1.4 TSI cover EA211 motor

Welnee. Bij de VW zijn deze kappen standaard

Niet dus!

Heb zelf een Golf 7 1.4TSI variant highline en het was de eerste keer schrikken als ik de motorkap opende. Dacht dat de auto niet kompleet was. Blijkbaar wordt de kap enkel gemonteerd bij de hybride als ik het zo kan zien op het internet.

Net ook bij mij gemonteerd, en dat was een werkje van 4,99 minuten waarvan 3,99 minuten zoeken naar sleutels in de kast, maw iedereen kan dit doen! Ik kan nu zonder schroom de motorkap openen.
 
Wel verdraaid!

Ging ik gister mijn redelijke nieuwe AGM accu inpakken met een hitte schild zag ik dat mijn mooie skoda doppie heeft losgelaten van mijn kapje!.. en de dop is foetsie ook.

Dat word een nieuwe zoeken..
Maar dan met welke lijm vast te zetten? De gebruikte bison lijm was voor ABS kunstof uit 2 componenten en zou hitte bestendig zijn...

Hmmzz :pieker:
 
Vandaag mijn motor cover ook maar even gemonteerd.

Bekijk bijlage 64999
Waarschijnlijk niet goed op de afbeelding bij Ali gekeken want de cover was helemaal zwart.
De naafkap kon ik van Disaster-Master overnemen.
En de letters TSI heb ik met alu folie tape beplakt.
Zit bij jou de dop nog vast? Die van mij heeft losgelaten en is verdwenen. Gelukkig niet ergens tussen een riem gekomen.. met welke lijm heb jij het vast gezet? Ik had combi plastic (2 componenten) van bison gebruikt welke voor ABS kunststof geschikt is maar ik vermoed dat het te warm is geweest op een bepaald moment en daarom toch los heeft gelaten..

Edit;
lol. Dat had ik dus in april al gemeld. De kap ligt nog steeds hier op het dressoir te liggen :tegek:

Edit 2; jaa die bison gaat tot max 120 graden. Kan wordt daar onder de kap wel heter denk ik..
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Direct de juiste motorcover bestellen een optie? Of wil je persee met een ‘glimmend’ embleem?

Die van mij ziet er nog steeds super netjes uit.
 
Zojuist de compleet zwarte van ali besteld voor 16 euro.
Die 16 euro weegt niet op in het investeren in een lijm die wel om kan gaan met die temperatuur..
 

Yeti2015

Forumguru
Zit bij jou de dop nog vast? Die van mij heeft losgelaten en is verdwenen. Gelukkig niet ergens tussen een riem gekomen.. met welke lijm heb jij het vast gezet? Ik had combi plastic (2 componenten) van bison gebruikt welke voor ABS kunststof geschikt is maar ik vermoed dat het te warm is geweest op een bepaald moment en daarom toch los heeft gelaten..

Edit;
lol. Dat had ik dus in april al gemeld. De kap ligt nog steeds hier op het dressoir te liggen :tegek:

Edit 2; jaa die bison gaat tot max 120 graden. Kan wordt daar onder de kap wel heter denk ik..
Ik heb de Yeti niet meer en ik heb het ook met die Bison lijm geplakt.
 

64rhfx

Senior Member
Maar wat is het nut van de kap nou? Alleen omdat hij er dan gelikter uit ziet?
Groet, Alex
 

64rhfx

Senior Member
Als het nou wat in het geluid scheelde. Ik vond mijn vroegere 2.0 FSI beter klinken en volgens mij was hij ook stiller. Kan het helaas niet meer vergelijken.
 
Iemand nog belang bij een gratis kap met groot rond gat erin ? Ligt momenteel klaar om in de container te gaan.. dus vanavond issie pleite, tenzij iemand van hier m wilt redden ;)

Mét beugel.
 
Bovenaan Onderaan