ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Tees

Donateur
Klinkt me haast alsof de keuzeschakelaar voor de 'versnelling' defect (aan het raken) is.
 
ven ter aanvulling,

de schakelaar staan dan in P en geeft in het dashboard ook aan dat hij in P staat, maar toch zegt de auto dat hij niet kan laden omdat hij niet in P staat, als de auto echt niet in P staat kan je ook de sleutel niet uit het contact halen....
dat had ik er even bij moeten vermelden misschien,
de garage zegt dat de schakelaar volledig goed is overigens?
 

hemi24

Forumguru
Geen openstaande terugroepactie of iets dergelijks?
Anders eens een secon-opinion vragen bij een andere dealer..!
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het signaal van de sensor die de boordcomputer 'meldt' dat de auto in 'P' staat, bereikt kennelijk de lader niet.
Ik zou het in die richting gaan zoeken.
 
Geen terugroep actie,

Toen het probleem voordeed zijn we ook ergens naar een lokale dealer gereden en toen die hem gingen uitlezen konden ze ook niets vinden.
Ik heb ook aangegeven dat het ergens de connectie tussen de P en de aansluiting op de auto.
Maar heel simpel gezegd zonder, storing kunnen ze niets!

Daar heb ik ook alle begrip voor alleen zijn wij er niet mee geholpen.

Ik dacht misschien heeft een andere iv rijder het al eens meegemaakt.
 

Tees

Donateur
Ik zou daar maar wat minder begrip voor hebben...dat soort reacties is zó de moderne monteur: *computer eraan, oh geen storing...tsja, dan moet ik zelf nadenken, dat kan ik helaas niet*
Erger me kapot aan dat soort denkwijzes bij garages, en die vind je als ik t forum zo hoor bij dealers nog veel meer dan bij algemene garages.

Een goede monteur gaat zoeken als er een probleem is en de oorzaak niet overduidelijk is. En als ie zo graag de nerd wil uithangen: er is veel meer met VCDS uit te lezen dan alleen storingen. De stand van die schakelaar is bijv. vast ergens uit te lezen.

Zo, heb ik mijn rant weer gehad ;)
 
De garage wil overigens wel meer moeite doen,
Maar het betreft een private lease auto en de lease maatschappij zegt gewoon ze kunnen niets vinden dus moet je de leen auto weer inleveren!

Tja de vrouw heeft toch vervoer nodig dus het is een lastig pakket.
Ik met meermaals met de
Lease gebeld maaar die zeggen gewoon als er na 5 werkdagen niets gevonden wordt is het regel dat je de auto weer omwisselt.

Maar ik ben er zeker niet klaar mee.

Maar dacht wie weet is het eerder voorgekomen
 

Me Zelf

Forumguru
Ik weet dat ze bij mijn auto nog een keer iets aan de bedrading rond de “versnellings-schakelaar” hebben gedaan ivm een terugroepactie (liep te dicht tegen het mechanisme oid met kans op doorslijten). Overigens was ik m’n auto een maand kwijt voordat ze mijn laadprobleem hadden opgelost dus die 5 dagen is onzin. Als je niet kunt laden kun je niet rijden.

Oh ja: bij mij was het een probleem met de kabelboom (af-fabriek kabelbreuk) die onregelmatig de kop op stak wat het laden onmogelijk maakte. Daar hebben ze wel bij PON de halve auto voor moeten demonteren.
 
Laatst bewerkt:

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als de lease maatschappij er zo in staat, zou ik de auto leeg rijden en 'm op laten halen, liefst bij een laadpaal omdat 'ie niet wil laden.
Dat een garage 'niets kan vinden' ontslaat de leasemij niet van de verplichting om jou een (goed) bruikbare Citigo-e te leveren.
 

Frison

Nieuw lid
............heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt?
onze citigo e iv heeft problemen met laden en de garage kan niets vinden???
...
Helaas mag ik mij sinds enkele weken aansluiten bij dit probleem.

Tot nu toe is een klein blokje omrijden de oplossing geweest maar dit deugt dus niet.
Ook hier al bij de garage geweest maar zonder resultaat. Het is ook erg willekeurig en gelukkig gaat het meestal (75% van de laadbeurten) gewoon goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
uiteindelijk na een hoop gedoe is bij ons het binnenwerk van de rijhendel vervangen en dit heeft tot nu toe het probleem opgelost....
na een aantal weken sprak ik een monteur en die ging mij vertellen hoe het laden enz werkte en met een laadpas.
toen ik meneer vriendelijk vertelde dat we al bijna 4 jaar mt de auto rijden en ik zelf ook phev rijd dus zat ervaring met het laden heb
vroeg hij wat nou precies het probleem was.
nadat ik dat had vertelt was het binnen 2 dagen (ivm levertijd onderdeel) vervangen

uiteindelijk was de duidelijke klacht nooit bij de monteur terecht gekomen!!!
en aangezien die ook geen storing kon uitlezen kon hij niets

uiteindelijk echt heel erg slecht van de balie medewerkers dat de klacht niet goed omschreven was terwijl ik zelf heel erg duidelijk had verteld wat er mis was
 

Me Zelf

Forumguru
Ik heb weer eens een elektronische gremlin in de Citigo… Op volstrekt onvoorspelbare momenten stopt de stoelverwarming er mee. Lampje / lampjes in de knop gaan uit (verwarmt ook echt niet meer) en is ook niet meer aan te zetten tot de auto uit en weer aan is gezet, de windows oplossing. Het gebeurt soms binnen 10 seconden na wegrijden en soms na 20 minuten en soms gaat het anderhalf uur lang goed. Wtf om maar een puberkind van me te citeren. Komt het iemand bekend voor?
 
ven ter aanvulling,

de schakelaar staan dan in P en geeft in het dashboard ook aan dat hij in P staat, maar toch zegt de auto dat hij niet kan laden omdat hij niet in P staat, als de auto echt niet in P staat kan je ook de sleutel niet uit het contact halen....
dat had ik er even bij moeten vermelden misschien,
de garage zegt dat de schakelaar volledig goed is overigens?
Wij hebben exact hetzelfde probleem en bij de dealer geweest. Probleem nog nooit gehoord zeggen ze. Auto moet begin begin februari voor een beurt en de eerste apk keuring naar de garage en deze storing hebben ze erbij geschreven. Hoop dat onze nieuwe bestelde Jeep avenger summit dan binnen is, de skoda begint steeds meer kuren te krijgen.
 

DFO

Nieuw lid
De laadpoort op onze Citigo e EV wil niet meer vergrendelen, en laden lukt dus niet meer. Lijkt erop dat de vergrendelpin vast zit en zodoende niet meer de dop of stekker vergrendelt. De laadpoort gaat op rood, melding in de app verschijnt: " Skoda CitigoE iV: Opladen gestopt. Controleer de verbinding van de oplaadkabel met het voertuig. Dank u wel!". Vrouwlief gaat nu naar de dealer om hun te vragen om een oplossing, gelukkig heeft ie nog 150km bereik.

Iemand hier ervaring mee?
 

EdK

Forumguru
Is dit alleen bij ej eigen laadpunt thuis of heb je dit ook bij een openbaar laadpunt ?
Maar misschien dat @Japanese Power je iets verder kan helpen omdat hij ook een Citigo op zijn afrit heeft staan....??!!
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb dit 2 x meegemaakt aan de privé laadpaal en inderdaad met de optie die Peter noemt was het toen verholpen. Gelukkig is het daarbij gebleven.
 

EdK

Forumguru
Heb je de spanning ( automaat in je groepenkast ) al eens uitgezet voor 2 minuten en daarna weer aangezet en nogmaals geprobeerd ?
Kan zijn dat de stekker detectie niet door de elektronica meer word gezien ondanks dat de verbinding er wel is !?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
En als je de stekker er in steekt, vasthoudt, en dan de auto op slot zet? Ik neem tenminste aan dat je de stekker pas laat ontgrendelen bij auto open.
Zo staat het bij mij ingesteld.
 
Bovenaan Onderaan