ŠKODA SCALA

Rosinfield

† In Memoriam
Zou me zwaar tegenvallen als dit het definitief is qua keuzemogelijkheden. Zou betekenen dat je meteen op €30 000 + zit als je een 1.5 met DSG wil. Voor mij wordt het hem dan niet
 

EdK

Forumguru
Ach ze zijn daar bij pon niet zo goed met software die niet sjoemelt, en je kunt er nog niet één samenstellen op de site dus er kan nog zoveel veranderen in die tijd..
Let maar op straks kun je ook een 1,0 met DSG bestellen.....
maar niet voor 20K... dat kun je vergeten...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Inmiddels wel samen te stellen hoor. Alle 1.0 met handbak, 1.5 alleen in business sport uitvoering met DSG
 

EdK

Forumguru
Leuk gister waren de Style en de First Edition nog dezelfde prijs en nu zit er al 50 eurie verschil tussen :pieker:
 

EdK

Forumguru
Tsja de configurator doet het.....duhhhh
Kies ik de Ambition en denk ga een motor selecteren, kan ik uit 2 motoren kiezen en beide zijn dezelfde motor...
Nee de heren van PON zijn nog druk bezig met die site en ik hecht dus nog geen enkele waarde aan alle info die daar staat !
 

Sand3r

Senior Member
30K , dat is geen kattenpies zeg. Verschil met een Octavia is wel erg klein dan.
35k voor een Volle Scala 1.5 DSG Sport
38k voor een vergelijkbaar volle Octavia 1.5 DSG Sport

Tja.. of de Octavia prijs gaat binnenkort nog verder omhoog.
 

zoldar

Nieuw lid
Wat een tegenvaller. Ik verwachtte al zo iets toen ik de duitse site raadpleegde.

Maar dit slaat alles. Als ik een Dsg wil en wat andere extra’s zit ik meteen op een 33k. Ongeveer net zo veel als een Karoq die ik op het oog heb.

Als ze niet snel met een 1.0 dsg komen zoals in tsjechie gaat er hier een streep door de scala
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik verwachtte eigenlijk ook niets anders ogv de Duitse en Belgische configurators. Een 1.0 DSG zal ook aardig in de papieren lopen en voegt voor mij nauwelijks iets toe aan mijn huidige Fabia.
Bij het kijken naar evt alternatieve opvolgers valt me op hoe belachelijk duur nieuwe auto's zijn.
Begin hoe langer hoe meer te denken aan een jonge occasion tzt.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Scala zou toch wat meer "premium" moeten zijn? Is de Scala stiller/comfortabeler dan een O3? Betere stoelen? Betere materialen?

Dat denk ik niet. Uiteraard is het wel zo dat een nieuw model of een update van een bestaand model functionaliteiten kan opleveren die bij een ander Skoda model nog niet leverbaar zijn.

De Scala heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om dynamische richtingaanwijzers te kiezen, dat heeft nog geen ander Skoda model.

Maar de Octavia heeft al twee jaar de mogelijkheid om LED koplampen te kiezen, terwijl de duurdere Superb die mogelijkheid niet heeft omdat het model ouder is dan de Octavia 3 FL.

Maar het is met de Scala wel een beetje de verwachting die ik al langer had. Er wordt meer ingezet op de emotie i.p.v. veel auto voor minder geld. Samen met de toenemende tendens om de auto meer en meer persoonlijk samen te kunnen stellen met opties en dure paketten, maakt dat het allemaal steeds duurder wordt. En de luxe zit tegenwoording niet alleen aan de binnenkant, de buitenkant doet net zo hard mee tegenwoordig.

Vroeger had je twee of drie uitrustingsniveau's en dat was het. Je kon alleen een paar accessoires kiezen.

Met de nieuwe Ocatvia zal het ook wel weer net een beetje meer die kant op gaan (dus duurder).
 

Canon-Eye

Forumguru
Begin hoe langer hoe meer te denken aan een jonge occasion tzt.
Verstandig! :jaja:
Heb ik ook gedaan en daarvan (inmiddels 10K km verder) nog geen seconde spijt gehad: meer ruimte en luxe voor niet veel meer geld dan de nieuwprijs van mijn tamelijk volle Fabia in 2011 - en voor dat meerdere heb ik dan nu wel de DSG erbij die op de Greenline helaas niet leverbaar was.
 

Joh@n

Forumguru
Maar de Octavia heeft al twee jaar de mogelijkheid om LED koplampen te kiezen, terwijl de duurdere Superb die mogelijkheid niet heeft omdat het model ouder is dan de Octavia 3 FL.
Is dat niet gewoon een gevalletje ontwikkelkosten? De xenonlampen voor de Superb zijn er gewoon al, ontwikkelen zal ook wel aardig wat geld kosten. Bij de update van de Superb komen ze er vast wel.
Vroeger had je twee of drie uitrustingsniveau's en dat was het. Je kon alleen een paar accessoires kiezen.

Met de nieuwe Ocatvia zal het ook wel weer net een beetje meer die kant op gaan (dus duurder).
Ga maar eens bij Toyota kijken dan, daar kun je ook alleen maar een paar verschillende niveaus selecteren en de rest is accessoires. Vind ik persoonlijk niet altijd even logisch, maar ok :) En qua prijs is de Octavia de afgelopen 2 jaar al fors gestegen (net als alle auto's overigens).


Overigens om nog on topic te blijven, de Scala is echt een prima auto qua ruimte, looks en uitrusting. Prijzen heb ik nog niet goed naar gekeken, maar de ruimte in de auto is echt riant voor de grootte van de auto. Ook de kofferbak is meer dan prima en met de virtual cockpit is de binnenkant ook lekker modern. Gister/vandaag bekeken in Geneve, helemaal niets mis mee:

full.jpg
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ga maar eens bij Toyota kijken dan, daar kun je ook alleen maar een paar verschillende niveaus selecteren en de rest is accessoires. Vind ik persoonlijk niet altijd even logisch, maar ok :)

Dit is een gevolg van de lange weg die auto's moeten afleggen vanuit Japan/Azië/Korea etc. Dat geldt voor alle merken die daar vandaan komen. Per type en model wordt door de importeur een mix van uitrustingsniveaus samengesteld en van elk uitrustingsniveau gaan ze in verschillende kleuren de boot op om vervolgens een paar weken onderweg te zijn.

Dit pakt vaak vervelend uit als je bijvoorbeeld erg graag de nieuwste veiligheidsgadgets wilt. Die zitten vaak alleen op het duurste uitrustingsniveau. Veel veiligheid met minder luxe is dus vaak niet mogelijk. Andersom dus vaak ook niet.
 
Bovenaan Onderaan