoordig, en fijn dat dealers het blijkbaar niet nodig vinden om er een paar op voorraad te hebben - want, zo was de lezing, ze gaan bijna nooit stuk.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Nee we mogen er niet eentje uit een showroomauto halen want de brandweer moet ze bij brand uit het pand kunnen rijden.

Hahahaha ja om als eigen wagen dan te gebruiken, gaan ze echt niet er uit halen hoor word of een laag schuim overheen gespoten of ze laten de boel gecontroleerd uit fikken.....
Lekkere grapjassen....
 

madpilot

Senior Member
Mjah ik dacht later, ik heb nu ook een 1.4 TSI als leenauto, trek em daar lekker uit. Of mijn auto daar nou op het terrein staat of hun leenauto maakt voor hun geen verschil. Maar dat zal wel niet mogen van de verhurende partij (EuroMobil) waar ze mee samenwerken...

Vraag me wel af hoe die accu nou gesloopt is. Waarschijnlijk is een startbooster gebruiken ook niet zo'n goed idee, alles wordt steeds gevoeliger voor spanningspieken e.d.
 

ertromp

Forumguru
Dat is inderdaad balen maar zelfs een accu vervanging moet je aanmelden in het canbus systeem.
 

Cordoba

Forumguru
Verzekeringsregels schrijven het waarschijnlijk wel voor, maar behoorlijk absurd dat er 'in de hele regio' geen andere accu is te vinden. Zou een VW, Audi of Seat-dealer ook geen geschikte accu op voorraad hebben? In elk geval heb ik zo m'n vragen bij het verhaal van je dealer.
 

madpilot

Senior Member
Los van of monteurs nou werken op zaterdag of niet, blijkbaar moet die accu nu bij Pon vandaan komen. Dealers zullen om kosten te besparen wel zo min mogelijk voorraad willen hebben, maar voor hun klanten wordt het er niet beter op zo.
 

madpilot

Senior Member
Verzekeringsregels schrijven het waarschijnlijk wel voor, maar behoorlijk absurd dat er 'in de hele regio' geen andere accu is te vinden. Zou een VW, Audi of Seat-dealer ook geen geschikte accu op voorraad hebben? In elk geval heb ik zo m'n vragen bij het verhaal van je dealer.

Ik zei precies hetzelfde, in De Meern zitten VW, Skoda en Audi aan dezelfde straat. En we weten allemaal dat ze heel veel techniek delen, dus waarschijnlijk ook de accu's. Maar volgens de dame in kwestie hadden ze alles geprobeerd. Dan moet je dat op een gegeven moment ook maar geloven.
 

madpilot

Senior Member
Je zou haast al iets gaan verzinnen om er tijdelijk een tweede accu bij te kunnen zetten, alleen voor dit soort gevallen.:pieker:
Kun je in elke accessoire/parts shop een 'thuiskomertje' halen;), en later de vaste accu vervangen.
:thinking: Teveel werk waarschijnlijk, voor iets dat weinig zal voorkomen.

Je kan een compacte startbooster kopen zodat je in ieder geval je weg kan vervolgen. Als het goed is levert je dynamo nl. genoeg power om de boel draaiende te houden (wat in mijn geval ook wel bleek). Echter volgens mij fungeert de accu ook als buffer, dus of dit in alle gevallen goed gaat weet ik niet. Maar wat je zegt, hoe vaak geeft een accu nou spontaan de geest. Was allang blij dat ik niet 's avonds laat terug kwam, wat bij mij meestal het geval is na een trip naar het buitenland.
 

Blackokkie2

Forumguru
Toch wel even een punt om uit te zoeken waarom die accu nou stukgegaan is, als er ergens in de auto iets fout zit is je nieuwe accu ook zo weer stuk.
 

Altos

Banned
Mijn ervaring met accu's is dat er bijvoorbeeld een cel kortgesloten is of iets dergelijks. Ook als de accu volledig leeg getrokken is voor langere tijd kan dit een defecte accu opleveren. Dit kan al na een week bijvoorbeeld, het is ook maar een massa product. Ik hoop dat we er ooit achter komen wat de oorzaak was in dit specifieke geval.
 

kansberg

Forumguru
Vind het een vreemd verhaal van de dealer, het riekt naar 'onwil.' In een 1.4 TSI EBL zit gewoon een, met excuses voor het woordgebruik, doodordinaire D24 van Varta, oftewel de accu had makkelijk vervangen kunnen worden door een tijdelijk exemplaar om eventueel later een originele accu terug te plaatsen.

De uitzondering kan zijn dat de auto is voorzien van Start/Stop, dan is het wel belangrijk om direct een juiste accu te plaatsen. Ik kan dat op dit moment helaas niet achterhalen.
 

Desperado

Forumguru
Het moet wel een hele bijzondere zijn wil hij niet in de omgeving te vinden zijn. Een beetje accuboer heeft bijna alles op voorraad en zit meestal wel in de buurt.
 

micky

Forumguru
@Desperado op zich zal dat wel werken, maar ik heb een beetje hetzelfde gehad met mijn Audi A4 en dat was bij mijn dealer waar ik al vele jaren kom ook even klooien, ze voeren de code op de accu ook in de computer van de auto in, waarom weet ik niet.
 

Gizzmo

Forumguru
Ik zat gister alvast de manual eens door te lezen van de Octavia, daarin staat dat als je met startkabels aan de slag gaat, je de min-kabel absoluut niet direct op de min-accupool mag aansluiten, maar alleen op het speciale massapunt.
Ik vroeg mij al af wat dat zal uitmaken, maar heb geen auto ter beschikking om eens te kijken, nog 2 dagen :)
 
Bovenaan Onderaan