ABS ESP (oranje), uitroepteken (rood)

myfirstoctavia

Forumguru
Ik ben er niet op uit om hier een "dingetje" van te maken, maar: het is nog erger dan dat: je hebt niet alleen "slechts" 25% miinder remvermogen, maar (veel linker) rechts 100% remvermogen en links nul.. Leuk dat de achterremmen het zaakie in "balans houden"(links*achter in dit geval die 'm soort van in balans wil trekken) maar vergeet niet: een auto remt voor minimaal 65% op de voorwielen, dus je remweg wordt én langer en je gaat dwars..
* (edit)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

myfirstoctavia

Forumguru
Ken je dat? Je een moment hebt dat je denkt "zou ik wel of niet reageren"?
Maar goed... zoals de engelsen dat zo mooi understated kunnen zeggen: "anyway".. Remmen... veiligheid.. Ik zou, als ik jou was (refererend naar de OP van dit draadje) toch even een remcheck bij een garage laten uitvoeren na vervangen van de remklauw, gewoon om zeker te weten dat links / rechts een gelijke remkracht heeft (50/50) na je reparatie.
Per slot: linksvoor zit nu een nieuwe, en rechtsvoor een gebruikte. Dat kán invloed hebben op de remverdeling L/R.
Kans is welliswaar minimaal bij een goed uitgevoerde reparatie en alsmede in goede staat zijnde rechterremklauw, maar toch... Better safe than sorry..
 
Bovenaan Onderaan