Gezien ik mijn geliefde Fabia verloren heb in een ongeluk, wil ik gauw weer een Fabia ter vervanging hebben.
Ik ga binnenkort trouwen en misschien zit er dan ook gezinsuitbreiding aan te komen, in ieder geval heb ik mijn schoonzus regelmatig geholpen met het vervoeren van haar kleine.
Toen ondervond ik dat een iets grotere laadruimte toch geen overbodige luxe zou zijn (combi). Ook heb ik achteraf spijt dat ik niet iets meer betaald had voor een Airco, toen ik ruim 3 jaar geleden mijn Fabia kocht.
Hoe het ook zij, ik ga nu op jacht naar een (betaalbare) Skoda Fabia Combi. Daarmee gaan wel een paar vraagjes gepaard.
De motor van mij fabia uit 2001 is nog intakt, en heeft 'slechts' 148.000 km op de teller, het is een 1.4i comfort versie. Nu zie ik verscheidene Skoda Fabia combi's met een 1.4i comfort editie, met tussen de 250.000 en 400.000 km. Kan ik mijn motor en bak van de 1.4i comfort overhangen in de combi? is dat het waard? of is tussen een 140k gelopen en 300k gelopen motor niet zo heel veel verschil als de beurtjes goed zijn uitgevoerd?
nu heb ik liefst eentje met LPG-G3. daar zie ik er wel een tal van, maar hebben meer dan 3 ton gelopen. sommige zo goed als 4 ton.
moet ik dat bezien als:
1- gauw wegrennen!
2- een motor die zoveel draait heeft zich wel bewezen en moet de komende 5 jaar met goed onderhoud echt wel lekker doortuffen?
3- zonder LPG zou ik het er wel op wagen, met LPG niet?
4- je hebt net zoveel kans als een auto met 150.000 als met 300.000 op issues.
wat zeggen jullie? mijn gevoel zegt; als de auto z'n onderhoud heeft gehad, en blijft hebben, maakt het niet zoveel uit of hij 100k, 150k, 200k, of 400k heeft gelopen. Distributieriem, olie, filters, etc. op tijd en correct vervangen, dan gaat ie gewoon door.
en hoe zit dat met de versnellingsbak?
Ik ben in-en-in tevreden met de skoda fabia dus ik stap liever niet over op een geheel ander type auto. Ik wil liefst airco + lpg + combi hebben. Maar een zelfde hatch benzine zonder airco etc. vind ik ook wel best.
wat zijn jullie meningen of tips?
Thanks!
Ik ga binnenkort trouwen en misschien zit er dan ook gezinsuitbreiding aan te komen, in ieder geval heb ik mijn schoonzus regelmatig geholpen met het vervoeren van haar kleine.
Toen ondervond ik dat een iets grotere laadruimte toch geen overbodige luxe zou zijn (combi). Ook heb ik achteraf spijt dat ik niet iets meer betaald had voor een Airco, toen ik ruim 3 jaar geleden mijn Fabia kocht.
Hoe het ook zij, ik ga nu op jacht naar een (betaalbare) Skoda Fabia Combi. Daarmee gaan wel een paar vraagjes gepaard.
De motor van mij fabia uit 2001 is nog intakt, en heeft 'slechts' 148.000 km op de teller, het is een 1.4i comfort versie. Nu zie ik verscheidene Skoda Fabia combi's met een 1.4i comfort editie, met tussen de 250.000 en 400.000 km. Kan ik mijn motor en bak van de 1.4i comfort overhangen in de combi? is dat het waard? of is tussen een 140k gelopen en 300k gelopen motor niet zo heel veel verschil als de beurtjes goed zijn uitgevoerd?
nu heb ik liefst eentje met LPG-G3. daar zie ik er wel een tal van, maar hebben meer dan 3 ton gelopen. sommige zo goed als 4 ton.
moet ik dat bezien als:
1- gauw wegrennen!
2- een motor die zoveel draait heeft zich wel bewezen en moet de komende 5 jaar met goed onderhoud echt wel lekker doortuffen?
3- zonder LPG zou ik het er wel op wagen, met LPG niet?
4- je hebt net zoveel kans als een auto met 150.000 als met 300.000 op issues.
wat zeggen jullie? mijn gevoel zegt; als de auto z'n onderhoud heeft gehad, en blijft hebben, maakt het niet zoveel uit of hij 100k, 150k, 200k, of 400k heeft gelopen. Distributieriem, olie, filters, etc. op tijd en correct vervangen, dan gaat ie gewoon door.
en hoe zit dat met de versnellingsbak?
Ik ben in-en-in tevreden met de skoda fabia dus ik stap liever niet over op een geheel ander type auto. Ik wil liefst airco + lpg + combi hebben. Maar een zelfde hatch benzine zonder airco etc. vind ik ook wel best.
wat zijn jullie meningen of tips?
Thanks!