1e 3 standen van de aanjager werkt niet

Niwla_nl

Nieuw lid
Volgens de beschrijving van Ronnie zou dan 1 weerstand stuk zijn (die voor stand 3) stand 4 gaat rechtstreeks.

Ik kan alleen vertellen dat in de onderhoudshistorie van mijn Fabia een factuur zit voor reparatie aanjager: 'klacht: stand 1 werkt niet, oorzaak: draadbreuk'. Ik hoop niet dat je dat probleem te pakken hebt.

Bedankt voor je reactie!
 

Eddie Fab

Nieuw lid
Bedankt voor de goede omschrijving; met de posts van gitzwart en Ronnie er uitgeprint bij heb ik de weerstand in minder dan een uur vervangen. de ventilator doet het weer. hij deed het ook niet op stand 1,2 en 3 - de airco dus ook niet, en stand 4 wel.

de weerstand kost nu 52,15
de reparatie bij de dealer zou 144 euro gekost hebben, wat ik nogal veel vind. maar ook wel goed dat het zo duur was, dat gaf me wel de motivatie om het zelf te proberen. ik had ook de airco slang er tussen zitten, en heb die even los van het dashboard kastje gehaald, en kon hem toen wat opzij steken zodat ik de weerstand makkelijker los kon draaien.
de slang is makkelijk weer vast te maken.

ik had nog een T20 sleuteltje nodig om de schroeven los te maken.

het kastje viel bij mij trouwens niet naar beneden, maar bleef eerst nog hangen door een afdekplaat aan de rechterkant. die met een schroevedraaier wat los gehaald, en ik kon het kastje losmaken.
 

robinho

Nieuw lid
Kan iemand ook uitleggen hoe je het dashboardkastje van een Fabia 2 uitbouwd? Dit is de classic versie zonder een deurtje...Ik heb namelijk al van alles geprobeerd, maar ik krijg dat ding niet los. Of kan ik op een andere manier bij de voorschakelweerstand komen? Alvast bedankt!!!

20121003_193023.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Poeh. Net even mijn dealer gebeld of ze die op voorraad hebben liggen: kosten EUR 49,90 ! :biggthumpdown:
Kwam van de week deze tegen, dus voor de lezer die hier op zoek is naar informatie over dit onderdeel:

Op bijv. winparts staat hetzelfde weerstandje voor minder dan 3 tientjes:

http://www.winparts.nl/1182/koelsysteem/kachelweerstand/0264989/weerstand--interieurventilatie
e003d471c0271c99033f687d84f0a927.jpg
 
Nu heb ik ook een zoekslag gedaan...
Via carpartsdirect.nl is dit onderdeel 19, 59 incl BTW

Hun artikelnummer: 34370
OEM nummer: 6Q0 959 263

Ik ga het ook bestellen... met dank aan de uitleg van Ronnie heb ik m inmiddels ook gevonden!
 
bij mij was t ook zo,heb t bij de skodadealer laten vervangen,kostenplaatje 200 euro incl apk keuring,kost even wat,maar hij doet t weer en nog jaartje goed gekeurd ook joepieeeee
 

turboturbo

Forumguru
Bij de Fabia I is het minstens zo'n priegelwerk, je krijgt zere vingers en moet ook geen kolenscheppen hebben. Maar het is wel te doen.
 
Het is al weer even geleden dat hier wat geschreven werd, maar ik wil even iedereen bedanken voor de tips en how-to's en zo. Pasgeleden bleek bij mijn Fabia 1 ook ineens stand 1 en 2 van de ventilator niet meer te werken en daarmee dus ook geen airco in die standen. Standje 3 en 4 deden het wel maar dat is me wat te gortig. Nadat de dealer tijdens de APK (waar de Faab probleemloos doorheen rolde) bevestigde dat de kachelweerstand gesneuveld was en voorstelde om dat á raison van €140,00 te verhelpen, heb ik het toch maar zelf gedaan, mede dus dankzij de tips alhier. Ik heb mijn weerstand bij Winparts besteld voor €31,50 (inclusief vervoer), even priegelen onder het dashboard en jawel, alles blaast weer naar volle tevredenheid!
 

skodafabiafan

Nieuw lid
bij mijn aanjager (fabia hb 2008) werkt alleen nog de stand voor de voorruit en de 2 zij-openingen vh dashboard. Wat zou dit probleem kunnen zijn en hoe is dit evt. te verhelpen. Is het een kwestie van een defekt motortje of weerstand(en) en moet dan het hele dashboard gedemonteerd worden of is er een simpele manier om een en ander te vervangen.
met dank voor uw antwoord
 

turboturbo

Forumguru
Betreft het een Fabia bouwjaar 2008? Dan is het waarschijnlijk een Fabia II?

Werkt de aanjager wel in alle snelheden (los van welke stand)? Heeft je Fabia een automatische climatronic of een semi- / handmatige clima?
 

skodafabiafan

Nieuw lid
Het is idd een fabia uit 2008, er zit geen automatische climatronic in. De aanjager werkt goed in alle standen maar de keuzeschakelaar voor de verwarming vd voorruit, voeten etc. werkt enkel in de voorruit stand. Ik heb de computer gisteren laten uitlezen en het blijkt dat de motoren nog wel goed zijn. Mogelijk een overbrengingsprobleem van tandwieltjes. wanneer ik met mijn hand linksonder het dashboard kastje kom, dan zit daar een schijf als ik die met de hand verdraai, dan gaat de voorruit stand wel in voetenstand etc. Dit is echter niet te doen tijdens het rijden, dus beter om het op te lossen. Is er een schema waaruit de overbrenging bestaat?
 

Spierings

Forumguru
Als de overbrenging van zo'n stelmotor niet goed is slaat deze ook een storing op..

Is deze met een universele of met een echte vas tester uitgelezen? vaak krijg je met een universele tester niet alle storingen te zien...

Ook kun je met de tester een basisafstelling van de kleppen uitvoeren, als er een klep niet goed is zie je dat aan de waarden..
 
Bovenaan Onderaan