ABS ESP (oranje), uitroepteken (rood)

Allen,
Sinds gisterenochtend krijg ik twee oranje waarschuwingslampjes op mijn dashboard, abs en esp blijven oranje lichten. Ook piept er een 3 tal keer een pieptoon en blijft er een rood uitroepteken lichten.
Remvloeistof is nog oké.
Het gaat om een Skoda Octavia 2009.
Iemand tips?
Alvast bedankt aan iedereen om mee na te denken.
Groeten
 

Duijzer

Donateur
Waarschijnlijk een ABS sensor stuk. Maar zoals genoemd, uitlezen geeft de oplossing. Op dit forum staat een lijst met leden met VCDS/VAGCOM die je kunnen helpen.
Overigens wordt het op prijs gesteld als je jezelf even voorstel in de meet&greet
 

brepus13

Forumguru
Dat is lastig... ik kan helaas niet in mijn glazenbol kijken wat er precies met je auto aan de hand is. Voor de algemene betekenis van je meldingen kun je je boekje van de auto er bij pakken. Je kunt een forum lid in de buurt zoeken die wel de juiste middelen heeft. Er zal ook ongetwijfeld een garage in de buurt zitten. Rode lampjes icm remmen vind ik persoonlijk wel iets om meteen actie op te ondernemen. Succes!
 

ertromp

Forumguru
Er zit een zekeringenbox naast je accu in de motorruimte. Daar zit ook zekering ABS en dat is idd strip
 

EdK

Forumguru
Als je nu je gebruiksaanwijzing ( manual ) van de wagen erbij pakt en dan de juiste blz opzoekt dan krijg je dmv plaatjes te zien welke zekering voor wat er isingebouwd.
En tevens vind je een uitleg mbt storingslampjes en de combinatie er van wat er aan de hand is en wat te doen.

En dat wat te doen houd in , motor direct uitzetten en dealer bellen
Of zoek een dealer op maar raak niet in paniek
Of is raadzaam hier wat mee te laten doen bij uw volgende service beurt
 

Jewepe

Forumguru
Volgens mij is er zelfs een app van Skoda waarin o.a. alle waarschuwingslampjes uitgelegd worden.
 
Als je nu je gebruiksaanwijzing ( manual ) van de wagen erbij pakt en dan de juiste blz opzoekt dan krijg je dmv plaatjes te zien welke zekering voor wat er isingebouwd.
En tevens vind je een uitleg mbt storingslampjes en de combinatie er van wat er aan de hand is en wat te doen.

En dat wat te doen houd in , motor direct uitzetten en dealer bellen
Of zoek een dealer op maar raak niet in paniek
Of is raadzaam hier wat mee te laten doen bij uw volgende service beurt

Hoi,
Ja dat heb ik allemaal gevonden. Vraag me enkel af of er enkel steekzrkeringen zijn voor de abs of ook een 'strip' zekering.
In de manual staan de steekzekeringen wel benoemd maar de 'strip' zekeringen niet, althans ik kan ze niet in de manual vinden.
Groeten
 
Allen,
Even een korte update.
Heb sinds enkele dagen een vagcom007 uitleestoestel.

Heb de fout al kunnen resetten maar is al tweemaal opnieuw tevoorschijn gekomen.
De eerste keer was het de volgende fout: 16352 regelappraat.
De andere twee keer was het fout: 01130 ABS-werking.

Fout blijft soms 50kilometer weg en dan na het opnieuw starten en vertrekken komt ze na enkele meters tevoorschijn.

Heb al een zekering van 5a vervangen die zich aan de bestuurders bevindt achter 'kap'. Deze zag er wat verkleurd uit, zie foto 2321.

Ga straks de zekeringen in fuse box naast de batterij eens bekijken. Zijn er enkel steekzekeringen die betrekking hebben tot de ABS of ook een 'strip' zekering, zie foto 2258.

Groeten
 

Bijlagen

  • IMG_2321.JPG
    IMG_2321.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 56
  • IMG_2258.JPG
    IMG_2258.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 62
Bovenaan Onderaan