1.4 TSI cover EA211 motor

Weet iemand waar ik een cover zoals deze hieronder kan krijgen?
Via google kom ik uitsluitend uit bij VWbase en AliExpress welke overigens dezelfde verkoper is.
En dat is de enige verkoper die ik kan vinden?

Er staat geen part nummer bij, en in ETKA kan ik hem ook niet vinden.
Alleen de grotere voor de MPI motoren en de diesels. Anders kon ik hierop nog zoeken..

Voorbeeld van VW
ea211_14_tsi_engine_5122.jpg
 
Ahja. Dat van Briskoda had ik gezien, maar even overheen gelezen dat hij hem had aangepast..

Snapte ook al niet waarom hij verwees naar een VW part nummer.. ;)

Goed; een VW cover modden dus met een skoda logo badge van een motorkap.. eens kijken wat die delen dan moeten kosten of dat goedkoper is dan die van aliexpress. Mogelijk dat er bij die Aliexpress nog invoerrechten bij komen nml..
 
Ja. De vraag is alleen waar ik dat skoda logo vandaan ga halen..
Die van briskoda had hem van een kap die op een vrs zat..


Ik ga morgen even langs bij die sloperij.
Bedankt voor de tip; hij zit hier vlakbij dus dat loont de moeite.
Misschien heeft hij die beugel die erbij hoort ook nog wel voor wéinag.. ;)

Dan alleen nog ff ergens een Skoda bagde scoren..
Eerst maar die cover bekijken of dat VW logo er een beetje af wil en diameter opmeten.
Zal wel gezien die knaap op Briscoda het ook gedaan heeft.
Zag ze op ali express voor een euro of 5/6..
 
Laatst bewerkt:
Bij de sloop geweest en de VW cover gekocht.
Het logo van VW is ingegoten. Moet de maat nog even nameten. Rondom het VW logo zit 3/4mm ruimte. Dus ik kan het logo er in zn geheel uitslijpen met een dremel en dan het skoda logo op het resterende randje lijmen. Ik heb speciale 2 componenten lijm voor ABS kunststof dus dat moet wel lukken.

Of; als de maat niet overeenkomt dan kan ik ook de het logo van vw in zijn geheel wegvrezen met een dremel, en dan de "bodemplaat" laten zitten en dan hierop het skoda logo verlijmen. Nog effe opmeten en dan een passend logo bestellen.

De genoemde m6 bout ook besteld, 29 cent :)
Ik weet niet welk schroefdraad het is. Ik denk 1.25 maar kan ook zomaar fijner zijn, dan ga ik voor die paar centen geen risico lopen. Ik heb ook de montage beugel besteld. Die hadden ze bij de sloop niet meer. Was bij de VW dealer 12,75 kwijt in de btw voor de beugel en het boutje. En dan nog de cover voor 35. Kon geen cent vanaf bij de sloop. Jammer. 47.75 dus tot nu toe.

Nog ff nameten en dan een log vanuit China bestellen. Sheelt aanzienlijk.

;)
 
Ok;
Logo van VW op de kap is 63mm.
Ik kan die tot zekere zin weghalen omdat hij bolvormig is. Als ik alles weg zou slijpen tot dat de opliggende VW letters weg zijn kan ik met lijm de rest wel opvullen ervanuit gaande dat het skoda logo plat is. Met een bol logo past het wellicht beter.

De totale beschikbare maat tot aan de rand is 68,5mm 69 past net niet. Dan heeft de dop 2,5mm beschikbaar om gelijmd te worden.

Nu bestaan er 68mm naafdoppen.
Dus wellichf daar ff een mooie van uitzoeken. Die zou ik dan op dat randje kunnen lijmenen dan is de mod klaar.. :)
 
Laatst bewerkt:
Okay;
Ik heb 65mm en 68mm wielnaafdoppen besteld.
De 65mm lijken originele te zijn; er staat een VW part nummer in. Als ik er alleen op zoek zie ik allemaal VW naafdoppen. Dus wellicht zit er een andere badge op geplakt of zit er gewoon een sticker over het VW logo heen haha. Je weet het nooit met die chinezen dus we gaan het zien.

Deze had ik besteld;
http://m.aliexpress.com/item/322333...51.OfqrOh&tracelog=wwwdetail2mobilesitedetail


Ik hoop dat ik deze op het huidige VW logo kan plakken. Beetje afwachten of de bolling overeenkomt. Uiteraard moet ik de klipjes van de naafdop afslijpen maar dat moet wel lukken.

Andere alternatief is een 68mm dop die ik ook maar gewoon heb besteld.
Dat is deze;
http://m.aliexpress.com/item/325035...51.CPN6XM&tracelog=wwwdetail2mobilesitedetail


Zal een week of 3 moeten wachten dus we gaan het zien. Uiteraard heb ik straks naafdoppen over. Dus mochten daar gegadigden voor zijn die dezelfde mod willen gaan uitvoeren dan heb ik er dus een paar over

:)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Vandaag de kap op de motor gemonteerd gewoon met het VW logo (geeft de auto vast meerwaarde omdat er geen goedkope Skoda maar een dure VW motor in zit :maakmegek:) Misschien verander ik het nog een keer :tegek:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn internet op de camping is zo traag dat het nieuws dat prins Bernhard is overleden net pas door gekomen is :banghead:
ik ben 2 uur bezig geweest om de foto's van mijn telefoon over te zetten naar mijn tablet, te verkleinen en uploaden naar het topic :angry:
 
Deze sticker (zijn er 4) ga ik misschien wel bestellen, je kan de diameter zelf opgeven. VW logo enigzins vlak slijpen.
https://stickermaster.nl/wielnaafstickers/3d-stickers-doming-sk-2-wielnaaf.html

En met deze kit vast zetten, die moet toch wel temperatuur bestendig zijn en vullende eigenschappen hebben.
http://www.bison.nl/nl-nl/producten...oduct/679-siliconenkit-high-temp/information/
Ik vind die stickers wel aan de prijzige kant. Ik heb voor 9 dollar ofzo via alieexpress die naafdoppen besteld. krijg ik pas over een week of 4/6 binnen. Daarbij moet je even kijken waarmee je gaat lijmen. Ikzelf denk dat een kit niet geschikt is. Die VW kap is gemaakt van ABS kunststof, en in mijn geval die wielnaafkappen ook. Hiervoor heeft Bison een 2k lijm. Gezien ABS zich moeilijk laat lijmen..

Ik gebruik deze;
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/2288-kombi-plastic/
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan