1.2 TDI verbruikt toch ietsie meer... (45%!)

hier nog een foto, zegt genoeg denk ik

255nf54.jpg

Met de actueel verbruiksindicator is het een koud kunstje, ik had het over gemiddeld verbruik ;)
 

Captain Hook

Forumguru
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
Goed bezig! :yeah:

Alleen moet je in z'n totaliteit natuurlijk niet meer gaan rijden om aan te tonen dat je zuinig rijdt...
Want de meest zuinige auto is een auto die niet rijdt.
Het gaat uiteindelijk niet om het gemiddelde of relatieve verbruik, maar om de absolute getallen.

Je kunt beter een zuipende amerikaan hebben die maar 5.000km per jaar rijdt ipv een Fabia Greenline waarmee je 50.000km per jaar rijdt...:945:
 
Ik heb vorige week een proefrit gedaan..

Volgende score's haalde ik

50 km/u in 4 - 2.8 liter op 100 km (wel een lang stuk zonder stops)
80 km/u in 5 - 3.5 liter op 100 km
100 km/u in 5 - 4.5 liter op 100 km
120 km/u in 5 - 5.0 liter op 100 km
130 km/u in 5 - 5.8 liter op 100 km

Valt me niet erg tegen.
 

VEEJAY

Forumguru
Waarom een 1.2 of 1.6? Een 1.9TDI Business edition doet het ook prima, ligt dus aan de bestuurder...
 

Bijlagen

  • IMAG0178.jpg
    IMAG0178.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 73

Gerke

Forumguru
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te >>quoten<<. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip. [/MODERATORBREAK]

10 liter meer dan de Fabia ;)
 

jbbrans

Nieuw lid
Ik heb vorige week een proefrit gedaan..

Volgende score's haalde ik

50 km/u in 4 - 2.8 liter op 100 km (wel een lang stuk zonder stops)
80 km/u in 5 - 3.5 liter op 100 km
100 km/u in 5 - 4.5 liter op 100 km
120 km/u in 5 - 5.0 liter op 100 km
130 km/u in 5 - 5.8 liter op 100 km

Valt me niet erg tegen.
Waardes die ik hier zie, zijn maar een half litertje beter dan mijn 5 jaar oude 1.9 tdi.
Zijn dit snelheden op de teller of op een gps?
 
Het was wel een dieselmotor die 'slechts' 120 km op de teller had. Volgens mij moet je een diesel toch eerst een flink aantaal km's inrijden en dan gaat hij zich zuiniger gedragen, toch?

De snelheid heb ik van de teller afgelezen, niet via GPS..

In elk geval viel het verbruik bij de hogere snelheden ook nogal tegen. In elk geval op dat moment verre van wat de fabriek beloofde.
 

van_der_P

Senior Member
Hoe is het gemeten, en hoe betrouwbaar is die meting.
Het is onmogelijk om met behulp van de boordcomputer zoiets te meten.
Als je een betrouwbare meting wil uitvoeren zul je een vaste hoeveelheid brandstof moeten nemen (b.v. 1 liter) en kijken hoever je daar in de verschillende situaties (verschillende snelheden, de stad, en gecombineerd) mee komt.
Dan kun je iets vertellen over het verbruik. En daar kun je dan ook nog over discussiëren.
Helaas ik hecht er geen enkele waarden aan. Hoe goed ook geprobeert
 
Bovenaan Onderaan