1e 3 standen van de aanjager werkt niet

Pesol

Nieuw lid
Hallo techneuten,

Wie o wie kan mij helpen het volgende probleem op te lossen?
De aanjager werkt alleen op stand 4. Wie weet of ik nu de unit in zijn geheel moet vervangen of dat er ergens anders een voorschakelweerstand vervangen moet worden. Het is van een Skoda Fabia Combi 2 ltr motor

gr. José
 

RefleCs

Forumguru
Dit heb ik ook gehad. Er scheen destijds wat aan de hand te zijn met de weerstanden in de unit. Men heeft bij mij destijds de unit gerepareerd (leasebak dus dat opgelost is opgelost). Ik heb geen ervaring of dit zelf te verhelpen is of wat het koste.

Ik zit net te kijken wat die beurt koste toen. Maar dat is niet helemaal eerlijk.
de kleine beurt uitvoeren
Band reparatie uitvoerende
remblokken en schijven achterzijde vervangende
kachelmotor vervangende
bedrading repareren ----> Dit is volgens mij hetgeen achter de knoppen is gebeurd
lampje(s) vervangen
het ruitenwisserblad voorzijde vervangen
een band vervangen
een band vervangen

totaal plaatje van deze beurt 935 euri.
 

Ronnie

Forumguru
Eerst even het dashboardkastje uitbouwen en dan de ventilatorweerstand vervangen:
De handleiding:
 

Bijlagen

  • Fabia 1Voorschakelweerstand voor aanjager.doc
    58,5 KB · Weergaven: 893
Heb bij mijn Fabia 2 weken terug de weerstand vervangen. Hier even op basis van die ervaring wat tips bij de handleiding:

Maak eerst de de onderste schroeven van het dashboardkastje los. Daarna binnen in de bovenrand de rechter en de linker en de middelste als laatste. Steun het kastje even met voet of knie om te voorkomen dat de boel met een klap naar beneden komt.

Om de weerstand te bereiken heb je een klein handje nodig. Hij zit links van het ronde ventilator huis aan de bovenkant van de schuin omhoog lopende aanzuigbuis. Draai hem los met de stekker er nog aan en manouvreer hem voorzichtig vrij.