Aankoop vraag Fabia Combi

wat zou mijn faab met schade ongeveer waard zijn, denken jullie. heb 'm te koop staan op zomoto en autoscout maar ik ga me niet laten afzetten.

misschien erg optimistisch, maar ik zelf denk dat 800 euro nog wel redelijk moet zijn toch?

ervanuitgaande dat de waarde ong. 1750 euro zou zijn in onbeschadigde staat (148k), vind ik € 950,- 'schadekorting' wel redelijk denk ik zo
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je in je handjes mag knijpen met 500 euro. Als je zelf wat onderdelen los kunt verkopen, hou je al snel meer over dan de 'wrakwaarde'. Als je bijv. een stel goede banden eronder had liggen, is het misschien de moeite om die zelf te verkopen of achter de hand te houden voor een volgende auto.
 

Cordoba

Forumguru
Probleem is dat slopers er rekening mee houden dat ze een deel niet verkopen, omdat er bepaalde onderdelen weinig gevraagd worden, daarnaast moeten ze de kosten voor ophalen, demonteren en afvoeren van de afvalstoffen er ook nog aftrekken, voordat ze iets kunnen gaan verdienen.
 
het zou niet de eerste auto die ik zelf in onderdelen heb verkocht en daarmee veel meer heb 'verdiend' dan aan de sloop meegeven. desnoods doe ik 't zelf. ;).
 

turboturbo

Forumguru
Als je er de (parkeer/stalling)ruimte en tijd voor hebt is dat natuurlijk geen gek idee.

In dat geval informeer ik graag bij je naar het rechterspiegelglas. ;) Is die netjes, zonder corrosie? (En verwarmd en electrisch)?
 
Goedemorgen,

Als de auto evt in onderdelen word verkocht heb ik wel belangstelling voor de bestuurdersstoel.
Mits deze nog heel is.
alvast bedankt
 

Cordoba

Forumguru
Als je inderdaad de mogelijkheid hebt om een groot deel in onderdelen te verkopen, heb je al snel meer dan wat er tot nu toe is geboden, maar veel mensen hebben niet de ruimte of de tijd om dat te doen.
 
ja dat gaat zo wel goedkomen denk ik, zal van het weekend even wat op regelen.

zojuist een route hollandia gedaan, half tevergeefs.

ging voor een auto kijken zo'n 120 km verderop, had nog gebeld, kom ik aan, wordt ie regelrecht voor mn neus verkocht! even duidelijk gemaakt dat ik daar op z'n zachtst gezegd niet erg vrolijk van werd.

detour gemaakt naar amstelhoek en daar de hierboven vermeldde grijze skoda fabia sedan 1.4 16v met 105 pk en 126.000 km op de teller. Onderhouden bij de skoda dealer vlakbij mij, voorschoten, dus daar ga ik even naar bellen.
reed soepeltjes en goed, remtest bleef alles recht en goed, optrekken ook, alleen bij gas los trekt de wagen naar rechts, maar nou had hij dan ook wel erg zachte band rechts.
Kofferruimte is inderdaad enorm. Motor liep erg soepeltjes al maakte hij een iets harder geluid dan m'n 1.4i.
Klonk beetje naar een zachte diesel, maar verder liep de motor goed ook met koppelen. Motorisolatie ontbrak op de motorkap, dus dat kan de oorzaak zijn.
Gewoon bijna alles hetzelfde als m'n hatch maar dan met meer kofferruimte en meer vermogen.
Nette bandjes ook. originele skoda velgen.
2e eigenaar.

deze overweeg ik serieus......maar eerst even bellen met de skoda dealer in voorschoten (ben ik al vaker geweest) om de onderhoudshistorie even na te vragen, daar ben ik wel even benieuwd naar.

strip bij de ruit van de rechter passagierskant portier vervangen is eigenlijk het enige minpunt dat ik zo 1 2 3 kan zien. Verkoper dacht dat hij niet zou starten (staat er al even zegt ie) maar startte vlekkeloos.

Stond ook een combi maar die was z'n accu wel dood en had 3 ton gelopen met LPG. doe maar niet.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Dat is zuur, als dat gebeurt, een occasie voor je neus weggekocht. Dat gebeurt niet zo gauw bij een particuliere verkoper, denk ik....

Ben benieuwd of er wat bijzonders uitkomt voor je aankoop van de sedan!
 
nou ik ga er zoeizo niet vanuit dat als je afspreekt om langs te komen van ver dat je dan doodleuk een auto voor die persoon z'n neus verkoopt. dan behoor je in mijn optiek diegene de eerste keus en optie te geven. Maargoed, het is niet zo'n ramp want de achterklep sloot niet goed en de rechterachterportier had ook kuren bij de greep, en de radio deed niets. het gaat me dan ook niet zozeer om de auto zelf - maar gewoon de handelwijze.

enfin, volgende. houd mn opties nog even open.
 
dat is dus een van de opties. het enige wat ik me afvraag is waarom deze auto nog niet verkocht is, heb nou toch al een week of 3 zien staan op marktplaats, en met 126.000km 16v 1.4i zo te zien en te voelen gewoon in goede staat vind ik t een beetje vreemd dat ie nog niet verkocht is. iig ga ik morgen even met hamers voorschoten bellen of daar een historie bekend van is.
 

Cordoba

Forumguru
Strip bij de voorportieren (als je tenminste die aan de onderkant van de ruit bedoeld) kost iets van grofweg 15 euro per stuk (worden ook wel 'raamlikkers' genoemd), en zijn in een paar minuten vervangen. En je kunt de strip natuurlijk ook nog wisselen met je oude Fabia.

Anders misschien een aankoopkeuring overwegen voor de sedan, dan heb je wat meer zekerheid.

Goed om te lezen, dat je nu inderdaad ervaren hebt dat een sedan echt wel veel meer kofferruimte heeft dan een HB.
 
Laatst bewerkt:

R.Heikamp

Forumguru
zouden we dan toch een 2de actieve F1 sedan rijder op het forum krijgen ?:tongue:

Ik had geluk ik kon de mijne dealer onderhouden en 1ste eigenaar goedkoop (1400) bij de skoda dealer meenemen.

de rede dat die daar al een paar maanden stond was dat kopers eerder een combi of een hatch willen.
maar ja voor mij is een combi te groot (ruimte heb ik niet nodig) en de hatch was leuk geweest maar deze was een stuk goedkoper.

en indd een aankoopkeuring laten uitvoeren. bij particulieren zowieso.
 
is niet particulier, is bij een autogarage. ja ik vermoed het feit dat de sedan niet erg populair is er grotendeels toe bijdraagt dat de auto (nog) niet verkocht is.

overigens is het een zaak gerund door een 8med, maar waren wel normaal moet ik zeggen.
Geen lamme verkooppraatjes geen patserig gedoe, men was netjes bezig op een brug,
gaf me geen slechte indruk.

De handelaar in bennekom waar ik eerder heenging waar allemaal nederlanders werkten vond ik maar een hoop troep en blije bekken, kwam me ook niet heel serieus over allemaal.

ook is alles gewoon netjes aanwezig in de sedan, gevarendriehoek, zit trekhaak op, comfort versie, cruise control, ramen werkten, spiegels werkten, ja, ik moet zeggen, ik overweeg deze serieus. wel vind ik de 'toegankelijkheid' van een hatch beter voor de kofferruimte. daar kun je redelijk van 'bovenaf' spullen erin stoppen.

maar de kofferruimte is zeker veel royaler.

het enige wat ik bij deze skoda wel direkt ga bestellen is xenonsetje (gewend ondertussen) en parkeersensoren. zicht op het 'kontje' vind ik flink behelpen, zeker de trekhaak maakt me gewaar op mogelijk parkeercontact bij het fileparkeren.

m'n verloofde vindt de honda hrv eigenlijk leuker, en het enige wat ik dan weer mis aan de skoda is de airco....die ik nu ook niet had, maar wel graag zou willen.....hmmm......keuzes keuzes.

iig ga ik niets haasten, weg is weg, dan zien we wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan