1983jeroen blauwe Octavia

1983jeroen

Forumguru
Auto staat weer bij de hersteller.
Heb een lijst met 11 punten achtergelaten die ze gaan oplossen.
Onder andere;
Achterlicht dat niet goed gemonteerd zit door foutje in plaatwerk.
Deel van de achterklep moet opnieuw gespoten worden, tankklepje ook. Bumper misschien door nieuw ontstane schade doordat de klep deze raakt.
Trekhaak hebben ze te dicht op de bumper gemonteerd.
Spuitnevel van blanke lak op ramen
Rand onder de auto weer zwart maken ipv blauw

Gelukkig had deze man zelf al iets opgemerkt dat ik niet gezien had dus heb wel goede hoop dat hij secuur is...

Ze hadden 3 dagen ingepland, maar kan wel langer duren.
Heb tijdelijk een Seat Arona met DSG meegekregen.

Als hij voor het weekend niet klaar is kan ik een andere Octavia halen met trekhaak zodat we met de caravan op pad kunnen.
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
De schadehersteller heeft meer tijd nodig.
Heb net de leen Arona omgeruild voor een O4 1.5TSI met DSG en trekhaak zodat we toch met de caravan op pad kunnen.

Mooie wagen hoor, zo'n O4. Rijdt erg lekker en is nog een stukje luxer dan mijn O3

Hoop dat ik er niet teveel aan ga wennen ;)
 

1983jeroen

Forumguru
Vandaag met de O4 en caravan gereden. Hoewel het een mild hybride is heeft hij wel 150pk en 250nm dus vergelijkbaar met wat mijn O3 standaard had.
Zal met de O3 dan we minstens net zo goed gaan straks.

Trekken doet hij prima. Wel snel wielspin, ook in 2e en 3e versnelling bij iets te stevig gas geven.
Zelfs als de auto zelf versnelt na heractiveren van de acc.

Waar ik echt van schrok was het flink slingeren van de caravan bij gebruik van travel assist.
Had eerst niet door dat het daarmee te maken had, maar na uitschakeling van dat systeem was het meteen weer rustig. Later nog eens getest en weer meteen slingeren met het systeem aan.

Wat wel opvalt is dat de O4 veel stugger geveerd lijkt. Met flinke kogeldruk zakt hij amper in waar de O3 dan al op zijn kont hangt.
 

j_leeuw

Actief lid
Het slingeren van de caravan bij het gebruik van travel assist herken ik niet ook al heb ik de nodige kilometers ermee gereden. Heeft misschien met het gewicht van de caravan te maken hebben, wlel hebben wij een antislinger koppeling op de caravan wat het misschien opvangt.

Wat ik we herken is dat de auto amper zakt met de caravan aan de haak terwijl ik dat wel verwacht had aangezien iedereen het over hulpveren heeft bij Skoda's.
 

1983jeroen

Forumguru
Zonder travel assist blijft de combi stabiel, ook bij hogere snelheden, met begint het slingeren al vanaf 90km/u
Systeem dus verder niet gebruikt en voor de zekerheid ook lane keeping uitgezet. Dan is het een prima combi.
Heb nog gekeken of er misschien hulpveren onder zitten, maar dat is niet het geval. De O4 is dus duidelijk veel stugger dan de O3.
Nu vond ik hem met caravan soms zelfs wel erg stug met vele hobbels in de snelweg.

Het is maar tijdelijk. Mijn eigen O3 zal het ook prima doen vertrouw ik op.
 

1983jeroen

Forumguru
Inmiddels staat de Octavia alweer bijna 2 weken bij de hersteller. Wilde eerst niet informeren tussendoor, maar afgelopen donderdag kon ik de nieuwsgierigheid niet meer bedwingen.

De man daar was nog niet helemaal tevreden over afstelling van sommige delen. Krijg hem pas terug als ze er echt van overtuigd zijn dat ik helemaal akkoord ga. Zal ergens begin deze week zijn denk ik.
Tot die tijd best blij met deze Octavia Screenshot_20240406-195656~2.png
 

Herperduin

Forumguru
Fijn dat ze dit keer helemaal overtuigd willen zijn dat je tevreden bent en dat je een mooie vervanging hebt waar je tevreden mee bent (ziet er ook goed uit die O4). Blijft toch wel jammer dat het niet in één keer goed gaat en dat je dus vaak zelf heel kritisch moet zijn omdat de normen elders blijkbaar stuk lager liggen…Nu gewoon genieten en straks ook weer dus uiteindelijk komt alles goed!
 

JeSko

Forumguru
Ziet er netjes uit, mooi dat ze het nu wel echt goed hebben gedaan. Geniet er nu maar van! Wat staat hij trouwens mooi op zen zomerslofjes, schoenen maken de man, wielen maken de auto, zo blijkt maar weer :thumbsup: :thumbsup:
 

Tees

Donateur
Zijn zeker mooie velgen, dat maakt idd best een verschil in t aangezicht
Hopelijk is alles nu echt goed en naar wens!
 

hemi24

Forumguru
Lijkt nu allemaal wel oké
Ze hebben nog meer gevonden tijdens de werkzaamheden

“wel oké” klinkt niet direct overtuigend…
Als ze dan ook nog aan komen zetten met een opmerking dat ze nog meer gevonden hebben, zou bij mij het stoom alweer bijna uit de oren komen..!
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb nog niet de tijd gehad om heel kritisch te kijken. Gezien de historie met dit bedrijf ben ik een beetje sceptisch ;)

Eerste indruk nu is wel gewoon goed hoor :)
 

Canon-Eye

Forumguru
niet té aantrekkelijk zijn voor achteropkomend verkeer
Het enige wat je zelf daaraan kunt doen, is zelf een ruime remafstand aanhouden zodat je minder abrupt hoeft af te remmen ingeval er ergens vóór je iets fout gaat. In druk verkeer hou ik de auto achter me altijd goed in de gaten - als die naar mijn smaak té dicht achter me zit, neem ik er zelf alvast extra remafstand bij. Méér invloed heb ik niet...
 
Bovenaan Onderaan