Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 110pk Greentech Style Business Half leder + Bi-xenon + Canton audio

Roeland80

Forumguru
@HarrieSkoda
Kijk top!

@brepus13
Jij hebt ook de highline versie toch? Hoe werkt de object herkenning modus ik snap dat hij kan zien als je links of rechts het stuur draait en de rechthoek groen is je auto op die plek past maar als ik dan zelf achteruit rijd gaat het niet goed! Of moet ik deze optie samen met automatisch inparkeren gebruiken?
 

brepus13

Forumguru
Ik heb het wel eens uitgeprobeerd maar volgens mij geeft hij slechts aan hoe je moet sturen om in het groene vak te komen. Soort van handmatige versie van het auto inparkeren.

er zal vast wel iets van in de handleiding staan? Ik gebruik het nooit in ieder geval.
 

Roeland80

Forumguru
Ik heb het net geprobeerd maar als ik de instructies volg gaat hij helemaal scheef!

ik had al even in de handleiding gekeken die heeft het over een normale low line camera helaas

kan ook niet echt een duidelijk filmpje vinden over hoe het precies werkt jammer
 

Roeland80

Forumguru
Zo vandaag interieur verlichting vervangen alleen kom ik niet uit hoe ik de hemel verlichting voor en achter kan vervangen ben bang dat ik wat kapot trek....
Heb wel how to gevonden alleen doen de foto’s het niet meer
Iemand een idee?
 

Roeland80

Forumguru
Top dankje alles weer led alleen de richtingaanwijzers voor en achter en het mistlicht achter nog niet....
 

hemi24

Forumguru
Vergeet het dashboardkastje niet!

(doen ze bij Skoda namelijk wel bij de Kodiaq: complete wagen uitgerust met LED verlichting, totdat je het dashboardkastje opentrekt...)

:sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Ja sorry die had ik ook gewisseld maar was ik vergeten....
Ik hoop dat de ledjes in de voetenruimte een beetje lang mee gaan zitten namelijk heel erg vast
 

Roeland80

Forumguru
Van de week een overzichtje van de zekeringen gemaakt:
zekering goed Ocatvia 3.png
zijn maar weinig geschakelde zekeringen...
ik ga op 47 de achter ruitenwisser de 12v lader voor de iPad’s achterin de auto maken.
Moet nog even kijken waar ik de dashcam op ga installeren
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Alle lampen zijn redelijk makkelijk te vervangen op de richtingaanwijzers voorzijde na.... hiervoor moeten de wielkuipen compleet eraf en moet je het deksel van de koplampunit eruit boren. Lampje wisselen en nieuw deksel terugplaatsen.

er is een how to beschikbaar hierover. Hoewel het wat overdreven lijkt vond ik het toch de moeite waard!
 

Roeland80

Forumguru
Ja achter units heb je er zo uit.... ik moet nog LED lampjes bestellen daar voor...
En voor de richtingaanwijzers vind ik nu nog teveel werk inderdaad. Is toch wel erg dat je zoveel moeite moet doen om die te vervangen.... bij de O2 FL waren ze zo goed bezig kon je zo de hele koplamp unit eruit halen en lampje binnen vervangen....
 

brepus13

Forumguru
Bestel de lampjes maar vast want als je alles hebt vervangen op die 2 na gaat dat toch kriebelen.... het heeft me een uur tot misschien 1,5 uur gekost. Lekker in het zonnetje gedaan. De nieuwe klepjes kun je gewoon bestellen via de dealer voor 6/7€ per stuk.
 

Tinusss

Nieuw lid
Iemand een link met een filmpje hoe je de voetenverlichting voor en achter verwisselt voor helder led licht? Moet bij vervanging nou wel of niet in de VAGCOM worden geconfigureerd of is het plug and play? Of verschilt dat per unit?
 

Roeland80

Forumguru
@brepus13 ja ik ga ze nog wel bestellen
4x richtingaanwijzer oranje
1x mistlamp rood
Achteruitrijlampen had ik nog liggen..
Heb jij speciale canbus led?
 

brepus13

Forumguru
Ik heb wel gezocht destijds op canbus proof lampjes maar heb gewoon een handvol lampjes besteld uit China.

edit, voorzijde zijn wel andere lampjes dan achter. Even goed opletten welke je besteld dus :-)
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Vandaag voor het eerst de auto gewassen kon ik mooi even kijken hoeveel krasjes en deuken de auto heeft... ik heb uiteindelijk 2 deukjes gevonden op de motorkap eentje en op het dak eentje. Lijkt van een kastanje of eikel te komen... op de voorkant van de auto een beetje steenslag that’s it!

We hebben nu na een maand ruim 2000km gereden in de O3. Auto rijd echt prima erg veel comfort. Wat me wel opvalt ten opzichte van de O2 is dat de motor wel iets rumoeriger is....
Auto rijd erg vlot wil nog wel een keer gaan tunen. Maar rijd nu prima!

verder erg blij met de auto en de updates die gedaan zijn:
Dynamische knipper lichten
Hoodlifters geïnstalleerd
Trekhaak is geïnstalleerd (en goed ingeleerd door @hemi24)
Sleutel verfraaid met alu accenten
Led instapverlichting spiegels
Led mistlampen
Led achteruitrijverlichting
Sunniboys
High end achteruitrijcamera
12v usb aansluiting achterin
Led kentekenverlichting
Led kofferbakverlichting
Led's voor de interieur-/voetenruimteverlichting
Led handschoenenvak

en wil ook nog:
Dashcam voor en achter (achter moet ik nog wel effe kijken hoe dat gaat/kan met sunnyboys)
12v usb aansluiting achterin
Opbergbakje armsteun
 
Bovenaan Onderaan