102 octaan benzine, nu ook in NL te koop

CDK

Forumguru
@lugolux78, hij belde met een niet afgeschermd 06 nummer, ik kan hem appen als je wil, stuur de tekst maar die je gestuurd hebt per PM, dan regel ik het voor je ;) Yes we can! @Joske ;)
 

lugolux78

Forumguru
Heb contact via Facebook. Zou het niet ethisch vinden om de eigenaar te bellen. Stuur ze wel weer een reminder. Dame in kwestie was ziek maar zou vorige week op verzoek ingaan en antwoorden... Dus nee niet nodig. Maar bedankt President
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

octaafje IV

Actief lid
Vanavond een zeer leuk telefoon gesprek gehad met de eigenaar van Competition 102 naar aanleiding van enkele posts van mij op Facebook :) ik had me nogal kritisch uitgelaten..... ;)
Er werd mij overigens wel verzocht om de posts niet aan te passen en zeker niet te verwijderen, want het was mijn mening en dat waardeerde hij en daar belde hij me niet voor zei hij. Hij heeft me wel uitgelegd hoe het komt dat momenteel de prijs zo hoog is, ik heb beloofd daar geen uitspraken over te doen behalve dat 1 van de ingrediënten momenteel extreem duur is, de reden daarvan mogen jullie natuurlijk wel naar gissen, maar doe ik geen uitspraken over. Ze zijn er in elk geval druk mee bezig om die prijs te laten zakken, het is geen opzettelijk spelletje om onze beurs leeg te kloppen.
Ik ben zelfs uitgenodigd om mij inzage te geven zodat het gesprek kracht bij gezet kon worden en er bewijs geleverd kon worden voor de naar verhouding hoge prijs.
Leuk die interactie op mijn opmerkingen! :thumbsup:


Laat mij raden: er zitten eierdooiers in die 102 verwerkt.....
Maar alle gekheid op een stokje: de Aral Ultimate 102 kostte afgelopen zondag in Elten 1,579.
 

octaafje IV

Actief lid
@octaafje IV ander belastingklimaat hè...., in D en B is het nu eenmaal veel goedkoper.....

Dat is mij genoegzaam bekend, maar de Ultimate 102 kostte daar op 18-10-2014 nog 1,599 en nu dus 1,579.
Die Duitse 102 gaat dus kennelijk de afgelopen weken niet gebukt onder een "momenteel extreem duur ingrediënt"......
Ook heb ik nooit begrepen waarom het prijsverschil in NL tussen RON 95 en RON 98 vele malen groter is als in de ons omringende landen, in Luxemburg is dat verschil altijd maar enkele centen. Kan m.i. niet worden verklaard
door het verschil in accijnzen. Iemand enig idee?
 

CDK

Forumguru
Die Duitse 102 gaat dus kennelijk de afgelopen weken niet gebukt onder een "momenteel extreem duur ingrediënt"......
Correct, al vind ik het nog zo lullig, maar ik mag er niet veel over zeggen, behalve dat het 2 kanten op kan gaan óf het wordt binnen nu en een aantal maanden verhoudingsgewijs minder duur tov 98 óf het is over en uit, we zullen het gaan meemaken....
 

Joske

Forumguru
waarom het prijsverschil in NL tussen RON 95 en RON 98 vele malen groter is als in de ons omringende landen, in Luxemburg is dat verschil altijd maar enkele centen. Kan m.i. niet worden verklaard
door het verschil in accijnzen. Iemand enig idee?

ter info: bij ons in BE kost momenteel een liter 98 ongeveer 20 cent meer dan een liter 95 bij een Q8 (Easy).
Het prijsverschil bij een AVIA (= witte pomp) 100 meter verder is 10 cent per liter. (tussen 95 en 98)
 

octaafje IV

Actief lid
ter info: bij ons in BE kost momenteel een liter 98 ongeveer 20 cent meer dan een liter 95 bij een Q8 (Easy).
Het prijsverschil bij een AVIA (= witte pomp) 100 meter verder is 10 cent per liter. (tussen 95 en 98)

@Joske, dat is ook, bij Q8, een heel pittig prijsverschil, zullen ze dan niet veel van verkopen vermoed ik.
Mijn ervaringen zijn meer gestoeld op Luxemburg, daar altijd maar enkele centen verschil. Trouwens ook heel opvallend in dat landje: alle pompen hanteren dezelfde prijs, dus zoeken naar een (nog) goedkopere pomp heeft daar geen enkele zin.

En dan nu, zojuist in de tank geklotst: Aral 102 pal langs de A3/E35, afslag Rees (bij hoge paal met grote M):
Euro 1,499 per liter. En daarmee 2 uurtjes geleden 4 cent goedkoper dan de populaire gebr. Derksen in Elten.
Het is dan wel 20 km verder van onze grens, maar als je toch uit Oberhausen komt.....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Ik vind dat ook wel bijzonder groot dat prijsverschil.. schilt €10 voor een volle tank benzine :)

Ik probeer soms al eens te kijken wat andere benzinerijders tanken als ik aan het tankstation sta.. Maja, onbegonnen werk in dat diesellandje van mij, ze nemen allemaal die gele slang vast :laugh:
 

Octavia32

Forumguru
Ik vind dat ook wel bijzonder groot dat prijsverschil.. schilt €10 voor een volle tank benzine :)

Ik probeer soms al eens te kijken wat andere benzinerijders tanken als ik aan het tankstation sta.. Maja, onbegonnen werk in dat diesellandje van mij, ze nemen allemaal die gele slang vast :laugh:
€10 verschil ik dacht ook dat ik dat hier had neer gezet. Maar had dit op Facebook geplaatst.
 

louigi58

Senior Member
Blijf toch maar bij 98 bij onze Belgische buren.
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1417709600874.png
    uploadfromtaptalk1417709600874.png
    117,1 KB · Weergaven: 23

Joske

Forumguru
Ik heb gisteren diesel getankt bij een Q8 aan € 1,125 per liter :D ;)

(ik vond dat ik gisteren in Stekene toch ook weer verdacht veel gele platen aan het tankstation zag... :lezen::maakmegek:)
 
Bovenaan Onderaan