ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Me Zelf

Forumguru
Ai, dat is vervelend. Dus dat lijkt wel iets waar veel Citigo’s in de komende tijd mee te maken kunnen hebben? Zelf ben ik fan van de stoelverwarming, die staat vaak aan.
 

Berrychello

Forumguru
Mijn vrouw rijdt altijd in de Eco of Eco+ stand met stoelverwarming aan dus die baalt er nogal van. Gelukkig kon ik vrij snel terecht voor diagnose. Reparatie wordt begin december. De stoel moet uit elkaar, bekleding eraf, dus is wel wat werk. Ben benieuwd wie het gaat betalen. Als het een gekend probleem is zou ik verwachten dat de fabrikant/importeur ook wat zou moeten bijdragen. Ik hou het in de gaten.
 

Bulletdodger

Senior Member
Lange tijd niet meer op dit forum geweest, mijn vrouw had het gister ook over de stoelverwarming die het niet lekker deed.
Ik heb wel een afspraak staan bij de dealer voor bar slechte bluetooth telefoonverbinding, lijkt niet goed meer over de boxen te komen en het geluid komt vanuit het dashboard, oftewel je hoort het slecht.

Meer mensen ervaringen mee?
 

Berrychello

Forumguru
Ik las het meer op internationale fora, en de dealer had het bij hun leenauto ook al gehad.
Wat bij ons het geval was: stoelverwarming schakelt zich na een paar minuten uit, en kan je niet meer aan zetten. Als dat het is, dan is het issue hetzelfde. Bij ons bleek er teveel weerstand te zitten in de stoelverwarming in de rugleuning, dus die is vervangen.

Dat van de bluetooth herken ik niet. Gek issue, zoals je het omschrijft. Haast alsof het geluidsniveau heel zacht staat ofzo.
 

Me Zelf

Forumguru
Mijn stoelverwarming lijkt wat minder warm dan voorheen, vooral het zitvlak. Zou dat het begin kunnen zijn? (Of word ik oud en kouwelijk?)

Gisteren de vreemdste storing tot nu toe gehad: auto was helemaal voorverwarmd en ready to go, mijn vrouw doet het raam helemaal open om me nog iets te zeggen en vervolgens wil het raam niet meer dicht. Geklopt en getikt op de deur en bovenkant raam, auto uit en weer aan: niets. Toch maar met open raam gaan rijden (fijn bij -6C) en na 100 meter bleek het raam het weer te doen.

Bluetooth storing herken ik niet helemaal, wel is soms het telefoongeluid heel slecht en ver weg maar wordt dat opgelost door nogmaals te bellen. Heb dat niet eerder aan Bluetooth gelinkt, maar aan de telefoonverbinding met het netwerk.
 

Bulletdodger

Senior Member
@Me Zelf heb het met 2 verschillende telefoons geprobeerd precies hetzelfde

Ik heb het probleem met de stoelverwarming ook, zitvlak gedeelte word niet warm, ruggedeelte wel.
Had eind november een afspraak gemaakt voor 16 januari (1.5 maand wachttijd pffff) met het probleem met de telefoon, nu meldde ik dat de stoelverwarming het niet goed deed.

Krijg ik als antwoord: Het is druk, we gaan het proberen.
Hoezo proberen?? Ze hebben er zelf 3 terugroepacties aanvastgeplakt dat is toch niet mijn probleem.
 

Bulletdodger

Senior Member
Mijn vrouw rijdt altijd in de Eco of Eco+ stand met stoelverwarming aan dus die baalt er nogal van. Gelukkig kon ik vrij snel terecht voor diagnose. Reparatie wordt begin december. De stoel moet uit elkaar, bekleding eraf, dus is wel wat werk. Ben benieuwd wie het gaat betalen. Als het een gekend probleem is zou ik verwachten dat de fabrikant/importeur ook wat zou moeten bijdragen. Ik hou het in de gaten.

Je hebt toch een PL versie dan zitten de reparaties toch "bij de prijs ingebegrepen" ?
 

Berrychello

Forumguru
Ik heb inderdaad een PL maar vind dat de leasemaatschappij het ook niet hoeft te betalen. Dat is niet geheel toevallig ook mijn werkgever ;) Ik heb het even in het systeem gecheckt en ik zie m niet staan, dus blijkbaar was het garantie.
 

Me Zelf

Forumguru
@Bulletdodger Gisteren leek het geluid van de telefoon ook bij mij continue slecht te zijn (4-5 belletjes). Laatste check voor ik het ook aan de auto ga wijten: heb jij android en/of iphone? Ik heb een iphone.
 

Bulletdodger

Senior Member
Ik heb het getest op 2 iPhones allebei slechte verbinding alsof het niet over de zijboxen kwam maar ergens onderuit vanaf het dashboard
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Me Zelf

Forumguru
Dat klinkt gelijk aan wat ik ervaar. Ik sluit nog niet uit dat het een software ding van iOS is, ik heb het idee dat het zo rond de uitrol van versie 16 voor het eerst begon op te treden namelijk.

Iemand met een Android die ook last van de slechte geluidskwaliteit heeft?
 

Me Zelf

Forumguru
Dan zal ik dat ook maar mijn lijstje gaan toevoegen: de stoelverwarming lijkt het echt niet meer goed te doen (zitting) en als de ruitensproeier het nu nog niet doet dan ligt dat dus ook niet aan bevroren vloeistof (leek me ook al wat onwaarschijnlijk en ik hoor ook geen pomp lopen).
 

Me Zelf

Forumguru
Bummer: ruitenwisserpomp doet niets en de garage heeft pas in januari tijd. Maar zonder werkende ruitenwis-installatie mag je niet rijden (en is ook echt levensgevaarlijk met dit weer), is dit dan een geval vervangend vervoer?
 

Canon-Eye

Forumguru
Zolang er genoeg regen valt en/of water opwervelt, kun je praktisch gezien wel zonder de sproeier. Maar er kunnen wel momenten zijn dat je toch echt even moet stoppen om met een plantenspuit of zo aan de gang te gaan, dus die zou ik wel meenemen...
 

Me Zelf

Forumguru
Spuit elf hier: late update over de niet functionerende ruitensproeier. Zelf opgelost, de zekering bleek stuk te zijn. Hoe dan? Verwacht ik niet in moderne auto’s, de laatste keer dat ik zoiets had was in een dafje waar de kabelboom door vorige eigenaar(s) tot een soort van kunstwerk was geklungeld. Plus wat ongewenste contacten van doorgesleten elektra op roestig metaal.
Misschien een leermoment voor Me Zelf of anderen die niet werkende accessoires tegenkomen: controleer eerst de zekering!
 

Blackciti

Senior Member
Oké, maar een zekering geeft niet zomaar de geest. Dan is er toch iets aan de hand en zou je de aansluiting en motor van de ruitensproeier moeten controleren lijkt mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Een zekering heeft ook niet het eeuwige leven.
Heb ze wel eens defect vanuit de doos gehad !
Is er een zekering uit en je stopt er een nieuwe in en die klapt er ook meteen uit of na een dag, dan zou ik inderdaad eens verder gaan zoeken.....cq ruiken
 
hallo,

heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt?
onze citigo e iv heeft problemen met laden en de garage kan niets vinden???
regelmatig geeft de auto de melding dat hij niet kan laden omdat hij niet in de P stand staat en we hem eerst in de P moeten zetten
de auto opnieuw in P zetten heeft geen effect, de auto geeft op het dashboard overigens wel aan dat hij in de P stand staat maar het laden werkt niet omdat hij zegt staat niet in P? soms helpt het om een stukje naar voor en achter te rijden en soms niet.
dit probleem kan de volgende dag opeens weer over zijn en daarna 2 dagen later weer terug zijn?
verschillende laadpunten geprobeerd, en we hebben een eigen laadpaal en ook daar doet het probleem zich voor?
mijn auto (octavia RSIV) geeft geen problemen aan onze laadpaal.
de auto is nu 3 keer bij de garage geweest nadat wij het probleem hebben maar daar kunnen ze niets vinden en kunnen ze de storing niet terug lezen in de computer?

ook als we voor de deur staan en hij laad niet zeggen ze automatisch probeer een ander laadpunt maar het ligt daar echt niet aan

wij krijgen nu weer de auto terug maar de onzekerheid dat je niet kan laden wordt steeds vervelender en groter :(
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan