102 octaan benzine, nu ook in NL te koop

koreaan

Forumguru
zou mooi zijn,

in Sneek hebben we Firezone, moet bij deze 102 alsnog ethanol toegevoegd worden?
Zal wel 2 euro per liter gaan kosten 102 in NL

CDK

Forumguru
@koreaan, nee hoor! Niets toevoegen, als ik me niet sterk vergis zit er bio ether in in plaats van bio ethanol en dat zou weer een betere verbranding moeten opleveren.

Race Eend

Forumguru
Wel erg goed nieuws dat er weer wat gedaan wordt aan de kwaliteit van de brandstof en verkrijgbaarheid van 98+. Afgelopen jaren ging het alleen maar bergafwaarts (shell geen 98 meer etc), nu hopen dat er wat meer tankstations komen die het aan gaan bieden (en niet zoals met bio-ethanol dat het er alleen maar minder worden).

Als het 2 euro gaat kosten dan maakt dat MIJ niet zoveel uit, voor mijn 'hobby' auto is dat geen probleem.
Al zou het mooi zijn als het ongeveer op het niveau van 98 blijft en daarmee populair kan worden voor het grotere publiek.

LT83

Forumguru
1,80 is niks mis mee voor voor goede 102 toch!
Al zit de dichtstbijzijnde firezone voor mij op meer dan 25km afstand.
Zou wel lekker zijn als je niet meer hoeft te mengen, dat ben ik na 2-3 jaar toch wel een beetje beu, iedere keer na het tanken bij de bp ben ik toch weer 10-15min extra kwijt om langs de tamoil te gaan voor de E85

Race Eend

Forumguru
Wanneer ga jij de Ibi er een keertje mee aftoppen zodat wij weten of het ook echt kwaliteitssap is?

Ik moet nog het eea doen aan de ibiza. Er zitten al een maand nieuwe injectoren in, maar daar is nog niets aan afgesteld (kan wel rijden, maar het klopt niet helemaal). Daarbij wil ik toch een ander inlaatspruitstuk en grotere gasklep hebben.

Aangezien er komende tijd weer veel nieuwe tuningen ontwikkeld moeten worden, zal het in de avonduren ook niet echt mogelijk zijn om weer met de eigen auto bezig te gaan. Zal dus pas november worden denk ik..

Verder is mijn auto wat rijker afgesteld omdat ik met minimaal 20% ethanol rijdt, geheel zonder ethanol rijden zorgt dat het mengsel wat te rijk wordt. Dus deze auto is niet zo'n goede testcase.

Bovenaan Onderaan