ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Me Zelf

Forumguru
Zo voelt het niet, het lijkt alsof ie even nadenkt “wat moet ik nu doen” en dan huppetee toch maar gaat regenereren. Geeft juist eerder een schrikreactie bij ondergetekende als dat het veiiger zou kunnen zijn. Enorm pittig afremmen is het trouwens sowieso ook nog niet bij de Citigo in standje 3. Nou ja, het is ook maar een bijzonderheid, geen irritatiepunt.
 

Berrychello

Forumguru
Bij de beurt heb ik ook om nieuwe ruitenwissers gevraagd en gekregen. De oude stuiterde inderdaad over de ruit. Heel irritant.
 

Me Zelf

Forumguru
Ik heb nieuwe ruitenwissers gekregen. Voor zijn ze prima maar net bleek dat achter een maatje te groot is gemonteerd :maakmegek:. Hij raakt het derde remlicht waardoor er een taartpunt niet gewist wordt. Verwacht je toch ook niet helemaal van de dealert.
 

C'neel2

Nieuw lid
Mijn skoda citigo e iV is bijna aan 2 jaar beurt toe. Is een importskoda, mijn dealer Pon, vraagt 400 euro voor zo'n beurt. Vond het fors voor vervangen van remvloeistof, achterremmen reinigen en misschien interieurfilter. Tenslotte , wat is er verder te doen aan de auto. Heeft iemand ervaring met tarieven voor onderhoud van elektrische citigo?
 

Tees

Donateur
De Citigo-e wordt normaliter (net als de andere iVs) inclusief 5 jaar onderhoud verkocht. Dus als je een importmodel hebt, kunnen ze vragen wat ze willen, publiceren ze geen vaste prijzen voor.
Als je kijkt naar de prijzen voor een normale Citigo, dan zit je aan €195 voor een grote servicebeurt, €155 voor een kleine. Alleen interieurfilter, remtrommels reinigen of remvloeistof zijn €40 / €60 / €70.
 

Cordoba

Forumguru
Die 400 euro lijkt me meer de prijs voor onderhoud van een ICE-Citigo, misschien een foutje van de dealer? Anders gewoon kijken of een Vagspecialist dit wil doen (de meeste Vagspecialisten weten denk ik nog niet zo veel van EV's)
 

EdK

Forumguru
*Onderhoud inclusief is uitsluitend van toepassing op nieuwe volledig elektrische voertuigen die door Pon’s Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd en te naam zijn gesteld in Nederland. De looptijd van Onderhoud Inclusief wordt bepaald door de datum kentekenaanvraag. Voor elektrische auto's met een datum kentekenaanvraag t/m 30 september 2022 geldt een looptijd t/m 5 jaar (voor de CITIGOe iV geldt daarbij een maximum van 90.000 km). Voor de ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV geldt altijd een looptijd t/m 7 jaar. Elektrische voertuigen die niet door Pon's Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd of waarvoor een refund is aangevraagd zijn uitgesloten van onderhoud inclusief. Voor meer informatie kun je terecht op skoda.nl of in de brochure of prijslijst van het elektrische model waarin je interesse hebt. Vraag je dealer naar de exacte voorwaarden voor jouw ŠKODA.

Tsja als je de vet gedrukte tekst even leest dan kan de dealer eigenlijk doen en laten wat je wil !!
En PON ondersteund het ook nog....
 

C'neel2

Nieuw lid
Tees, 170 € voor noodzakelijk werk. Blijft er € 230 over. Geen materiaal dus gaan ze 4 uur naar de auto kijken? Klinkt als een beetje straf voor grijze import of witteboorden oplichting.. Grijze import doen VAG dealers zelf overigens ook zeer vaak.
Zijn best veel terugroepacties op de elektrische Citygo. Dat verplicht je min of meer aan de dealer.

Maar goed, nog geen forumleden met dezelfde situatie en/of factuur/offerte?
 

Me Zelf

Forumguru
Lijkt me ook heftig aan de prijs, zoals je al aangeeft is er nauwelijks iets aan onderhoud nodig. Ik zou daar vooraf wel een specificatie van willen hebben.
 

Kanerr

Forumguru
Ik vraag me vooral af waarom je naar de dealer zou gaan. Ik zou juist in zo een situatie kijken naar een specialist (o.a. VAGTechniek is een goeie) in de buurt. Dealers leggen gewoon een absurde prijs op en hopen op akkoord.
 

sels

Lid
Misschien voor de mobiliteitsgarantie? Die geldt alleen bij onderhoud door dealers als ik het goed heb?
 

EdK

Forumguru
Misschien voor de mobiliteitsgarantie?
Kijk eens in je verzekerings polis !
Vaak heb je daar ook een vergelijkend iets in staan.
En mijn ervaring met VW en bij pech ophalen ondanks al het onderhoud bij hun is RUK
hele discussie gehad toen ik met pech stond en opgehaald moest worden.
Ik zat kwa KM stand nog onder servicebeurt en volgens hun systeem was ik er ver boven.
Wel ondanks fotos mailen van KM stand werd ik niet opgehaald...
In garage naderhand nog flinke discussie gehad, en men gaf niet toe terwijl de Km stand in hun systeem verkeerd was ingevoerd !

Dus tsja mobiliteits garantie, het is wat het is voor wat het waard is !
 

Canon-Eye

Forumguru
Mobiliteitsgarantie:
Met de Fabia trad er - overigens nog net binnen de 2 jaar garantieperiode - een probleem op met de versnellingsbak. Gelukkig wel thuis op de oprit: mijn vrouw was thuisgekomen, had de auto zoals gewoonlijk op de oprit geparkeerd en ik zou 'm vervolgens (ook zoals gewoonlijk ;) ) even op de straat omkeren en 'm dan achterwaarts door de S-bocht in de oprit onder de carport zetten. Ik kreeg hem aanvankelijk niet in de achteruitversnelling, pas bij de 10e poging of zo, en daarna ook weer de grootste moeite met schakelen en ook veel gekraak.
Toen heb ik het pechnummer gebeld. Binnen een uur verscheen er een ANWB-busje. De monteur kreeg hem uiteindelijk, met dezelfde problemen als ik, ook in beweging, reed een rondje van pakweg 500 meter om het grasperk aan de overkant en meldde dat hij een sleepwagen ging bestellen. Er was vermoedelijk bij de drukgroep "iets" afgebroken dat nu los en in de weg lag.
Ik kon meerijden met de sleepwagen naar mijn dealer in Assen, daar stond al een keurige zo goed als nieuwe Golf klaar waar ik een dag of wat mee heb gereden tegen alleen de benzinekosten terwijl de reparatie onder garantie werd uitgevoerd.
Dat vind ik toch allesbehalve "ruk".
Ik ben overigens nog altijd een tevreden klant van de dealer in Assen, ondanks het feit dat ik de Seat elders heb gekocht en ondanks de overname (Broekhuis>Century); er lopen nu nog steeds veel van dezelfde mensen rond en vooral die maken nu eenmaal het verschil.
 

Berrychello

Forumguru
Import auto zou ik ook niet bij de merkdealer brengen. Misschien voor een separate EV check maar standaard zaken als remtrommels reinigen, filtertjes wisselen en eventueel wat vloeistof bijvullen of wisselen kan elke garage. En waarschijnlijk voor een veel schappelijker tarief.
 

Mr.green

Nieuw lid
Heb een klacht bij Škoda Nederland ingediend, aangaande de klimatisering.
Kreeg vandaag de telefonische terugkoppeling dat er niets aan te doen is en dat dit bij dit type auto gewoon zo is.
Ze durven niet te zeggen dat ze het niet willen, je wordt voorgelogen het is gewoon mogelijk ik heb het ook laten doen, nu blijft de laaste temperatuur staan.
 

Berrychello

Forumguru
Vandaag met de Citigo naar de garage geweest, de stoelverwarming doet t nauwelijks meer. Na twee minuten gaat ie uit en kan je m niet meer aan zetten. Blijkt ie dus kapot te zijn (teveel weerstand gemeten). Dealer kende het probleem al (uitleen auto heeft het issue ook gehad). Binnenkort gaan ze het repareren: de stoel uit elkaar halen dus.
 

Me Zelf

Forumguru
Ai, dat is vervelend. Dus dat lijkt wel iets waar veel Citigo’s in de komende tijd mee te maken kunnen hebben? Zelf ben ik fan van de stoelverwarming, die staat vaak aan.
 

Berrychello

Forumguru
Mijn vrouw rijdt altijd in de Eco of Eco+ stand met stoelverwarming aan dus die baalt er nogal van. Gelukkig kon ik vrij snel terecht voor diagnose. Reparatie wordt begin december. De stoel moet uit elkaar, bekleding eraf, dus is wel wat werk. Ben benieuwd wie het gaat betalen. Als het een gekend probleem is zou ik verwachten dat de fabrikant/importeur ook wat zou moeten bijdragen. Ik hou het in de gaten.
 
Bovenaan Onderaan