1.2 TDI Greenline geschikt als trekauto?

Evertwillem

Nieuw lid
Noord 26

goeden avond Noord,



Is uw vader destijds met zijn Fabia Greenline ook bij ons in Beilen langs geweest ?
Als iemand een serieuze klacht heeft, dan worden wij als producent van de tuning toch als eerste geinformeerd en komt iemand even bij ons terug.

U zegt mijn vader heeft de set aan iemand anders verkocht ???
Dit begrijpen wij niet, de set werkte volgens uw schrijven niet / niet goed
dan wil je dat toch ook niet aan iemand anders verkopen .

Een Ventura Tuning set levert veel meer winst op dan 5 PK, het enige wat wij ons voor kunnen stellen is dat iemand een menu jumper (per ongeluk) heeft verwijderd en daarna alleen aan de rotaryswitch is gaan draaien, anders kan dit simpelweg gewoon niet.

Maar wij lazen dat u helaas geen tuning meer op uw Fabia gaat nemen,
wij begrijpen u € 690,- blijft natuurlijk een hele hoop geld.

Hierbij nodigen wij u nogmaals zelf uit om eens bij ons te komen proefrijden, dan kunt u ons na zo,n proefrit vertellen of dit 5 of 18 PK's zijn.

Inmiddels hebben vele tuning concollega,s onze tuning getest en afhankelijk van de bank en de auto zijn de resultaten tussen de 93 en 98 PK, keurig resultaat toch ?

met vriendelijke groet,

en al vast een fijn weekend toegewenst !

Evertwillem.
 

henm

Lid
Ik heb zelf gereden met een Fabia II combi 1.6 en een Adria Altea 390 PS van 785 kilo leeg en zo'n 950 kilo beladen, kogeldruk op 50 kilo en stoelen en wat bagage in de kofferbak. Wij zaten met twee volwassenen in de auto. Deze combinatie reed perfect stabiel, ik had geen hulpveren en vond dat ook niet nodig. De auto zakte nauwelijks door.

Wij hebben inmiddels ook een paar keer met de Adria Altea 430 PH (beladen) gereden en dat viel ook alleszins mee!
Maar voordat we tot definitieve aanschaf over gaan een prangende vraag. We krijgen bij dealers verschillende adviezen en dat maakt het behoorlijk ingewikkeld een juiste aankoop te doen.

Wat blijkt: er zijn weinig caravans (vanaf plm 2005) die aan een max beladen gewicht van 1000kg zitten, een zeer beperkte keus. Volgens een dealer kan onze Fabia HB màkkelijk een caravan van plm 830kg trekken, mits we zuinig beladen tot 1000kg. Ook al mag die caravan volgens zijn kenteken tot 1150kg beladen worden. En dan hebben we inderdaad veel meer keuze voor caravans.
Daarop zegt een andere dealer: nee dat moet je niet doen! Bij een politiecontrole kom je goed weg als je inderdaad onder die 1000kg blijft. Maar... als er onderweg iets gebeurd en je loopt schade op, zegt de verzekeringsmaatschappij dat ze niet uitkeren omdat je max gewicht van de caravan niet overeen komt met wat je auto max mag trekken, ongeacht hoe zwaar je hem in de praktijk beladen hebt. Ze komen hem echt niet wegen en keren gewoon niet uit.
En ter verdere info: we gaan niet de bergen in, blijven in Nederland / Belgie.

Wie van jullie weet hier meer van? Of heeft zelfs ervaring in het trekken van zo'n zwaardere, minder beladen caravan?
 

Noord26

Forumguru
U zegt mijn vader heeft de set aan iemand anders verkocht ???
Dit begrijpen wij niet, de set werkte volgens uw schrijven niet / niet goed
dan wil je dat toch ook niet aan iemand anders verkopen .
Evertwillem.

Tussen 93 en 98 pk; dat is nogal een verschil. Origineel doet deze motor ruim 82/83pk ipv 75? Dan is €490,- voor 10pk in een gebied waarin je niets te kort komt (3500tpm oid?) erg veel. JD garandeerd namelijk minimaal 100pk.
Heeft u nog concrete grafieken van de resultaten zoals u momenteel beweerd? Anders is het gebakken lucht..


Er moeten gegevens bekend zijn, want hij heeft het gemeld. De set werkte schijnbaar volgens degene aan de telefoon prima. Dat was een knappe afstands-diagnose vind u zelf niet? Hij is nooit langs geweest.

Hij heeft de set idd weer verkocht, omdat hij na telefonisch contact totaal niets wijzer werd. Na een 2e gesprek kreeg hij het kastje-naar-de-muur-verhaal. Er zou dan wel een sensor oid stuk zijn aan de auto zelf waren oa woorden die voorbij kwamen. Hij zou het geheel terug mogen sturen en zijn geld terug mogen krijgen, maar na een echte kennismaking via de telefoon was zijn vertrouwen volledig op een nulpunt beland. Dus op die manier van door verkopen, was hij zeker van geld (contante afrekening). Hij maakte liever €100,- verlies als met de vraag blijven zitten of hij zijn geld wel terug ging krijgen.
 

Noord26

Forumguru
goeden avond Noord,
Maar wij lazen dat u helaas geen tuning meer op uw Fabia gaat nemen,
wij begrijpen u € 690,- blijft natuurlijk een hele hoop geld.
Evertwillem.

Het ligt niet aan het bedrag op zich. We komen niets te kort met de motorisering, kunnen het geld beter ergens anders in steken (gezinsuitbreiding); en garantie wordt een lastig verhaal. Dat heeft niets te maken met de hoogte van het bedrag van tuning. Momenteel steek ik liever €409,- in een verlenging van de fabrieksgarantie naar 4 ipv 2 jaar bijvoorbeeld; toveen Ventura box.
Ventura moet gewoon nog hun naam verdienen ipv beweringen en matige prestaties in het verleden. JD is daarin een begrip geworden. Dat is een keuze van Ventura zelf geweest.

Ik hoorde ergens dat er mogelijk een andere turbo op de motor kan komen, om zo meer trekkracht onderin te genereren. Dan kom ik zeker langs in Beilen!
 

deusjevo

Forumguru
Volgens een dealer kan onze Fabia HB màkkelijk een caravan van plm 830kg trekken, mits we zuinig beladen tot 1000kg. Ook al mag die caravan volgens zijn kenteken tot 1150kg beladen worden. En dan hebben we inderdaad veel meer keuze voor caravans.
Daarop zegt een andere dealer: nee dat moet je niet doen! Bij een politiecontrole kom je goed weg als je inderdaad onder die 1000kg blijft. Maar... als er onderweg iets gebeurd en je loopt schade op, zegt de verzekeringsmaatschappij dat ze niet uitkeren omdat je max gewicht van de caravan niet overeen komt met wat je auto max mag trekken, ongeacht hoe zwaar je hem in de praktijk beladen hebt. Ze komen hem echt niet wegen en keren gewoon niet uit.
En ter verdere info: we gaan niet de bergen in, blijven in Nederland / Belgie.

Wie van jullie weet hier meer van? Of heeft zelfs ervaring in het trekken van zo'n zwaardere, minder beladen caravan?

Vul dit schema maar eens in en lees de link eens door:

http://www.caravantrekker.nl/algemeen/rijbewijs.php

http://www.caravantrekker.nl/algemeen/trekgewicht_wet.php
 

henm

Lid

Rijbewijs BE hebben we beiden, geen probleem.
Maar dan de tweede link: We hebben het proberen te volgen en onderaan staat:
Toelichting in normaal Nederlands:

Er wordt gesproken over de totale massa van de aanhangwagen en niet over de totale toegestane massa van de aanhangwagen. Dit impliceert dat een auto die op kenteken 1300 kg mag trekken gerust een lege dubbele paardentrailer die 2500 kg mag wegen – maar dat natuurlijk niet daadwerkelijk weegt - mag trekken.

Dat is voor de politie (lees wet) duidelijk. Maar dan blijft de vraag hoe een verzekeraar gaat reageren. De betreffende dealer was zéér stellig dat een verzekeraar de caravan echt niet gaat wegen maar de kentekenbewijzen naast elkaar legt en concludeert dat er sprake is van (vrij vertaald in onze eigen woorden) eigen schuld en het daarom "vragen om problemen is". Uitkeren wordt een problematische zaak.

(We hebben ons trouwens al aangemeld voor het door jou genoemde forum maar nog geen toegang)
EDIT: stoere eend!
 
de dealer is geen verzekeraar, hij verkoopt auto's Voor het juiste antwoord op de vraag wat de verzekeraar doet in dat geval, wel informeer bij je verzekeraar, dan heb je het juiste antwoord.
En wat die tuning betreft, beide heren, hou dat nu eens op de juiste forum en vooral, hou toch eens op met dat "bekvechten".
 

freli

Lid
henm:

Wij hebben een adria 390 die tot 1100 kilo beladen mag worden. Bij het RDW kan je het gewicht om laten zetten naar 1000 kilo. Dit formulier is te downloaden op de site van het RDW. Dit formulier moet je met de caravanpapieren opsturen en als RDW de betaling (iets minder dan €60) ontvangen heeft, krijg je nieuwe caravanpapieren met daarop het veranderde gewicht. Zo loop je dus geen risico met verzekering etc.
 

henm

Lid
@ freli: dus jouw antwoord betekent dus eigenlijk dat je zegt dat "op papier" de beide kentekenbewijzen overeen moeten komen. OK, helder.
We blijven dit topic volgen wat betreft de rij-ervaringen. Wel vragen we ons nog af of er verschil zou zijn tussen een HB en een combi, hier lezen we meestal (overigens in alle topics) over ervaringen met een combi.
 

freli

Lid
@ freli: dus jouw antwoord betekent dus eigenlijk dat je zegt dat "op papier" de beide kentekenbewijzen overeen moeten komen. OK, helder.
We blijven dit topic volgen wat betreft de rij-ervaringen. Wel vragen we ons nog af of er verschil zou zijn tussen een HB en een combi, hier lezen we meestal (overigens in alle topics) over ervaringen met een combi.

Het is allemaal een beetje onduidelijk, maar ik heb met de RDW gebelt voordat ik het gewicht heb verlaagd, en die medewerker van de RDW adviseerde om het gewicht te verlagen.
In het buitenland zijn ze strenger, bv in Frankrijk krijg je bij controle een boete en mag je niet verder rijden met z'n combinatie, zelfs als de caravan op dat moment niet zwaarder weegt als het max. gewicht wat je mag trekken met het voertuig. Ze kijken alleen naar de papieren.
En stel dat je een ongeval krijgt waarbij je caravan helemaal uit elkaar ligt (al je spullen over de weg), dan kunnen ze helemaal niet meer controleren hoe zwaar de caravan was beladen. Dat laatste is denk ik ook een probleem bij een ongeval in Nederland.
 

Evertwillem

Nieuw lid
noord 26

Tussen 93 en 98 pk; dat is nogal een verschil. Origineel worden er verschillende waardes gemeten, die waardes zijn niet bij iedere auto gelijk.


82/83pk ipv 75? Dan is €485,- voor 10PK in een gebied waarin je niets te kort komt (3500tpm oid?) erg veel.98 PK - 82 Pk is toch nog altijd een verschil van 16 PK. JD garandeerd namelijk minimaal 100pk. garanderen aan een klant is 1, het waarmaken is altijd nog punt 2.


Heeft u nog concrete grafieken van de resultaten zoals u momenteel beweerd? Anders is het gebakken lucht.. Er staan 2 onafhankelijke testen hier geplaatst door Fasttech en Johan van Vught u zou die eens kunnen bekijken.


Er moeten gegevens bekend zijn, want hij heeft het gemeld. De set werkte schijnbaar volgens degene aan de telefoon prima. Dat was een knappe afstands-diagnose vind u zelf niet? Hij is nooit langs geweest.

Hij is nooit langs geweest tja dat is natuurlijk vreemd, er is volgens de klant iets niet goed maar langskomen ho maar ????? Ventura Tuning heeft daar in zo,n geval zeker om gevraagd.

Hij heeft de set idd weer verkocht, omdat hij na telefonisch contact totaal niets wijzer werd. Na een 2e gesprek kreeg hij het kastje-naar-de-muur-verhaal. Er zou dan wel een sensor oid stuk zijn aan de auto zelf waren oa woorden die voorbij kwamen. Hij zou het geheel terug mogen sturen en zijn geld terug mogen

Geld terug mogen krijgen, en geen vertrouwen, tja zoals de waard ......

krijgen, maar na een echte kennismaking via de telefoon was zijn vertrouwen volledig op een nulpunt beland. Dus op die manier van door verkopen, was hij zeker van geld (contante afrekening). Iets is niet goed (volgens uw vader) en dan maar een ander er mee opzadelen, Tof zaken doen.
Hij maakte liever €100,- verlies als met de vraag blijven zitten of hij zijn geld wel terug ging krijgen.

Simpel samengevat, de tuning voldeed niet (aan de verwachtingen van uw vader), er is door Ventura Tuning aangeboden om daar naar te kijken maar dan moest uw vader langskomen, blijkbaar wou hij dat niet, toen is er aangeboden om het aankoopbedrag terug te betalen , dat vertrouwde uw vader niet , en nu doet u alsof Ventura Tuning geen goede service verleend, die verlenen wij zeer zeker wel !!! maar er blijven incidenteel "situaties" waarin wij als tuningproducent de klant niet tevreden kunnen stellen , daar leggen wij ons dan bij uw vaders geval bij neer.En hopen dat u en uw vader veel plezier van uw fabia mogen beleven.

Verder wensen wij u een voorspoedig vaderschap toe.

Met vriendelijke groet,


Evertwillem

Ventura Tuning.
 

Noord26

Forumguru
Evert-Willem,

Uw strekkende reactie op mijn verhaal heeft betrekking op de huidige box en niet op de oude placebo van halverwege 2010. Reageer aub in het topic voor tuning ipv hier; of anders in een prive bericht. Want u probeert alleen mijn vorige reactie onderuit te halen. Wat is uw doel hiermee eigenlijk? Wat is het verschil tussen de huidige box en die van een jaar geleden? Want er zijn meerdere tests bekend waarin de box vrijwel niets deed en nu opeens wel. Verklaar dat eens?

ps. Degene die de box kocht is er uitermate tevreden over. Echter heb ik ook in die auto een stuk gereden en merkte niets tov een standaard GL. Vandaar het placebo effect.
 

JayAce

Nieuw lid
Dit is wel een heel raar verhaal. Ik volg dit verhaal al een tijdje en u kraakt constant dezelfde, Evertwillem/Ventura Tuning, af. En nu maar weer beweren dat zij proberen uw reactie onderuit te halen? Persoonlijk vindt ik de uitspraken van placebo effect vergaand en zou dit, mocht ik fabrikant zijn, zeker niet slikken. Degene die de box van uw vader kocht is er, volgens uw eigen zeggen, uitermate tevreden over. Dan gaat u in de auto rijden en u voelt niets? Als er niets zou gebeuren was de nieuwe koper toch ook niet tevreden geweest.

U probeert hier en in de tuning rubriek constant dezelfde onderuit te halen. Komt wel erg raar over en heeft u hier een bijbedoeling mee? Als ik de verhalen zo lees heeft uw vader geen gebruik gemaakt van de aangeboden opties van Ventura Tuning. Dan heeft u toch ook geen recht van spreken meer als je niet doet wat je leverancier u aanbiedt. Kortom, als u niet wilt dat anderen u onderuit halen STOP ER DAN ZELF OOK MEE!
 

Gerke

Forumguru
@mods Tijd om dit hier eens netjes op te schonen en alle welles/nietes zaken hier te verwijderen, ik begin dat gejammer hier wel een beetje zat te worden zo langzamerhand. de waarheid zal wel ergens in het midden liggen en een box van ventura wordt het voor mij in ieder geval niet, zeker niet met dit soort reacties van EvertWillem, die niet echt getuigen van objectief ondernemersschap. De manier van reageren zie ik als erg negatieve reclame.
 
Hee Cali05, geintje, maar wel een mooie caravan. Geniet er maar van, doen wij ook met onze Eriba. We gaan nog een keer b ij Luik de helling proberen, daarna is het even rust, en dan hopen we in februari weer met de caravan naar Winterberg te gaan.
 

henm

Lid
Hee Cali05, geintje, maar wel een mooie caravan. Geniet er maar van, doen wij ook met onze Eriba. We gaan nog een keer b ij Luik de helling proberen, daarna is het even rust, en dan hopen we in februari weer met de caravan naar Winterberg te gaan.

Roelof< Hoe was het bij Luik?? En wat was je gewicht??
 
Helaas nog geen tijd gehad om het uit te proberen. We zijn net terug van een vakantie in Italie, zonder caravan, de Fabia eens kunnen uitproberen op de duitse autobahn, valt niet tegen. Allen bij een redelijk lange klim, merkte ik wel wat moeite, een paar keer terug schakelen, met een bepakte auto en 2 personen.
Ik wil zeker dit najaar bij Luik gaan proberen, in februari willen we een weekje naar Oostenrijk, Leutasch, dan moet ik wel weten hoe de Fabia het doet.
Verder is het een fijne auto, ik kon prima meegaan op de linkerbaan tussen de grote jongens. Ik heb wat dat betreft mijn vorige auto's _ Mercedes 200cdi, Citroen XM 2.1Td etc niet gemist.
Mijn ervaring met de caravan laat ik zeker weten.
Mijn Eriba mag 1200kg wegen, maar is op het kentekenbewijs teruggebracht naar 1000kg.
 

Greenliner

Senior Member
In juni ga ik met de caravan erachter naar Spanje via de Franse autoroute A75. Deze route heeft stevige, langdurige klimmetjes. Heeft iemand deze route al gereden met een caravan erachter? Hoe zwaar was de caravan? Heeft iemand sowieso al stevig geklommen met een caravan erachter?
 
Bovenaan Onderaan