1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Velg herstellen kost 120 euro. Een nieuwe 137, dus dan is herstel sowieso geen optie.

Heb Borbet nog gevraagd of er een lakstift is, maar dat wordt ook niet mooi denk ik.

Ben er nog niet uit wat het wordt. De banden leverancier wil wel tegemoet komen, maar weet nog niet hoeveel.

Kanerr

Forumguru
Aangezien hij tegemoet wil komen erkend hij de schade eigenlijk wel ookal geeft hij aan dat het onmogelijk is ;)

Maargoed, 137euro ik denk dat zijn tegemoetkoming gratis montage + 30% zal worden.

1983jeroen

Forumguru
Ik merk geen verschil. Wel jammer, want op lange ritten begin ik me steeds meer te storen aan de geluiden
Nu rijd ik wel een stuk minder per jaar tegenwoordig, maar het is wel jammer

Slider

Forumguru
Was er al bang voor, maar blijft jammer :confused:
Je hebt nu ook je banden achter gewisseld, waardoor het zeer waarschijnlijk is dat het geluid van de voorbanden komt.

1983jeroen

Forumguru
Eindelijk meer duidelijkheid over de velg.
De bandenzaak bleef moeilijk doen en deed een voorstel waar ik het niet mee eens was.
Gisteren tegenvoorstel gedaan wat met een hoop gemopper werd geaccepteerd.

Hij bestelt een nieuwe velg en zet uiteraard de band over. Ik betaal hem 50 euro omdat het gewoon niet te bewijzen valt dat hij het gedaan heeft.

Hopelijk komt het in de loop van deze week dan allemaal weer goed.

Morgen de caravan halen voor een lang weekend weg. Nu met de Race Blue opzetspiegels :)

Heb voor de auto ook de glanzend zwarte kappen binnen, maar ik twijfelde of ik dat wel mooi vind toen ik er even 1 gemonteerd had.

IMG_20250523_202254512_HDR.jpg

1983jeroen

Forumguru
Nee, wat een waardeloze spiegels vind ik dat.
Heb het nu 2 keer geprobeerd op de Octavia, maar bevestigen vind ik echt waardeloos ten opzichte van Milenco.
Het is speciaal voor de Octavia gemaakt, maar het plaatsen vind ik maar gedoe. Of de autospiegel klapt amper nog in of de Emuk zit weer te hoog waardoor die gaat zakken tijdens gebruik.
Zal wel aan mij liggen want Emuk wordt altijd zo geprezen, maar ik ben blij dat ze weg zijn.

Milenco zit altijd meteen goed bij mij

Slider

Forumguru
Of de autospiegel klapt amper nog in of de Emuk zit weer te hoog waardoor die gaat zakken tijdens gebruik.
Kan me hier deels ook in vinden, de klem positie van de Emuks is een werkje op de O3. Als ze NET niet goed zitten, klappen je spiegels niet meer (goed) in.
Heb ze maar 1 vakantie gebruikt, maar toen ze eenmaal goed er op zaten, vond ik ze goed functioneren. Maar heb geen referentiekader verder om te vergelijken.

hemi24

Forumguru
Ik had Emuks op de Kodiaq en ook weer op de Golf en wil nooit meer anders!
Super pasvorm, snel gemonteerd en zit als een huis.

Ieder zo z’n ding, zal ik dan maar denken, maar bij mij ga je nooit van die dingen vinden die je op het randje van je spiegelhuis moet klemmen…!

1983jeroen

Forumguru
Dan zal de pasvorm voor de Golf en Kodiaq beter zijn.
Heb ze 1 vakantie gebruikt en moest ze bij ieder gebruik opnieuw instellen. Iets wat ik met de Milenco nooit hoef.
Daarnaast zit de Milenco ook nog sneller op zijn plek.
Het iets meer trillen neem ik dan wel voor lief.

Maar idd ieder zijn ding :)

1983jeroen

Forumguru
Nu blijkt de nieuwe velg plotseling bijna niet meer te leveren :(
Toen ik hem de link stuurde kon je hem gewoon bestellen, maar is inmiddels uitverkocht en amper nog te vinden voor een fatsoenlijke prijs.
Fabrikant kan me er ook niet bij helpen helaas.

MarkvdD

Forumguru
Het zit je niet mee .....

Misschien is dan laten opknappen en alleen 2 velgen spuiten (ipv alle 4) een betere optie?

Bovenaan Onderaan