Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

CDK

Forumguru
Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?
Daar ben ik nu benieuwd naar, momenteel lijkt het geluid van mijn TVSi meer op een (straal)vliegtuig i.p.v. dat er een lekker roffelende \6/ te horen is, daar wil ik dus t.z.t. iets aan gaan veranderen (volgend jaar) Laat maar weten hoe jullie dat zouden doen, liefst zo goed mogelijk voor zo weinig mogelijk €uro's :greedy:

Alvast bedankt voor jullie reacties, Greetz Corné

ertromp

Forumguru
Op zo'n mooie V6 moet een kleppenuitlaatsysteem. Dus de complete schoorstenen vanaf het uitlaatspruitstuk er onder weg en vervangen door een systeem van roestvast staal. Kosten zijn inderdaad hoog maar de belevenis na montage onbetaalbaar volgens mij :D
Maar inderdaad om wat meer sound uit je V6 te halen zul je echt wat aan het systeem moeten veranderen. Wellicht is het een optie om in delen te gaan vervangen??? :pieker: Dus langzaam van achteren naar voren? De kosten zullen denk ik in de kats gaan zitten?

Vanenkelen

Forumguru
Haha, ik heb maar even op niet aan beginnen gestemd, om je te complimenteren met je kalende kop (hang in there brother, je bent niet alleen :cheers:).

Nee ik heb eerlijk gezegd geen idee, weet er te weinig van af, maar ga je project(je) weer met interesse volgen!

Ik weet nog wel een optie die er nog niet bij staat. Op basis van een verhaal uit de oude doos.

Ik had vroegah een maatje, met verschrikkelijk veel verstand van auto's (vond hij zelf toch vooral:shutup:). Die in zijn allereerste auto, een Citroen AX met vier versnellingen, "want met vier versnellingen hoef je minder te schakelen en dus is 'ie sneller", ook een sportiever geluid wilde.... Daarnaast had hij ook bredere velgen gemonteerd, gewoon een willekeurig setje van de sloop, dat zorgde in bochten in ieder geval al voor een verbetering in het geluid. Vergelijk het met een speelkaart op een wasknijper tussen de spaken van je fiets. RRRRRRRRRRRRR. Dat klonk echt al beter. Had volgens hem met de verbeterde grip te maken.

Maar de motor moest ook sportiever klinken, zijn oplossing: de boormachine van pa geleend en van voor naar achter in het wilde weg gaten boren in het uitlaattraject :banghead:. Missie geslaagd want dat ding maakte een herrie... Nadeel was alleen dat hij er bij de eerstvolgende APK niet doorheen kwam en afscheid moest nemen van zijn extreem sportieve Citroen AX.

Haha, sorry voor dit off-topic verhaal, maar moest het effe kwijt.

Succes Corné!

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@ertromp tsjaa ik weet nog even niet wat wijsheid is, als ik ergens een offerte opvraag krijg ik of een zo'n vage opsomming dat ik er zelf al niet meer uit kom, terwijl ik toch vraag om een totaalprijs, of ik krijg een vraag of ik een foto van de onderkant van de auto wil maken :sterretjes: dus wat het nu zou moeten gaan kosten??? De 1 zegt kleppensysteem met afstandsbediening, de ander zegt, wij maken het zo dat je bij rustig rijden vrijwel niets hoort en bij sportief rijden een lekkere sound laat horen.... Een setje racekats kost tussen 300 en 400 €uro, dat valt opzich nog wel mee...

ertromp

Forumguru
Loont een ritje naar een bedrijf bij de Oosterburen dan wellicht? Daar is veel meer ervaring met de 3.6FSI uitlaatsystemen

• Leuk

Noord26

Forumguru
Ik heb hier op de zaak wel de mogelijkheid om vanaf het spruitstuk RVS pijpen naar achteren op maat te maken. Maar dan heb je rechte pijpen zonder demper oid. Totaal niet APK waardig. En of het klinkt.. Iets te denk ik. ;)

• Leuk

LT83

Forumguru
Een systeem zonder kat zorgt altijd wel voor een mooi rauw geluid. Misschien een optie om te kijken of je er voor de APK niet gewoon een kat tussen kunt zetten. Oftewel een katloos systeem met de mogelijkheid om er tijdens de APK (gemakkelijk) een kat tussen te zetten.
Ik zou altijd voor een compleet systeem gaan bij jouw auto Corne!

• Leuk

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen, dat is misschien wel een idee inderdaad, @Race Eend had het over een mini kat van JM Tuning, volgens mij is dat alleen om geen storing te krijgen, dus is zeker een serieuze optie :jaja:

CDK

Forumguru
@vw125, ik ga zometeen even luisteren, er ligt hier momenteel een heel lief klein kereltje tegen z'n vader aan te slapen ;)

CDK

Forumguru
Bij Celtemp doen ze veel met spullen (kats en dempers) van het merk Magnaflow, iemand die daar positieve of negatieve dingen mee meegemaakt of over gehoord heeft??

Bovenaan Onderaan