1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Vandaag voor het eerst sinds vorige zomer weer met de caravan wat verder gereden dan Nederland.
In Duitsland al best wat moeten klimmen.
Hoewel de DSG het doorgaans best zelf kan waren er wel momenten dat ik heel blij was met de flippers aan mijn "nieuwe" stuur.
In plaats van de DSG beïnvloeden door het gas dieper in te trappen is een tikkie terug via de flippers met de caravan vaak net wat soepeler.

Canon-Eye

Donateur
Doet hij dat niet uit zichzelf als je 'm in S zet?
Ik reed van de week een paar stukjes met de caravan en had toch de stellige indruk dat hij (na verzetten van D > S) toch net wat eerder terugschakelde.

MarkvdD

Forumguru
Ik gebruik S de laatste tijd regelmatiger. Met name, hoe verrassend, als ik wat vlotter vooruit wil want dan vind ik D echt niet lekker reageren.

En inderdaad gebruik ik S soms om de bak even te laten terugschakelen of om hem in de huidige versnelling te houden. Is natuurlijk afhankelijk van het toerental maar in bepaalde situaties waar ik regelmatig langs kom werkt dat voor mij goed.

Canon-Eye

Donateur
Zou kunnen. Ik gebruik S nooit eigenlijk. Vind ik echt niet fijn rijden
Ik ook meestal niet, maar met de caravan erachter vond ik het juist wel prettig dat de motor in een iets hoger toerenbereik wordt gehouden zonder dat ik handmatig hoef te gaan schakelen.
Ik zou zeggen: test het eens uit, dan weet je het.

j_leeuw

Actief lid
Als de caravan of een zware aanhanger er achter hangt zet ik hem standaard in S vind het net wat soepeler rijden en hoef minder op de toeren te letten.

Bovenaan Onderaan