Als ik er tijd voor heb zal ik morgen op m'n werk eens even kijken wat de bijbehorende Nederlandse (bruto)prijzen van de onderdeelnummers zijn.
Al zegt zo'n brutoprijs eigenlijk ook maar bar weinig over wat het onderdeel daadwerkelijk kost, want de Nederlandse brutoprijzen worden door PON bepaald en alles draait in de automotive om de bijbehorende kortingen. En voor zover ik weet zit er op slijtage-onderdelen voor de dealer een prima marge. Enkel de consument betaald bruto + BTW.
En bruto-onderdeelprijzen lopen tegenwoordig bij steeds meer autoproducenten echt de spuigaten uit, het staat tegenwoordig vaak echt in geen enkele verhouding meer tot de productiekosten van het betreffende deel. En bij Stellantis-merken hebben we op het werk al meermaals waargenomen dat brutoprijzen bij een prijswijziging ineens 4 of 5 keer over de kop gaan ... Maar goed, met Stellantis gaat het op dit moment dan natuurlijk ook niet zo heel erg best.
Ik vind overigens bij de werkzaamheden regel 27068950 wel opvallend.
Hoezo accu laden bij het vervangen van de remmerij achter? Reken maar dat dit ook weer een paar euro extra bijdraagt aan de factuur.