skodafabiafan
Nieuw lid
het is niet bij een skoda garage uitgelezen, maar bij een universele garage. Als ik handmatig aan de schijf onder het dashboard de standen kan verstellen, dan zou je zeggen dat de kleppen wel naar behoren open en dicht gaan.

Heb bij mijn Fabia 2 weken terug de weerstand vervangen. Hier even op basis van die ervaring wat tips bij de handleiding:
Maak eerst de de onderste schroeven van het dashboardkastje los. Daarna binnen in de bovenrand de rechter en de linker en de middelste als laatste. Steun het kastje even met voet of knie om te voorkomen dat de boel met een klap naar beneden komt.
Om de weerstand te bereiken heb je een klein handje nodig. Hij zit links van het ronde ventilator huis aan de bovenkant van de schuin omhoog lopende aanzuigbuis. Draai hem los met de stekker er nog aan en manouvreer hem voorzichtig vrij.
De stekker zit geborgt en is dus veel makkelijker los te maken als je de weerstand vrij hebt. Het kabeltje is lang genoeg om hem wat naar beneden te halen.
De rest spreekt voor zich... stekker op de nieuwe, terug plaatsen, testen en kastje weer terug hangen. Let er even op dat de metalen schroefplaatjes goed op hun plek zitten voordat je het kastje terug hangt.
Succes!
Hierbij een HOW-TO voor het vervangen van een kachel weerstand. (in een Fabia II) met een handmatige aanjager.
Je hebt een Fabia van bouwjaar 2010, dat is een Fabia II.Weet nooit Zeker welk Type skoda ik heb. Betreft 36 lfk 9
... maar stel jezelf (en je wagen) vooral eerst even netjes voor in het Meet & greet gedeelte van dit forum..!@Bjornmey Kijk eens in de kennisbank.

Hoe het komt weet ik niet. Maar simpelste manier om op te lossen is de logo's omwisselen zodat het weer klopt...Weet er misschien iemand hoe dit komt.