ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Stipmans

Nieuw lid
Even iets anders. Weet niet of er al een topic over is, zo ja excuus....maar maar raam van mijn rechter achterportier zat vandaag ineens los. Kwam er onder t rijden achter.
Het zat maar met twee plakkertjes vast, zie ik. En met het scharnier.
Nu nog maar alleen met t scharnier.

Morgen de dealer maar eens bellen.
Hebben jullie hier al van gehoord?
 

Me Zelf

Forumguru
Yikes, das niet fijn. Niks mis met een goede lijmverbinding, maar dan moet ie wel goed zijn...
Ik had me ook al eens verwonderd over de simpele bevestiging, maar zit bij mij wel stevig vast (nog wel).
 

pemojo

Nieuw lid
De actieradius is wel om te huilen..... volgeladen 155km
Is die lage actieradius bij een volgeladen accu bij ca. +5 graden celcius inderdaad standaard maar zo'n 60% van de maximale actieradius? Wij begonnen bij levering van de auto op ruim 260 km, na paar keer laden werd het 230 km, toen 200 km en een aantal weken 180 km. Sinds 2 weken zitten wij standaard nu ook op slechts 156 km :nono: actieradius bij volgeladen accu 100%. En dan vriest het nog niet eens..... Heb dealer een mail gestuurd, maar kreeg als antwoord dat hou kouder het wordt, des te minder de actieradius is. Betekent dat volgende week dan actieradius < 100 km.....?:thinking:
 

Jamess

Nieuw lid
Pemojo, bij mij net zo. 100% En nu 169Km bereik. Maarja, ik heb altijd de airco aan, rij vooral 100 km p/u wegen en rij niet bepaald "eco".. Mij hoor je niet klagen, het is algemeen bekend dat kou funest is voor de actie-radius.

Ik ben juist benieuwd hoe ver ik zometeen kan komen met 25+ graden :)
 

Me Zelf

Forumguru
Kijk maar eens hoeveel je verwarming pakt in deze omstandigheden. Zeker kortere ritten, zonder voorverwarmen zijn relatief killing voor de range. Gisteren even naar de supermarkt (tis toch een boodschappenwagen hè): 5 km gereden, verbruik was 25kw/100 km. Waarvan 13 voor het rijden, 17 voor de verwarming en dus 5 teruggewonnen. Dan snap ik wel dat de geschatte range nu maar 154 km is bij 100% lading. Maar als ik straks weer 85 km naar mijn werk rijd over de snelweg (met voorverwarmen) vermoed ik dat het al een stuk gunstiger wordt.
 

John_Doe

Nieuw lid
Weet iemand wat de uitrustingsverschillen zijn tussen de 08-2020 en 11-2020 Citigo-e iV, en dan specifiek de Ambition.

Ik dacht dat mijn Citigo een laat model was (geleverd in nov 2020, in dec 2019 besteld) maar er is zo te zien bij de downloadpagina van de instructieboekjes nog een update geweest. Volgens de VIN is mijn Ambition er een van de augustus serie. Dat betekende dat ik de mislampen en DAB-ontvangst er al 'gratis' bij heb gekregen. Ik zag op YouTube een Ambition met leren stuur en links op het stuur radio-bediening (rechts niks)? Dit was toen ik mijn bestelling deed geen optie voor de Ambition.
 

Rallye

Forumguru
@Me Zelf Qua range is voorverwarmen wel een voordeel, qua verbruik denk ik niet. Je verschuift je verbruik alleen van rijden naar stilstaan.....
 

hemi24

Forumguru
Natuurlijk verbruik je dan ook stroom, maar daarmee boet je minder in v.w.b. de range van de accu..!
 

Me Zelf

Forumguru
Verbruik van de kachel is relatief een stuk kleiner op langere afstanden en daarmee de invloed op het totale verbruik ook.
Voorbeeld: donderdag 170 km gereden met een totaal verbruik van 15,5 KW/ 100 km, kachel gebruikt dan iets meer dan 3,2 KW/ 100 km. Vandaag 5 km met een verbruik van 25 KW / 100 km waarvan de helft voor de kachel. Beiden keren de heenreis voorverwarmd aan de stekker.
 

Bulletdodger

Senior Member
De app blijft toch niet heel betrouwbaar. De laatste tijd geeft hij vaak aan dat de deuren ontgrendeld zijn terwijl dit echt niet zo is. Herkennen jullie dit?
 

Me Zelf

Forumguru
Ik vind hem juist na de laatste update(s) [iOS] weer wat beter geworden. Een poosje geleden had ik ook regelmatig dat hij ten onrechte aangaf dat de deuren niet dicht zaten (leek ook een soort van slecht verversen van de data), maar momenteel al weer een week of 2 probleemloos.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Met de app voor de Scala heb ik ontdekt dat deze niet automatisch vernieuwd wordt als er een update is.
Dus dan (Android) de app dé-installeren en opnieuw installeren bleek voor mij de oplossing.

grtss
 

sels

Lid
Had ik ook gisteren. App verwijderd (android) en opnieuw geïnstalleerd en hij deed het weer. De auto hoefde niet opnieuw aan de garage te worden toegevoegd, ook de naam stond er weer.
 
Bovenaan Onderaan