ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Me Zelf

Forumguru
Of het specifiek een bijzonderheid van de Citigo eIV is weet ik niet, maar ik mis nu al 3 afdekkapjes van de wielbouten (Style velgen: 1 rechts, 2 links). En dat na 3500 km. Ik heb er maar gelijk 40 besteld bij Aliexpress, hopelijk kom ik daar het eerste jaar mee door. Ook vind ik de banden erg weinig grip hebben bij nat weer, je moet echt bewust voorzichtig zijn met het stroompedaal om ze niet te laten doorslaan. Ik ben verder niet zo'n wilde chauffeur, dus ik heb nog niet ondervonden of je ook sneller dan verwacht de bochten uitglijdt. Eco-banden eigenschap?
 

Me Zelf

Forumguru
Jawel, maar een halve slag (wilde gok) maken de wielen wel voor die ingrijpt. Je hoort ze duidelijk doorslaan in ieder geval
 

Bulletdodger

Senior Member
Zo dat voorverwarmen via de lader werkt toch wel prima :)

Alleen gaf de skoda app vanmorgen wel een foutmelding, dan had ik wel even flink gebaald, maar na (weer) opnieuw inloggen ging het wel.
 

robbertos

Nieuw lid
Wij krijgen de auto binnenkort een ik vroeg mij af of je de auto ook kunt voorverwarmen als deze niet aan de lader hangt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat kan bij ons, voor de spiegels moet wel het verstelknopje in de juiste stand staan. Zag vandaag zelfs in de vernieuwde app dat ruitverwarming apart kan worden ingeschakeld.
 

Bulletdodger

Senior Member
Zie dat het nu ook zonder kabel kan raar dat kon eerst niet

Maar vernieuwde app? Ik zie nog helemaal niets?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

robbertos

Nieuw lid
Mooi! Wij krijgen de ambition. Daar zit geen spiegelverwarming op of wel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
Nog even terugkomend op het in-/uitschakelen van de remlichten bij een bepaalde vertraging. In plaats van met een sensor, kun je dat ook gewoon bepalen met de snelheidsverandering. Stel dat je elke 0,2 seconden de snelheid van de auto meet (en gezien er wettelijk verplicht een snelheidsmeter in zit, gebeurt dat ook), kun je door even de vorige gemeten snelheid te onthouden, direct de verandering van de snelheid berekenen. Je hebt maar een paar gegevens nodig:
- de tijd tussen 2 snelheidsmetingen
- de snelheid van de 1e meting
- de snelheid van de 2e meting
 
Zie dat het nu ook zonder kabel kan raar dat kon eerst niet

Maar vernieuwde app? Ik zie nog helemaal niets?
Beste klant,
1-1.gif

Wij zijn verheugd om de samenvoeging van twee van onze mobiele applicaties aan te kondigen: de ŠKODA Connect app en de MyŠKODA app worden één app genaamd: MyŠKODA.
.........

Dat is inmiddels al enkele malen gemeld, en staan nu hier: https://www.skodaforum.nl/forum/i/Škoda-connect.42260/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berrychello

Forumguru
Met de Kever in een lage versnelling is de remkracht bij gas los ook zeer sterk. Nog sterker wordt ie als ie is afgeslagen en je m rijdend in z'n 2 start. Heb al een keer bijna een agent in de achterkant gehad daardoor :D
Ik merk bij de Citigo dat de remlichten gaan branden als je het gaspedaal helemaal los laat als je in B rijdt.
 

Inkie

Nieuw lid
Ik wil in deze dagen graag de auto verwarmen vanuit huis, maar ik kom er niet uit hoe het werkt. De app my skoda werkt nog niet goed of ik kom niet correct ingelogd en de Skoda connect app kan het niet mee. Wie kan helpen?
 

Me Zelf

Forumguru
Recent 90KW/100km gebruikt.. rit van 1 km met eerst ontdooien :deuk:

Maar vandaag al 81 km gereden en nog 138 km bereik over. Effect van voorverwarmd aan de lader en lekker rustig 102-103 km/u op de cruisecontrol.
 

Dedier

Nieuw lid
Ja dat kan bij ons, voor de spiegels moet wel het verstelknopje in de juiste stand staan. Zag vandaag zelfs in de vernieuwde app dat ruitverwarming apart kan worden ingeschakeld.
Hoe krijg je het voor mekaar om hem te verwarmen terwijl hij niet aan de lader hangt? Ik krijg gewoon netjes deze foutmelding (zie foto). Verder heb ik nergens de optie gezien om voorruitverwarming, spiegels apart te doen.

Volgens playstore heb ik de nieuwste versie van de MyŠKODA app, en volgens mij ook de juist ;).
 

Bijlagen

  • 1ae07923-0f45-4f52-8f89-8aa1844adcca.jpg
    1ae07923-0f45-4f52-8f89-8aa1844adcca.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 19
Met de Mii Electric kan je de auto klimatiseren zonder aangesloten laadkabel. Je krijgt een melding dat het actieradius kost.

Helaas niet de mogelijkheid om de voorruitverwarming in te schakelen.

Wel de mogelijkheid de airco op afstand te bedienen dus dat is wel lekker op warme dagen. 20201208_184306.jpg
 

Me Zelf

Forumguru
Uit mijn hoofd (disclaimer: ik ben een warhoofd en informatie daaruit kan niet kloppend zijn...) : Je moet eerst in de maps&more app als die met de auto verbonden is instellen dat de klimatisering stroom van de accu mag gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan