0w30 i.p.v. 5w30 1.8tsi

MrArievederci

Nieuw lid
ik zou toch eens vragen waarom het nu 0W30 moet zijn aan de dealer ;)
ben wel eens benieuwd wat ze daar op antwoorden.
en wat de prijs per liter is.. of die ook weer omhoog gaat voor het zwarte goud.

Als hun voorraad 5W30 op is en er daarvoor de 0W30 geleverd krijgen, lijkt mij dat de veronderstelling juist is dat er voortaan 0W30 in komt.

Pakketprijzen he. Dus die zullen wel hetzelfde blijven. ;)
Losse literprijs voor een flacon ligt wel wat hoger dan de 5W30.
 

Noord26

Forumguru

Bijlagen

  • Screenshot_2015-11-22-22-38-24.png
    Screenshot_2015-11-22-22-38-24.png
    416 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Bij mij en mijn vader komt er binnenkort ook 0w30 in, heb de kannen al thuis staan....

Bij mijn oude werkgever (vw/audi dealer) zijn ze tegenwoordig ook helemaal om naar 0w30..
 

Highway

Forumguru
Olieverbruik met de 0W30 van de dealer: sinds laatste beurt nog gee olie verbruikt. 1.8tsi uit 2010. Zijn ook met de auto naar Luxemburg geweest. Ik merk geen verschil tussen de 0W30 en 5W30 die er eerst in zat.
 

CDK

Forumguru
Mijn 3.6 krijgt 31-12 z'n 60k beurt, ben benieuwd welke olie er deze keer in gaat. Ik zal het jullie laten weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO
Interessant topic. Ik ben in afwachting op de reactie van mijn autobedrijf. Hoog olieverbruik, nog enkele dagen BOVAG garantie. Hij zou het gaan neerleggen bij PON. Maar als dat op niets uitloopt is dit misschien het laatste alternatief.
 

andrehj

Forumguru
Ik denk niet dat deze 0W30 een auto met een nu al hoog olieverbruik gaat redden. Hooguit duurt het bij auto's die er nog geen last van hebben wat langer (of veel langer?) voordat het probleem zich gaat voordoen. Laat je dus niet afschepen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RogerS

Forumguru
Interessant topic. Ik ben in afwachting op de reactie van mijn autobedrijf. Hoog olieverbruik, nog enkele dagen BOVAG garantie. Hij zou het gaan neerleggen bij PON. Maar als dat op niets uitloopt is dit misschien het laatste alternatief.
En hoe hoog is hoog dan? Tot een halve liter per 1000 kilometer is volgens VAG "acceptabel / normaal" (althans volgens het onderhoudsboekje). :wavecry:
 

Noord26

Forumguru
Ik zou gisteren horen van Skoda NL welke olie morgen gebruikt gaat worden tijdens de beurt: maar helaas. Niets meer vernomen.
 

Noord26

Forumguru
@Corné de Kluijver

Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit wat er morgen gebruikt gaat worden. Onze bolide verbruikt maar zeer lichtjes olie. Afgezien van de beurtjes die de auto gekregen heeft hebben wij er nu in 3 jaar tijd 3 of 4 flesjes van 1 liter bij gegooid. Kleine halve ton mee gereden.

Wilde alleen voor anderen ook meer duidelijkheid verschaffen. Zeker voor mensen die een auto bezitten die wel aardig wat olie verbruikt. En omdat er bepaalde dealers al wel 0W30 toepassen en andere nog niet (nog gewoon 5W30).

Helaas gaat die goedbedoelde vlieger niet op.
 
Bovenaan Onderaan