Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

Cordoba

Forumguru
Emissie is natuurlijk een iets ander verhaal, maar wel iets wat je niet helemaal los kunt zien. Het lijkt me inderdaad verstandig om de emissie eisen gelijk mee te nemen zodat je weet dat je door de APK komt, en wat je daarvoor eventueel tijdelijk voor moet veranderen. Mogelijk moet je vanwege de emissie eisen misschien voor de APK je tuning aanpassen (handigste is dan de APK te doen in de omgeving waar je de tuningsoftware veranderd, kun je na de APK gelijk weer terug naar de gewenste tuning.

APK houdt toch ook een 4-gas uitlaatgasmeting in, of is dat nu weer vervallen?

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
@EdK, de lambda's meten de verschillen tussen de sensoren, als dat goed is zijn er dan geen foutcodes en zou het APK proof moeten zijn....
Daar ben je zeker van als je gehele uitlaatsysteem vervangen word en mijn inziens dan ook de CAT en weet ik nog wat meer ??
Kijk als ik me uitlaatsysteem 1 op 1 voor een nieuwe fabrieksuitlaat laat vervangen dan gaat ik er van uit dat hier niets zal veranderen, maar in jou geval zou ik hier niet blind vanuit gaan dan...

• Leuk

EdK

Forumguru
Als en komt zijn voor mij toch woorden die geen zekerheid geven in dit verhaal.
En wel een foutmelding en ze gaan meten....

Schippersss

Forumguru
Heb zelf totaal systeem vanaf de turbo tot eind van jm tuning. Was toen 1300 euro kwijt. Maar ik meen dat zo V6 een dubbel systeem heeft?

3c4a32720c4576d027293977634e433b_zpsb35770a7.jpg

TL@

Forumguru
Ik zou het zo laten.

Maar als het echt luid en in your face moet zijn, zeker de HMS Klappenauspuffanlage. Die klinkt echt geweldig goed (maar of je dat nu de hele tijd wilt horen :sterretjes:)

CDK

Forumguru
Maar als het echt luid en in your face moet zijn, zeker de HMS Klappenauspuffanlage. (maar of je dat nu de hele tijd wilt horen :sterretjes:)
zoals naam al zegt, kleppen uitlaat systeem, deze kleppen zijn op afstand bedienbaar, je kan dus kiezen voor stil en luidruchtig ;)

• Leuk
Waarderingen: TL@

TL@

Forumguru
Is dat maar alles :facepalm:, kan je er gelijk 2 kopen :D

Wie mooi (euuh luid) wil zijn, moet er wat voor over hebben hé :jaja:

• Leuk

CDK

Forumguru
is een weinig voorkomend model op de brug bij hem en je zit met dat 4x4 systeem.
klopt, maar daar zijn toch tekeningen van in ETKA, ik neem aan dat hij dat ook kan zien....., dus tot nu heb ik niet meer op die mail geantwoord, zal nog eens langs Celtemp rijden en als hij daar op de brug staat kan ik direct een foto maken en naar Jelmer doorsturen :)

peterrapid

Forumguru
3300 euro is een pak geld hoor ik zou het er niet voor over hebben. Alhoewel ik ook op zoek ben naar een ander uitlaatsysteen is dit boven budget. Spijtig want het klinkt wel Super.

• Leuk
Bovenaan Onderaan