1.4 TSI cover EA211 motor

ZO!

Even een update;
Beide naafdoppen setjes kwamen gister tesamen binnen. Uiteindelijk de 68mm gebruikt en de 65mm doppen gelaten voor wat ze waren. Dus die slijt ik wel ergens (of hier ;) )
Pootjes van de 68mm dop gebroken. Had er 1 verkloot. Mja; nog 3 over dus dat maakte niet uit.
Vervolgens een gatenkaas gemaakt van het VW logo, de boel eruit gebroken en met een slijpsteentje op de dremel netjes de rand weg gesmolten. Dat ging wel mooi en het gesmolten gedeelte brak ik daarna zonder moeite weg.. vervolgens dop erop gelijmd met de 2k Bison lijm en nu moet het spul 24 uur uitharden.

Praatjes vullen geen gaatjes dus hier zijn de plaatjes ;)


image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

B.Stuurder

Forumguru
Misschien niet helemaal het onderwerp hier, maar wel over motoren en onderdelen: ik zie op foto's van Skoda motoren de accu netjes ingepakt, bij mij is dat niet. Waarom zou dat wel moeten?

Overigens is het mij niet eerder opgevallen dat een 1.4 tsi geen kap heeft!
 

ertromp

Forumguru
Misschien niet helemaal het onderwerp hier, maar wel over motoren en onderdelen: ik zie op foto's van Skoda motoren de accu netjes ingepakt, bij mij is dat niet. Waarom zou dat wel moeten?

Overigens is het mij niet eerder opgevallen dat een 1.4 tsi geen kap heeft!

Crisis alom :D
Ooit begon Skoda maar ook Seat met een mooie harde kunststof bak voor de accu

New-Original-font-b-Battery-b-font-Tray-Trim-font-b-Cover-b-font-For-VW.jpg

Daarna kwam er een soort flexibele bak van gerecycled materiaal heb ik ook gezien op vele O3's en het zit in mijn Leon

naamloos.png

En nu dus al helemaal geen afdekking meer
Kan geen kwaad maar ik zou de accupolen wel effe voorzien van een klodder zuurvrije vaseline oid
 

EdK

Forumguru
En nu dus al helemaal geen afdekking meer
Tsja back to the roots...... vloegel lagen de accu's er ook naakt in.
Voordeel van dat naakt was dat je na openen van motorkap precies zag welke accu er in moest als deze vervangen moest worden>
Met de kunststof en isover bak mot je hem eerst helemaal uitkleden om dat te kunnen zien..
 

EdK

Forumguru
Wat kost dat nou helemaal
Weinig !!!!
Maar hoeveel bespaar je als je het achterwegen laat bij 100.000 wagens of 200.000 wagens.
Productie / montage etc...
Tsja dan kun je een jaar stoppen met werken...

Het is hetzelfde als je een taart met 30 man moet opeten, heb je net een lekkere bek.
Maar als er 28 man nee dank je zeggen, dan zit je met zijn tweeen die taart op te eten...en derhalve dus veulllls te veel
 

B.Stuurder

Forumguru
Overigens is de accu later ingepakt, in een hoes. Deze moest door de dealer later worden geïnstalleerd, blijkbaar waren ze er doorheen in Tjechië, toen mijn auto werd gebouwd? Nu maar hopen dat ze niet door nog meer onderdelen heen waren.
 
Bovenaan Onderaan