1.4TSI, 1.2TSI of toch een 1.6TDI??

1.2TSI, 1.4TSI of 1.6TDI

  • 1.2TSI

  • 1.4TSI

  • 1.6TDI


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Baphi

Forumguru
Mooie discussie is hier ontstaan! Elektrisch rijden zou ik zo doen als zich een geschikte betaalbare kandidaat had aangediend... maar die zijn er tot op heden niet.

Of weten jullie een volledige elektrische stationwagen die 500km op een lading kan rijden voor €13k? Als die er was had ik het meteen gedaan.

Zie daar kansen voor de auto-industrie.

We gaan nu weer vijf jaar verder dieselen en hopen dat dat er na die periode goede alternatieven bewchikbaar zijn!!
 

Canon-Eye

Forumguru
Minimaal 500 km bereik solo én 1200kg trekvermogen, dat zijn mijn basiseisen voor een elektrische auto. En vanwege mijn zonnepanelen wil ik dan ook wel graag dattie (ook) aan het gewone stopcontact kan dat ik voor de caravan toch al bij de oprit heb zitten, zodat ik voor mijn energiebehoefte niet opnieuw volledig afhankelijk wordt van grootmachten op dat gebied.

Zo'n auto op formaatje Fabia combi, Polo/Golf of zo zou te leveren moeten zijn voor rond de 25k euro. En dat kan m.i. makkelijk met een beetje stimulans van de overheid in de vorm van het BPM-nultarief, dat werkte voor mijn huidige auto destijds ook prima.
Ik vrees echter dat ik toch aan iets anders toe ben voordat het zo ver is. Dan zal het dus wel een benzinestoker worden... :pardon:
 

CharlesTucker

Forumguru
Minimaal 300 km bereik, ook als het koud is, en daarnaast binnen een kwartier (max. half uur, ik ben ook de moeilijkste niet) op te laden, op voldoende plaatsen, beetje vergelijkbaar met de huidige spreiding van benzinestations, en even makkelijk te vinden. Formaat Octavia Combi, vergelijkbare kosten (overall), maatje kleiner, vooral de bagageruimte, mag ook wel, maar dan moet het wel dusdanig goedkoper zijn dan een huidige benzine/dieselauto dat ik voor de vakantie van het uitgespaarde geld iets groters kan huren. Ik vrees dat dat niet gaat lukken voordat ik aan een nieuwe auto toe ben, maar de volgende ???
 

Bakboord1

Forumguru
Mijn lease auto moet gewoon 200dkm doen en het was fors duurder om m op 160dkm de deur uit te doen.
Net zoals bovenstaand beschreven dacht ik ook dat 200dkm te veel zou zijn voor inruil maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Edit: is een 1.4tsi
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tijl
Bovenaan Onderaan