1.5 TSI ACT 7-DSG (150 PK)

TIPI

Nieuw lid
Toevallig vandaag bij de dealer langs geweest. Daar hebben ze geen weet van "iets met de 1,5tsi". Die motor kan gewoon besteld worden. Bizar... :pardon:
 

LKS

Lid
Zou het kunnen dat men in de markten zonder hoge belasting ervoor kiest voorlopig de 1.5 TSI niet meer aan te bieden gezien de lange levertijden? Zomaar een idee.
 

wdejong32

Actief lid
misschien een rara vraag , maar wat voor motor komt er dan voor de 1.5 in de plaats terug ??? de 1.5 is toch een goede motor qua PK en trekkracht voor deze auto....en de 1.5 is er nog niet zolang.... hopelijk komt er geen 3 cilinder voor terug:fool:
 

TIPI

Nieuw lid
De enige 2 benzine motoren waarvan ik zeker weet dat ze verkocht worden is de 2L en ...ja hoor, de 3cyl 1000cc. Enkele van mijn collega's rijden ermee. 115 (turbo)paardjes EN dsg. Ik moet toegeven dat ik positief verrast was. "De enige 2 benzine motoren" buiten de RS gerekend natuurlijk. De 1.5tsi zit daar netjes tussen. Raar.....
 

wdejong32

Actief lid
Ook ik was idd positief verast door de 1.0 3 cilinder in een karoq DSG waar ik pas mee reed ,, reed goed , wilde best vooruit maar ……. tocht het idee van bromfiets motor en moet er erg hard aan trekken vond ik , laat staan in een zwaardere kodiaq...

Ik vind mijn Kodiaq 1.5TSI 150 pk en DSG7 toch veel prettiger en rustiger rijden

Binnenkort even naar Antera om de gasrespons aan te passen , start stop uitschakelen en nog een paar kleine dingen , meteen eens vragen of hij kan uitlezen welke DSG er nou in zit , de 200 of de zwaardere 380
 

andrehj

Forumguru
n eens vragen of hij kan uitlezen welke DSG er nou in zit , de 200 of de zwaardere 380
Dat zou niet moeilijk moeten zijn, een simpele scan van alle modules laat dat al zien. Bij mij (DQ200) staat daar:
Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-927-769.clb
Part No SW: 0AM 300 051 R HW: 0AM 927 769 D
Component: GSG DSG AG7 431 2710


0AM is het typenummer van de DQ200 bak.
 
Bovenaan Onderaan