Aanpassen (dubbel)uitlaat systeem, advies gevraagd. (zie ook de poll)

Hoe zou jij goed en betaalbaar meer decibellen creëren en toch veilig door de APK heen komen?

• racekats plaatsen en de einddempers "open maken" en een pijp doorheen slaan/lassen

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37
  • Opiniepeiling gesloten .

EdK

Forumguru
Als je nu je geluidsisolatie van de fabriek af eens verwijderd ?
Heppie dan niet genoeg herrie in je cabine ??
Enne heeft de buurt er ook geen last verder van..

D

Deleted member 12686

Laatste optie gekozen. Het brommende geluid zal vast wel mooi kunnen klinken, maar zoals dit in de poll is gezet krijg ik toch plaatjes voor me van ouwe golfjes, impreza's enzovoort met een hoop lawaai en geen snelheid.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Skodatek1

Forumguru
Ik zou die HMS nemen, idd duur maar dan heb je ook wat, zonder dat de buren s'morgens liggen te klagen,
kun je als je uit de straat rijdt lekker dat ding open gooien :D

Ik was laatst bij celtemp en daar onderging een rocco ook een geluids aanpassing door een magnaflow middendemper . Hij wou juist weer iets minder geluid . Maar volgens mij zijn er zat middendempers voor ieder soort geluid . En zal dit 1 van de goedkoopste oplossing en zijn .

• Leuk
Waarderingen: CDK

Blackokkie2

Forumguru
Weet ik veel, ik zag deze prijs staan en ik keek niet verder, te duur voor mij(bovendien heb ik geen 3.6 V6).:D

• Leuk

CDK

Forumguru
€1200,- incl. montage zou nog hard meevallen, het OEM systeem moet €2450,- kosten als ik ETKA moet geloven....

D

Deleted member 12686

Klap geld, maar tov van OEM idd nog te overkomen. En een hobby mag geld kosten. Als ik het me kon veroorloven zou ik ook flink verspijkeren. :D

• Leuk

Cordoba

Forumguru
Als ik het goed lees wil je helemaal niet méér geluid, maar ánder geluid. Anders gezegd, je wil de fluittoon á la turbinemotor inruilen voor een donkere brom. Ik zou in elk geval eerst eens uitzoeken wat de eisen zijn voor jouw auto voor de APK, en laten meten wat het geluid is. Als je weet wat je uitgangssituatie is, (en door bijvoorbeeld geluid van een auto zoals je het wil te analyseren) weet je welke ruimte er is, en wat er dus moet veranderen om binnen de eisen te blijven, en toch het geluid te krijgen dat je wil.

• Leuk

CDK

Forumguru
@EdK, de lambda's meten de verschillen tussen de sensoren, als dat goed is zijn er dan geen foutcodes en zou het APK proof moeten zijn....

Bovenaan Onderaan