ABS ESP (oranje), uitroepteken (rood)

EdK

Forumguru
in beginsel is dat spul om ervoor te zorgen dat het niet meer los komt!

Heet stoken met soldeerbrander en komt altijd weer los !
Wij gebruiken het zakelijk ook redelijk veel en zodra ik een reparatie moet doen dan probeer ik het eerst gewoon los te krijgen en lukt dit niet dan stook ik de boel ff warm en komt het zeker los !

Naar mijn idee zou het materiaal van de remklauw harder moeten zijn dan dat van de nippel

Naar mijn idee is het net andersom !
Klauwen zijn algemeen van giet aluminium en de nippel van staal...:pieker:
 
Een nieuwe remklauw plaatsen ziet er ook niet het moeilijkste werkje uit.

Een tool om de leiding af te knijpen, inbus, break cleaner, dopsleutel voor de remleiding te lossen, staal borsteltje.

Welke tips hebben jullie om een remklauw te vervangen?
 

VAG-man

Forumguru
Welke tips hebben jullie om een remklauw te vervangen?

Tja wat wil je weten. Ik kan hier wel how-to typen, maar dat is niet de bedoeling.
Probeer via het loepje rechts bovenin de pagina op steekwoorden te zoeken. Via "uitgebreid" kun je zoeken in de hoofdstukken van dit forum.
Succes.
 

Antera

Donateur
Als er iets verkeerd zou zijn met de abs pomp zou deze dan nog functioneren? Al eens op een nat wegdek met bladeren getest en de abs pomp doet het volgens mij nog zoals het moet.

Hij doet niet wat die moet doen aangezien je pendaal weg zakt. En als het geen optie was zou ik het niet vermelden :-)

Maar die ene nippel lijkt me niet goed vast gedraaid
 
Als jullie een remklauw vervangen (met afgeknepen remleiding) en wetende dat er remolie heeft gelekt via de schroefdraad van de oude remklauw.

Ontluchten jullie dan enkel de vervangen remklauw of ontluchten jullie alles opnieuw?
Als jullie alles ontluchten in welke volgorde doen jullie dit dan en met welk gereedschap?
 
Oké. Dus, rechts achter, links achter, rechts voor en als laatste links voor. En blijven kijken tot er geen enkel mini luchtbelletje meer te zien is door het darmpje :D

Terwijl je bezig bent mag auto niet verplaatst worden veronderstel ik...

Doen jullie dit met een eezibleed?
 
Zijn een onder jullie ook die het ontluchten van onder naar boven uitvoeren? Een darmpje met spuit aansluiten op de nippel en alles naar reservoir duwen.

Ah en het netje(filter) dat in reservoir zit kan je dat eruit halen? Al eens getrokken met vingers maar zit precies vast.
Als heet eruit zou kunnen hoe krijg ik dat voor mekaar?
 
Vandaag komt normaal de Eezibleed binnen...:yeehaa:

Stel ik alle remklauwen best volledig terug om goed te ontluchten?
Ook abs eens laten werken alvorens te beginnen ontluchten?
Bij stilstaande motor krijg ik rempedaal hard.
 

VAG-man

Forumguru
Nee de remcilinders hoef je niet terug te drukken en ook de abs hoef je niet te laten werken. Hoe wil je dat trouwens doen met een stilstaande auto?

Goed teken een hard rempedaal, maar dan kan er toch lucht inzitten.

Nooit rempedaal hard intrappen als je ontluchtingsnippel open hebt gedraaid.

Succes.
 
@VAG-man ik wou even de abs laten opspringen voor ik begin met het ontluchten omdat ze de abs pomp ook zonder olie hebben gezet en daar mss nog lucht inzit.

Er kan dus geen lucht in de zuiger achtergebleven zijn?

En hoe; effe rem op kasseiweg.

Zou het ontluchten zonder rempedaal te gebruiken maar met Eezibleed.
 

VAG-man

Forumguru
Als er al lucht achter blijft in de remcilinder dan haal je deze met de Eezibleed eruit.

Jou laatste alinea heb ik geen kaas van gegeten. Ik heb nooit met een Eezibleed gewerkt.
 

myfirstoctavia

Forumguru
Draadje even gevolgd, en foto's bekeken.. Sorry dat ik het zeg, en écht niet rot bedoeld, maar.. ik vind t nogal wat... Van mid oktober vorig jaar tot nu met (hoogstwaarschijnlijk) een lekkende schroefdraad (van nippel of remklauw) rondrijden die (misschien??) door het vele in en uitdraaien na de vele garagebezoeken gewoon "domweg" versleten is. Je moet er toch niet aan denken dat bij een noodstop (vól in de ankers) die nippel eruitgeschoten zou zijn.. Weg remdruk, en de rest heb je niet veel fantasie voor nodig om voor te stellen wat er daarna gebeurd zou kunnen zijn...
 
Bovenaan Onderaan