1.6 TDI 110Pk, traag ?

Topic in 'Octavia III' gestart door ekkybedmond, 27-03-2021.

  1. MaxN

    MaxN Forumguru Donateur

    Zit toch standaard in de MFD van de S2? Had onze 2011 S2C EBL ook al.
    De opties al doorlopen in je radio of dit aan of uitgezet kan worden?
    Anders iemand zoeken met een OBD11 of VCDS om dit aan te zetten.
     

  2. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Afhankelijk van de buitentemperatuur heeft mijn 1.0TSI'tje zo'n 10 tot 15km (over lokale en andere niet-snelwegen) nodig om op 80°C te komen, dat klopt grosso modo wel met de 20 minuten die @Rosinfield noemt.
     
  3. delta

    delta Actief lid

    Warm rijden van de motor hangt wel van meer factoren af dan alleen de tijd.
    Buitentemperatuur is een groot ding zeker bij een diesel, bij mijn 1.9 liep als het echt koud was de temperatuur van water en olie zelfs terug bij het stoplicht of rustig rijden. Standkachel is in koude landen dan ook niet alleen bedoeld om warm in te kunnen stappen maar ook om de motortemperatuur op peil te houden
     
    JeSko vindt dit leuk.
  4. JeSko

    JeSko Forumguru

    Klopt @delta , daarom dat ik ook erg vaak alle clima af zet, zodat alle warmte naar de motor kan gaan, ik blijf toch warm met de zetelverwarming, enkel als de ruiten beslagen kan ik niet anders.
     
  5. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Dat vind ik toch redelijk overdreven. Fabrikanten doen maandenlang testen in de meest extreme omstandigheden en “misbruiken” de wagen om fouten te ontdekken en dan wanneer het een eindproduct is, ga je als eigenaar er extreem voorzichtig mee om. Is jezelf het plezier ontnemen. Een motor heeft volgens mij toch wel een hele ruime marge dat wanneer je er zelfs niet naar ziet , de motor vele kms probleemloos kan werken.

    lees hier 10-15km om olietemperatuur op peil te krijgen ... pfff dat is lang. De M2 een km of 2 en de olietemp staat op “ok”. Eerste KMS rij ik niet zoals een opa maar gewoon vlot (baan leent zich er ook niet toe).
     
  6. delta

    delta Actief lid

    @Leon Cupra
    Je hebt volledig gelijk is je motorolie warm dan mag je gerust op het gas, ik zal dat zelf ook niet laten. Wil je lang zonder extra kosten met je wagen (diesel toch zeker boven de 3 ton) dan is het aan te raden dat goed in de gaten te houden.
    Let wel een diesel kun je niet vergelijken met benzine!
     
  7. Chrisjemol

    Chrisjemol Forumguru

    op de maxidot kan je bij een s2 de olietemp zien
    je moet ff door de beschikbare velden, dan vind je hem wel
     
  8. eltjo2

    eltjo2 Forumguru

    @Rosinfield Wie is jouw avatar eigenlijk? Drs. Kipping, een andere filosoof of toch Cor van der Laak?
    Tja ik vraag dat, en dan wel hierom; ik heb het me al eerder afgevraagd en ben er nog niet over uit.

    Misschien moet je idd olietemperatuur aanvinken in de instellingen (via de MDF) om mee te gaan in het rijtje van verbruik, reistijd en (gem.) snelheid. Mijn 2010 heeft dat ook.
     
    Laatst aangepast: 07-04-2021
    Rosinfield en Rataplan vinden dit leuk.
  9. JeSko

    JeSko Forumguru

    Ik zie er van ver altijd Richard Gere in @eltjo2 :D

    @eltjo2 & @Chrisjemol

    Maxidot heb ik al compleet uitgepluist en nergens te vinden, schijnt sommige toch niet standaard te zitten al snap ik daar niks van, morgen de tijd nemen en nog eens goed zoeken dan maar!
     
  10. Rataplan

    Rataplan Forumguru

    Zit er wel een olietemp meter in?
    In een gewone Up niet in Maxi-Dot, in de GTI wel.
     
  11. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    3ton haal ik met al mijn privé wagens samen die ik ooit gehad mss nog net niet :D
    Laatste 10 jaar 5k per jaar (zelfs jaar of 4 met een gechipte s2 2.0tdi). Hoogste tellerstand ooit 60.000 km en wss ga ik dat niet direct verbeteren :D
    Idd benzine is totaal iets anders dan diesel. Met mijn gechipte S2 en mijn korte ritten was de wagen op het einde enorm veel ritten aan het regenereren. Daarom toen beslist om over te gaan op benzine. benzine was toen ook in opmars. Vroeger kocht je in BE zelfs met 5k per jaar nog een diesel maar dpf filter heeft roet in het eten gegooid.
     
  12. JeSko

    JeSko Forumguru

    Zou straf zijn @Rataplan moest het er niet in zitten, met zijn 7 jaar is mijn Sup niet meer de modernste van het pak hier, maar het is wel een volgeladen model, geen olietemperatuur meter is lastig voor te stellen maar ja, ik schrik niet snel meer.
     
  13. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    @eltjo2 Mijn naam is idd Cor vd Laak en wel hierom ;)
     
    catch me en JeSko vinden dit leuk.
  14. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Lijkt me niet de bedoeling: een roetfilter dat ergens roet in gooit... ;)
     
    hemi24, catch me, leon-cupra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. hemi24

    hemi24 Forumguru

    @JeSko : heeft jouw S2 wel een maxidot, of zit er een basisversie schermpje tussen de klokken?
     
  16. JeSko

    JeSko Forumguru

    Denk het wel hoor @hemi24 , dit is em, ik kan alles zien op dat schermpje, navigatie, telefoonstatus, diverse instellingen etc etc.

    IMG-20210318-WA0000.jpg
     
  17. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Lijkt er wel op inderdaad!

    Kun je het in de settings ook niet terugvinden en bijvoorbeeld aan zetten?
     
  18. JeSko

    JeSko Forumguru

    Nope @hemi24 , ook vandaag nog met liggen klooien, geen olietemperatuur aan te vinken. Vind het eerlijk gezegd bizar op een S2 facelift van 2014, in Elegance trim dan nog.

    Screenshot_20210408-211921_Samsung Internet.jpg
     
    hemi24 vindt dit leuk.
  19. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Toch raar, als ik in het instructieboekje kijk:

    upload_2021-4-8_21-21-37.png
     
    JeSko vindt dit leuk.
  20. JeSko

    JeSko Forumguru

    Ja begrijp het zelf ook niet goed, heb wel gelezen hier dat andere oudere S2's hun klokkenhuis helemaal open moest om het erin te krijgen, maar nooit op een laat model S2, ach intussen zijn we te ver off-topic aan het gaan in dit topic, excuus aan TS.
     

Deel deze pagina