1.4 TSI 110 kW (150PK) chippen

Xander

Senior Member
Nu even on-topic aub.
zoveel mogelijk tegendruk in uitlaat wegwerken.
Downpipe,kat vervangen,sportkat,sportuitlaat.sportluchtfilter(meer debiet mits chip gewijzigd)
Dan chiptuning op de wijziging.
Alles om de turbo vroeger te doen opspoelen.
Goedkoopste manier is boven de 2000tr:min blijven en dan gas intrapt ga die gaan
Is het mogelijk om de downpipe en sportcat te monteren met verder de standaard uitlaat? Ik wil niet extra geluid, alleen de voordelen van de downpipe en sportcat.
 

oco1979

Forumguru
Is het mogelijk om de downpipe en sportcat te monteren met verder de standaard uitlaat? Ik wil niet extra geluid, alleen de voordelen van de downpipe en sportcat.

Zie daar geen probleem in,waarom dat niet zou gaan.
Bij uitlaten op maat kunnen ze zelf geluid aanpassen naar wens,maar voordeel van sportuitlaat is nog minder tegendruk dan origineel.

Die vraag kan je anders beter stellen aan de mensen die uitlaten op maat maken,even googlen en je hebt er genoeg.
 

Joske

Forumguru
moet zeker kunnen mijn inziens, de sportkat zal al heel wat voordeel leveren qua flow. Enige "nadeel" is dat je terug in het oude uitlaatsysteem komt welke mogelijks terug wat beperking zal opleveren wegens de standaarddiameter van het systeem. Lijkt mij de moeite van die vraag eens bij meerdere uitlaatboeren neer te leggen.

Maar volgens mij rijden er hier op het forum wel een aantal met enkel aanpassing downpipe/kat.
 

SileX

Senior Member
Bij mn 2011 RS (lease) had ik de precat laten verwijderen bij JD en gelijk een stage 2 tuning - 295pk op BP 98 :)
Wellicht dat dit ook lukt met de 1.4TSI

@Race Eend ?
 

oco1979

Forumguru
Is er iemand met rijderservaring van een powerbox van Proracing voor een 1.6 TDI van 77 kw ?

nee,veel positief zal je hier niet op krijgen.

Deze Powerbox is ene die op druksensor zit.

Verwacht daar geen mega verschil van, gok op een goeie 10 procent winst.

obd chippen is beter,algemeen geweten,oke tis iets kostelijker maar dan heb je wel iets ook.

powerboxen die de inspuittijd,drukbrandstof,druk turbo regelen is al veel beter.

JD bied deze aan.

Vergelijkbaar met obdchip,daar bij obd nog meer en fijnere waarden zijn te verkrijgen.
 

Spierings

Forumguru
Beter een goede tuning of anders geen tuning.

Een kastje dat de druk waarden voor de gek houd, is ook niks.

Je moet op zijn minst een powerbox hebben die alles regels zoals al aangegeven wordt.. Maar gewoon obd tunen schijnt gewoon beter te zijn..
 

Xander

Senior Member
Na hoeveel kilometers zou je de auto laten chippen (i.v.m. rustig inrijden)? Hij zal onder vollast getest worden namelijk. Ik heb net 2500km gereden. Advies om nog even te wachten of maakt het niet uit als de auto op bedrijfstemperatuur getest wordt?
 

oco1979

Forumguru
Inrijden is meestal niet echt nodig,belangrijk als die goed warm is,dan pas even doortrekken.

Nieuw zal die ook eens getest worden.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou inderdaad die 2500km dus niet compleet vollast eerst inrijden en dan pas chippen. Je merkt echt dat een nieuw motorblok eerst moet inlopen. Goed te zien aan de olietemperatuur die je gewoon na verloop van tijd ziet normaliseren als het blok eenmaal ingelopen is. Merkbaar na ca. 2000 a 2500km
 

Spierings

Forumguru
Die 2500km heeft hij al rustig gereden...;)

Ben het met oco eens, zolang je maar rustig de wagen warm rijd. Dat is het belangrijkste. Daarna zeker gevarieerd inrijden. Daarbij mag je wel op het gas, alleen niet te hoog op toeren. Dat is beter als te lui inrijden.. Door een keer gas te geven zetten de zuigerveren zich goed.
Bij motorfietsen wordt dit zelfs regelmatig gewoon op de rollenbank gedaan..
 
Bovenaan Onderaan