2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

leon-cupra

Forumguru
is inderdaad sinds de EV-markt dat de prijzen belachelijk hoog geworden zijn voor ICE. Compensatie inderdaad om het verlies voor de dealer op vlak van onderhoud te compenseren en om de garages te blijven laten draaien (zou anders een bloedbad zijn aan ontslagen). Net zoals bij de EVs ook. Verplicht onderhoud van min. 500€ terwijl een EV quasi geen onderhoud vraagt.

Herperduin

Forumguru
Prijzen ook heel afhankelijk van waar je naar toe gaat. Merkdealers zijn nooit goedkoop geweest maar bedrijven als “vakgarage” etc ook niet meer. Als je zelf iets kan dan scheelt het al snel heel veel geld. Ook sommige lokale bedrijven kunnen goedkoop zijn maar je moet wel iets vinden waar je op kan vertrouwen. Mijn beeld is dat je beter een goede relatie op kan bouwen met een garage waar je qua prijs tevreden mee bent en dan ook niet steeds te gaan kijken waar iets goedkoper is.
Overigens is alles tegenwoordig duurder en weten ondernemers ook altijd wel een reden te vinden waarom de prijzen bij hen harder stijgen dan hun kosten. Voor de ondernemers hier die dit ontkennen; het is uiteraard niet altijd zo maar beroepshalve heb ik zoveel gezien waar dit wél opgaat dat ik dit durf te beweren en zelfs met feiten kan onderbouwen.

Maar helemaal on topic: zo’n bedrag voor een grote beurt met remmen is wel erg veel. Tenzij je dit maar eens in de drie jaar hebt en tussendoor nooit groot onderhoud en kleine beurten van rond de 200 euro per jaar

ertromp

Forumguru
Voor geventileerde schijven van een beste diameter, achter geventileerde schijven, blokken rondom en tel dan alleen de materiaalprijs maar eens op. Zou mooi zijn als de complete rekening gepost was want conclusie doen aan de hand van eindbedrag is niet echt zinvol.

Herperduin

Forumguru
@ertromp je hebt gelijk dat je het hele plaatje moet zien alvorens te oordelen. Mijn reactie was op de informatie zoals gegeven en vooral een schrikreactie op het totale bedrag maar weet idd niet wat precies gedaan is. Blijft daarnaast de vraag welke onderdelen gebruikt zijn want ook daar grote verschillen in qua prijs.

hemi24

Donateur
Schaamteloos, zelfs met 100% marge op de onderdelen en 200 euro uurtarief kom je nog niet eens aan die bedragen!
En dan drukken ze daar nog een keer btw bovenop…

ertromp

Forumguru
Weet je wel wat die onderdelen kosten @hemi24. Zijn wel even andere schijven / blokken als inder jouw Golf. Je zou de materiaalprijzen en uurloon ook moeten zien alvorens je dit soort uitspraken doet.

ertromp

Forumguru
Ja maar wat staat er op de factuur van @ralley voor die onderdelen? Dat weet jij ook niet en op het WWW kom je voor dat type nummer legio prijzen tegen.......... (niet te lang op de puntjes toets blijven hangen)

ertromp

Forumguru
Dat is best jammer want dan kun je zien wat materiaal en arbeid kost en welke tijden per item gerekend zijn. En daarmee kun je bepalen of die prijs per post reëel is.

Rallye

Forumguru
Klopt. Het is de vraag of ik daar iets mee had gekund, maar een meer transparante rekening was inderdaad fijner geweest.

Bovenaan Onderaan