102 octaan benzine, nu ook in NL te koop

LT83

Forumguru
Ligt er natuurlijk aan wat voor motor en software je hebt of het echt veel verschil maakt ten opzichte van BP98.
Ik meng er zelf altijd zo'n 15tot max 20% bij. Weet niet wat voor auto je hebt, maar als deze ook geschikt is voor E10 brandstof kun je dit denk ik redelijk risicoloos bijmengen. Garanties heb je nooit, maar ik doe het al 80.000km zonder problemen.

CDK

Forumguru
Die literprijs stond eerder al vermeld @VEEJAY, in post 29 namelijk ;) de introductieprijs is momenteel €1,799 per liter.
De motor loopt er erg soepel op, in de spits valt er niets te testen, dus voor dit moment kan ik niet veel specifieker zijn eigenlijk.

Mk4

Senior Member
Hopelijk word het bij nog meer tankstations bijgevoegd, dan hoeven er geen ommetjes gemaakt te worden. Klinkt goed! Ik merk persoonlijk al het verschil in 95 en Ultimate dus ben reuze benieuwd.

Pendragon

Donateur
Ik heb ze per email gevraagd of er nog meer stations bijkomen, want om nu steeds naar Hilversum te rijden lijkt me ook wat overdreven ( voor mij ). Ga het voor de lol wel een keer doen.

CDK

Forumguru
@Pendragon, Bij voldoende interesse / verkoop wordt het aantal stations uitgebreid is mij telefonisch toegezegd. Ik dacht dat ik dat in een voorgaande posting al had aangegeven ;)

Rene C

Forumguru
Bij mij in het dorp bij campolife staat ook een firezone, weet niet of deze ook deze 102 heeft.. Mag het helaas niet tanken. Wordt niet vergoed.. Mag alleen de 95prut

CDK

Forumguru
Vandaag wederom afgetankt met Competition 102 van Firezone, de introductieprijs was helaas van korte duur..., vandaag betaalde ik €1,819 / liter, wat overigens in vergelijking met Ulimate 98 helemaal niet verkeerd is!

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Hi Corne, ben nog volop aan het testen. Zaterdag ga ik in Duitsland de tank helemaal oprijden en dan weer 95 tanken en opnieuw testen. Pas daarna wil ik uitspraken doen.

De volgende zaken wil ik bekijken:

-Koppel onderin;
-Loop / geluid;
-Verbruik;
-Constante vermogen bovenin de toeren bij langdurig zware belasting;

Alhoewel er een Kilowatt vermogen + Draaimoment meter in de BMW I-Drive (zeg maar de VAG RNS equivalent) af fabriek beschikbaar is, weet ik niet hoe betrouwbaar dat is. Het blijft mijn eigen waarneming zonder wetenschappelijk bewijs uiteraard.

Voor extra PK's bij hoog vermogende auto's moet je het niet doen want of je 240 of 260pk hebt maakt echt niet uit in het dagelijks, dat kan ik al wel concluderen. Ja leuk voor een keer de rollerbank als je 300pk ipv 285pk hebt dat snap ik wel.

Wat meer koppel en/of minder verbruik is wel fijn uiteraard.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@VEEJAY +1, extra pk's voel ik niet bij mijn vermogen idd ;) maar de loop lijkt niet anders als op 98, wat mij vooral wél positief opvalt is het verbruik, ondanks m'n modificatie nog steeds 'netjes' 11.62 liter op de 100 km tegenover 14.44 liter op de 100 km op BP Ultimate 98 bij dezelfde rijstijl / trajecten :thumbsup:
dat lagere verbruik is naar mijn mening volledig te danken aan het feit dat er helemaal geen ethanol in deze brandstof zit.

Bovenaan Onderaan