ABT tuning 1.6tdi

Toet toet

Senior Member
Hallo Bakkertje,

Dat van die 114 ipv 130 zei ik ook al (beetje typex :-)).

Even afwachten met wat voor sheet ze komen. Ga dat dan voorleggen bij de belastingdienst en hopelijk geeft de inspecteur hetzelfde antwoord als de medewerker die ik sprak: bij gelijkblijvende of mindere uitstoot geen verandering van bijtelling.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik neem inderdaad aan dat ie niet echt gaat typ-ex-en en dan naar de BD..
De gedachtegang is overigens wel redelijk plausibel. Als een 1.6 met 130 gr uitstoot na het tunen nog steeds 130 gr uitstaat, kun je wellicht, enigzins, misschien, waarschijnlijk (en nog meer twijfelachtige woorden :laugh:) aannemen dat dat ook geldt voor de 114 gr uitvoeringen.
 

Toet toet

Senior Member
Inderdaad. Heb niet de intentie enig strafbaar feit te plegen.
Tot nu toe nog geen nieuws van de dealer en ABt rondom uitstoot, maar van ABt kennelijk ook nog geen nieuws rondom de tuning van de 1.6tdi die nu toch al een kleine periode niet meer beschikbaar is.

Ik hou jullie op de hoogte.
 

Toet toet

Senior Member
Hallo allen,

even een nieuws update: PON heeft inmiddels besloten voorlopig geen ABT tuning meer te leveren voor de 1.6tdi. Het schijnt dat de verantwoordelijke bij PON daar pas weer mee wil starten als er voor 100% zeker geen problemen meer zijn met nagelen e.d.
Wat betreft de uitstoot curve die gevraagd is voor wat betreft vergelijking motor met en zonder tuning zal duidelijk zijn dat die ook in de ijskast zit tot ABT zijn product op orde heeft.
Ik ben persoonlijk vrij content met hoe de 1.6 rijdt en zal alleen gaan tunen als mijn 20% bijtelling niet in gevaar komt.
Mochten er nieuws komen vanuit de dealer over ABT dan meldt ik me hier weer.
 

Snor

Lid
Gisteren bij de dealer geweest voor montage winterbanden. Gelijk kreeg ik de vraag of ik over een maand of 2 terug wilde komen want er is nieuwe software in ontwikkeling voor de ABT chip. Het nagelen moet dan verleden tijd zijn. Ik ben benieuwd!
 

Race Eend

Forumguru
dat de ABT tuning het nagelen veroorzaakt is puur doordat men de externe module niet goed geconfigureerd heeft.
Bij een OBD tuning heb je nergens last van...
 

MennoW

Forumguru
Ga nu maar gewoon naar JD en plant de auto op de rollenbank voor opmaat tuning.
org-vs-jd-jpg.16372

Dikke cijfers jonge!
 
Bovenaan Onderaan