SteGo's Citigo's

SteGo

Donateur
Voor wat betreft de nieuwe Citigo heb ik overigens gisteren al even een afspraak gemaakt voor de APK-keuring. Toen ik de auto vrijdag kocht kreeg ik hem geleverd met 12 maanden garantie en 'geldige APK'. En dat laatste kun je zo letterlijk nemen als het er staat. Op het moment van wegrijden heeft hij nog APK, of die nu nog 11 maanden geldig is of 2 weken, dat maakt niet uit. De mijne heeft nog APK tot eind november. Dat gaat trouwens z'n eerste APK worden, zo jong is het beestje nog. ;)

Ik had nog gespeeld met de gedachte om verse APK te bedingen, maar dan had ik de auto niet direct mee kunnen nemen en ik had ook geen zin om later nog weer een keer terug te moeten om de auto op te halen. De auto heeft in mei nog z'n onderhoudsbeurt gehad bij 90d.km en nu staat hij op ruim 93d.km dus dat duurt nog wel even voordat hij weer toe is aan verse olie.
Aangezien ik een jaar garantie heb zal ik de eerstvolgende beurt die nog in de garantieperiode valt wel even laten uitvoeren bij de garage ipv het zelf te doen. Dan is het officieel 'volgens fabrieksspecificaties' uitgevoerd door de garage en levert het geen gedoe op als ik onverhoopt toch gebruik zou moeten maken van de garantie. Al ga ik daar natuurlijk niet van uit.

Verder ben ik al een verlang-/ bestellijstje aan het maken voor spulletjes die ik wil hebben. M'n prullenbakjes voor in de deur heb ik meegenomen vanuit de vorige en bij de rubber mattenset had de verkoper van Van den Udenhout ook geen interesse dus die kon ik meenemen. Het onderdeelnummer van de rubber mattenset van de 3drs is echter wel anders dan die van de 5drs. Ik heb zojuist eens even uitgeprobeerd of hij past in de 5drs en wat dan het verschil is.
De matten voorin passen gewoon, alleen die achterin zijn kennelijk anders. Die passen net niet helemaal lekker. Ik heb de rubber matten toch gewoon in de auto gelegd want zeker met het natte weer zoals vandaag en gisteren vind ik rubber matten toch wel erg fijn. Ik denk overigens dat ik alsnog wel de juiste nieuwe mattenset ga bestellen, de huidige bestuurdersmat is al wel wat versleten geraakt en het oogt wel even fijn om een hagelnieuw setje te hebben. En bij Skoda zijn dit soort rubber mattensetjes verbazingwekkend goedkoop, zeker als je het afzet tegen de stoffen mattensetten.

Het verlanglijstje tot nu toe;

· modderkuipen bij de achterwielen

· S0055303032 onderhoudsboekje x1

· 1ST061123 armsteun x1 (ja, ik ga toch maar voor de dure originele Skoda armsteun)

· 1ST061541A matset rubber x1

tbv dubbele kofferbodem (wat fijn dat ik zelf die nummers hier in m'n topic had vermeld :D)
· 1S0858855E 1BS koffervloer x1
· 1S0858831F 82V steun links x1
· 1S0858832F 82V steun rechts x1
· 1S0845437 rubber x2
· N 91026802 bout x6

· nummer nog opzoeken; reservelampset voor Citigo met H7 verlichting & mistlampen

· Dashcam? Viofo A119 V3 / A119 mini, incl hardwirekit & geheugenkaart. (geen dual channel dit keer)
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
En echt boekje is toch wel zo fijn hoor! En een stuk mooier dan een stapel A4tjes met een nietje erdoor.

Wel vandaag nog ff snel bestellen bij Kopacek @SteGo!
 

EdK

Forumguru
dan een stapel A4tjes met een nietje erdoor.
Tsja je kunt er een stuk ijzer doorheen jagen.
Maar je kunt de zijkant ook perforeren en er een mooi mapje omheen doen.
Plak je de voor en achterkant op karton en lijkt het net een echt boekkie....
Alleen mis je dan het olifanteklotelerenhoesje dan nog .... :cool:
 

SteGo

Donateur
Wel vandaag nog ff snel bestellen bij Kopacek @SteGo!
Ik heb uitgebreid rondgeneusd op Kopacek en heb meermaals een mandje gevuld met leuke spulletjes, de prijzen zijn inderdaad echt goed met die 20% korting. En ik zou ook zeker iedereen aanraden zijn/haar slag te slaan als er wat leuks tussenzit.

Ik denk echter dat ik m'n spulletjes toch via de personeelsregeling van m'n werkgever ga bestellen, ik kan helaas geen uitspraken doen over tegen welke prijzen ik de spullen dan inkoop. Ik kan wel zeggen dat de rubber mattenset absoluut goedkoper is via Kopacek, alleen haal ik met enkel de mattenset de minimum orderwaarde niet voor gratis verzending.

Ik heb nog wel naar wat andere dingetjes zitten kijken die ik via m'n werk niet kan bestellen, zoals dit Citigo jasje maar het probleem met kleding is altijd weer dat maten van merk tot merk verschillen. Meestal heb ik weliswaar XL, maar soms ook net een maatje kleiner of groter. En daarbij ... het is feitelijk niks anders dan een zwarte jas met een piepklein Citigo logootje ... Dan kan ik zelf ook nog wel laten maken bij een signmaker/kledingbedrukker die ik ken.
Overigens zijn dit T-shirt en dit sweatshirt ook leuke wannahaves alleen zie ik mezelf daar niet mee gaan lopen. Leuk om te hebben ... maar afgezien van naar een Skoda-meeting ofzo zou ik dat niet aantrekken. Ik ben niet specifiek Mister Citigo ofzo. :D
 

SteGo

Donateur
Logo's in een ander kleurtje dan wat er nu op de auto zit hebben niet zo mijn interesse. ;)

@EdK , maar als ik niet via m'n werkgever kon bestellen had ik absoluut vanavond de armsteun en de rubber mattenset besteld hoor. :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
En wanneer gaat die rooie boven je naam eens vervangen worden voor een grijze muis ?
 

Kanerr

Forumguru
Gefeliciteerd! Die is erg knap zeg, goede keus zo in Tungsten zilver en het interieur, ik ben er echt verliefd op! Geeft een heerlijk gevoel van luxe.
 

SteGo

Donateur
Gefeliciteerd! Die is erg knap zeg, goede keus zo in Tungsten zilver en het interieur, ik ben er echt verliefd op! Geeft een heerlijk gevoel van luxe.
Dat doet hij zeker! Ik vind de kleur best wel chique en in combinatie met het mooie interieur voelt het inderdaad erg luxe.

Ik begin inmiddels wel wat meer een rokersluchtje te ruiken in de auto, ik vermoed dat ze dat wat gemaskeerd hadden vlak voor de proefrit. Het verklaart ook direct een vreemd plekje in de vloerbedekking, dat is dan natuurlijk een schroeiplekje. Maar dat mag de pret van de nieuwe auto niet drukken, ik ben er ontzettend blij mee. :)
 

Cordoba

Forumguru
Het kan zijn dat ie een ozonbehandeling heeft gehad, maar als er echt stevig in de auto is gerookt, en het interieur is niet grondig schoongemaakt komt dat terug uit de diepte van de stoelen (uit het schuim) als je alleen een ozonbehandeling doet. Andere mogelijkheid is dat ze voor je proefrit gewoon een rit gemaakt hebben om het interieur flink door te laten waaien, maar als ie dan een paar uur stilstaat ruik je het al weer, ik denk dus dat er alleen een ozonbehandeling is gedaan.
 

Kanerr

Forumguru
Ik zou het interieur (zou ik sowieso doen met iedere tweedehands auto) aanpakken met een extractor. Goed inzepen met interieurzeep, lekker borstelen, en dan met een extractor warm schoon water inspuiten en uitzuigen.

Ideaal!

Disclaimer; stoelen worden wel damp/nat dus een aantal dagen niet rijden of met een handdoek op je stoel :laugh:
 

Cordoba

Forumguru
Met goede extractor, en het aanpakken op een zonnige dag (auto in de zon parkeren om te drogen) kun je met 1 dag alweer gewoon 'droog' rijden. Blijkbaar is dit niet gedaan vóór de ozonbehandeling. Zo'n extractor is bij bouwmarkten en verhuurbedrijven als Boels te huur (ca. 25 euro per dag), vaak onder de naam 'tapijtreiniger', wel opletten dat je ook de kleine zuigmond/sproeier voor in de auto er bij krijgt (met een grote voor de huiskamer kun je in de auto nergens bij)
 

SteGo

Donateur
Bedankt voor de tips heren! ;)

Voorlopig stoort het luchtje me nog niet zo erg dat ik met een extractor aan de gang wil gaan (en het is ook inderdaad meer een klusje voor een zonnige en warme zomerdag zodat alles lekker kan drogen), maar ik zal binnenkort wel eens even met een sopje door de auto gaan en dan met name het stuur even goed schoonmaken want ik kan de rookgeur ook goed ruiken aan m'n handen als ik een stukkie gestuurd heb.

Ik zat gisteren eens even in ETKA te kijken naar de modderkuipen achter en het viel me op dat ondanks dat mijn Citigo de fabriek verlaten heeft zonder, ze wel aangegeven worden in het programma. Echter geeft ETKA voor de modderkuipen 2 verschillende onderdeelnummers aan voor beide kanten.
Ik heb zodoende eens even navraag gedaan bij m'n leverancier welke ik moest bestellen. Het antwoord is dat als je een modderkuip wilt vervangen omdat die bijvoorbeeld beschadigd is dat je dan even het nummer moet bestellen dat in het kapotte onderdeel staat. Mocht de Citigo nog niet over modderkuipen beschikken, dan heb je onderstaande onderdeelnummers en hoeveelheden nodig.
image007.jpg
Dus voor iedereen die dit ook wil doen, doe er je voordeel mee. ;)
Ik haal de nummers die ik in een vorige post had staan even weg om verwarring te voorkomen. Die nummers had ik namelijk op skodacommunity.de gevonden, maar dat zijn berichten die dateren van 2014.

Verder kwam ik erachter dat de wisselschroevendraaier voor torxbouten mist in m'n pechsetje ... oei, wat een pech.
Ik kon het niet laten; ik heb een nieuwe besteld. Ik wil het setje toch compleet hebben.:maakmegek: Kost maar een paar euro, onderdeelnummer 6R0012255

De armsteun is ook besteld, en wellicht dat morgen even al die nummers bestel die ik nodig heb voor de modderkuipen achter.
Het dubbele vloertje in de kofferbak zie ik voorlopig toch nog even vanaf. Ik vind het wel mooi, maar ik heb hem eigenlijk helemaal niet nodig. En met name die bodemplaat zelf is bepaald geen koopje. In de vorige Citigo was hij wel handig omdat ik daar geen reservewielbak had ivm de gastanks en door het dubbele vloertje kon ik mooi een thuiskomertje onder het vloertje opbergen zonder er last van te hebben.

Achteraf gezien had ik afgelopen weekend toch even deze mooie kofferbakmat moeten bestellen bij Kopacek in combinatie met de rubber vloermatten en wellicht nog een ander leukigheidje. Er is gelukkig geen haast bij, ze hebben vast wel weer een keer opnieuw een kortingsactie. :)
 

SteGo

Donateur
@Tees die is óók fraai ... keuzes keuzes keuzes.
Degene die jij linkt heeft dan weer als voordeel dat ik die ook makkelijk via het werk kan bestellen aangezien het een originele Skoda accessoire is. Ik denk er nog even over na .... zodra ik een mat heb gekozen, besteld en binnengekregen zal ik het laten zien. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

SteGo

Donateur
Vandaag voor het eerst sinds aanschaf de nieuwe aanwinst eens even volgetankt.
En dat is ... euh ... weer even wennen voor de voormalig CNG-klant. Vooral dat bedrag onderaan de kassabon was ik niet meer helemaal gewend. :maakmegek:
tanken.jpg
Bij aanschaf had ik een volle tank brandstof gekregen en terwijl ik Boxtel uitreed had ik de tripmeter gereset. Nu bij het tanken stond hij inmiddels op 742,2 km en ging er 33,90 liter in. Dat zou betekenen dat hij zowat 1:21,9 gereden heeft ... en het was vast geen premium E5 benzine die de verkoper erin gekieperd heeft. Eerste indruk wat betreft het verbruik is niet slecht! :cool:

Aangezien de Citigo volgens het boekje een 35 liter tank heeft had ik hem ook wel bijna leeggereden. :D In dit geval heb ik even BP Ultimate 98 getankt (scheelde toch nog wel redelijk in vergelijking met V-power), ik wil eens even kijken wat het verbruik is met een paar tankjes premiumsap van BP/Shell. Mogelijk dat ik daarna ook nog eens even een tijdje E10 probeer om te zien wat het verschil is.
 

Tees

Donateur
Je gaat het verschil tussen 98 en E10 waarschijnlijk niet zien. Theoretisch zou t 3% moeten zijn (mits je E0 tankt en geen E5), maar de variatie tussen tankbeurten is zeker meer dan die 3%.

En voor het geld hoef je t zéker niet meer te doen, sinds de 98 20-30 cent duurder geworden is dan de E10 (sinds mei/juni is dat helaas zo). Ik tankte voorheen altijd 98, sinds juni 'gewoon' weer E10.
 
Bovenaan Onderaan