1.5 TSI ACT 7-DSG (150 PK)

MaxN

Donateur
De 2.0 heeft sowieso de dq381, want 320nm.
Zou kunnen dat de 1.5 die ook krijgt, omdat dit een betere dsg zou moeten zijn.
 

Rainesh

Forumguru
De 1.5 wordt tot nu toe altijd met DQ200 gekoppeld. Ben nog geen auto tegengekomen met een zwaardere bak icm 1.5.
 

wdejong32

Actief lid
mijn dealer meldde ook dat ik een 1.5 TSI ga krijgen met een 7 traps automaat
hij vertelde ook dat de 1.5 meer trekkracht onderin ( bij lagere toeren ) heeft dan de 1.4 en dat dat de reden is dat de 1.4 een 6 traps heeft en de 1.5 een 7 traps automaat
 

Flem_nl

Forumguru
mijn dealer meldde ook dat ik een 1.5 TSI ga krijgen met een 7 traps automaat
hij vertelde ook dat de 1.5 meer trekkracht onderin ( bij lagere toeren ) heeft dan de 1.4 en dat dat de reden is dat de 1.4 een 6 traps heeft en de 1.5 een 7 traps automaat
Ik rij nu al 5 jaar (nog 2 weken :wavecry:) een O3 1.4 TSI en deze heeft toch echt een 7 traps DSG!!!
 

MK74

Lid
Niet dat ik weet... maar zoals met meer uitvoeringen is die 4x4 uit de prijslijst van de Kodiaq geschrapt, dus ik weet niet wat ze daarmee voor ogen hebben... Volgens mij nu alleen nog de 1.5 TSI DSG bekend (bij de dealer)
 

wdejong32

Actief lid
klopt idd dat in een o3 1.4 een 7 traps ligt maar omdat een kodiaq zwaarder is , is door Skoda gekozen om daar de 1.4 te koppelen aan een 6 traps voor betere accelaratie
 

wdejong32

Actief lid
volgens mij is het juist dat door de kleinere stapjes dat hij ook lager in zijn toeren blijft deze 1.5 , de 1.5 heeft juist bij lagere toerentallen meer trekkracht, , de 1.4 zal dus iets meer toeren maken waar deze motor juist weer meer trekkracht heeft , tenminste zoals de dealer het mij vertelde:jaja:
 

MennoW

Forumguru
De grote vraag is uiteraard: Welke DSG7? Want er zijn inmiddels twee versies in omloop bij Skoda:
  • De DQ200 met droge koppelingen, geschikt tot 250 Nm en niet combineerbaar met 4WD en
  • De DQ381 met natte koppelingen, geschikt tot 350 (sommige bronnen zeggen 380) Nm en geschikt voor 4WD.

Zal de DQ200 zijn denk ik.
Dit omdat de 1.5 DSG niet meer met 4x4 leverbaar is.
 

wdejong32

Actief lid
dus u bestelt een 5.5 TSI DSG 4x4 en skoda zegt dan doodleuk dat het niet doorgaat ??kan dat zomaar ??
 
Bovenaan Onderaan