1.5 TSI ACT 7-DSG (150 PK)

MennoW

Forumguru
Lag niet aan de dealer hoor in dit geval.
Die hebben heel netjes overleg met mij gehad, wat nu.
Ik zat net in die overgang (helaas)
 

BramBam

Forumguru
Volgens document op Engels Skodaforum met daarop een officiëel Skoda UK document met alle MY2019 wijzingingen, zou er toch echt vanaf week 48 een 1.5TSI 150pk 4x4 DSG komen. Staat wel "To Be Confirmed" bij, maar dat gaat dan (neem ik aan) over de produktiedatum.

upload_2018-9-7_10-21-5.png
 

Esselta

Nieuw lid
Ik krijg ook bericht van mijn garage.
Had een 1.4 tsi 4x4 150pk (manueel) in order. Werd omgezet naar de 1.5. Maar geen 4x4 handgeschakeld mogelijk.=
Oplossing --> 1.5 tsi 150pk 4x4 DSG. Ze hadden met dit toen al gemeld dat de productie pas week 48 zou starten.

Na wat fora door te lezen, kreeg ik schrik dat de 4x4 alsnog zou verdwijnen.
Garage stuurt bevestiging dat die toch gemaakt gaat worden.
Hun uitleg :
De motorisatie gaat volgens onze info zeker nog wel geproduceerd worden.
Enkel nog steeds door de WLTP is deze motor nog niet vrijgeven door de Fabriek waardoor hij inderdaad nog niet bestelbaar is en nog niet in de configurator(BE) staat.

Dacht dat deze pas in 2019 vrijgeven kon worden, daardoor dat je wagen ook pas in 2019 gaat toekomen.
 

BramBam

Forumguru
De grote vraag is uiteraard: Welke DSG7? Want er zijn inmiddels twee versies in omloop bij Skoda:
  • De DQ200 met droge koppelingen, geschikt tot 250 Nm en niet combineerbaar met 4WD en
  • De DQ381 met natte koppelingen, geschikt tot 350 (sommige bronnen zeggen 380) Nm en geschikt voor 4WD.

Gisteren even met OBDeleven gekeken welke versnellingsbak er nu in mijn beer zit. I.c.m. de 1.5TSI zou je de DQ200 verwachten, maar het is de DQ381.

upload_2018-12-19_8-19-46.png
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Dan heb jij een 4x4 neem ik aan. Die komen standaard met de DQ381. De 2x4 met de DQ380.
De DQ200 zit alleen nog in combi met de 1.0 en 1.2’s in de auto’s gok ik.
 

BramBam

Forumguru
Neen. Heb geen 4x4. 1.5TSI 4x4 is nog niet leverbaar. De DQ381 is idd geschikt voor 4x4, maar wordt ook i.c.m. 2x4 gebruikt in andere VAG modellen.
 

oco1979

Forumguru
OBDeleven , Gisteren live data via module bekeken.
Info genoeg :thumbsup:.

Lange rit te doen en was ideaal om eens uit testen :D
 

wdejong32

Actief lid
Bambam ,,,

Ik heb vandaag mijn lava 1.5 TSI DSG opgehaald en wil net als jij eens kijken welke DSG erin zit , de 200 0f de 381

Hoe zap jij door het menu om bij de informatie te komen zoals je op een foto een paar reacties terug laat zien ???
 

BramBam

Forumguru
Verwacht niet dat jij dan een andere bak hebt. De info kan je vinden door met je OBDeleven app in de Garage naar je auto te gaan, dan control units , dan 02 Transmission en dan Info te selecteren. Helemaal bovenaan staat het typenummer van je versnellingsbak.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat blijkt te kloppen
Kennelijk dsg7 tenzij het een 4x4 is. Dan dsg6
 
Laatst bewerkt:

TIPI

Nieuw lid
Heeft iemand iets opgevangen waarom de 1.5TSI niet langer in de Belgische carconfigurator staat? Ik heb niet gekeken voor NL maar BE niet meer te vinden....toch niets ergs hoop ik....:nailbiting:
 
Staat ook niet meer in de UK configurator sinds de ingang van MY2020. Blij dat ik die van mij op tijd heb besteld, ik vind de 1.5TSI DSG echt lekker relaxed rijden.
 
Bovenaan Onderaan