SteGo's Citigo's

Simon2604

Donateur
Je kunt ze dus even proberen een berichtje te sturen via Facebook ofzo, misschien heeft het zin.
Heb ze een bericht gedaan. Ze hebben contact opgenomen met SuperTank. Ze gingen het aanpassen. Heb als compensatie 100 happy points gekregen. In DirectLease app staat de prijs weer correct.
 

SteGo

Donateur
Ik keek trouwens net even in de DirectLease Tankservice app om zelf ook eens even te kijken naar de prijzen in Zwolle ... daar zag ik de nieuwe prijs bij Firezone ... mind you, dat is 'gewoon' CNG, laagcalorisch gas dus ...
€3,951/kg! :sterretjes:
En ik denk niet dat het een foutje in de app is, bij BSP Ecofactorij in Apeldoorn kost het ook al €3,951/kg en ik zie er in de app al veel meer net onder de €4/kg zitten. Dat gaat hard de verkeerde kant op, zeker als de gasprijs eind dit jaar nog verder zal stijgen zoals ik een energie-expert laatst op de radio hoorde vertellen.
cng tanken.png
Met dit soort prijsverhogingen begin ik toch sterk te twijfelen of ik de Citigo nog een keer door de CNG-tankkeuring zal laten gaan begin volgend jaar ... of dat hij een (spreekwoordelijke!) schop krijgt en ik op zoek ga naar wat anders.
Misschien iets op LPG ... dat kost in 's Heerenbroek, net buiten Kampen/Zwolle €0,729/L.

Ben heel erg benieuwd wat er de komende tijd bij OG gaat gebeuren ... :pieker: *SteGo kijkt zorgelijk* :nono:
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Ik zou zeker de keuring niet meer doen en ook actief op zoek gaan. OG zal echt niet lang meer zo goedkoop blijven als dat het nu is... helaas...
 

SteGo

Donateur
Toch een beetje zonde dat ik die dure gasslang laatst nog heb vervangen dan ;) ... maargoed, de Engelsen zouden dan waarschijnlijk zeggen; Don't cry over spilled milk. :D


We zullen zien wat er op den duur na de Citigo gaat komen en hoe lang het gaat duren. Ik heb vooralsnog geen haast.
Heeft er iemand interesse in een Citigo op aardgas toevallig?? :deuk:
:maakmegek:
 

Fabia 123

Forumguru
Weinig kans denk ik.
Paniek over energieprijzen is niet nieuw, en gaat altijd weer over. We weten alleen nog even niet wanneer.
 

SteGo

Donateur
Niet dat ik er hier nu een CNG-prijstopic van wil maken hoor ..... maar ik zag dat PitPoint inmiddels op €3,999/kg staat. Hij gaat lekker! :maakmegek:

Zelf was ik gisteren al eens even wat aan het rondneuzen naar een vervanger voor de rode gasbom, maar ondanks dat ik zo'n Yeti wel een gave auto vind om te zien, en ik de instap en zit ook erg fijn vind gaat het hem niet worden. Beetje boven m'n budget.
Net zoals deze Daihatsu Terios waar ik eigenlijk wel een beetje verliefd op werd ... Tjah, ik heb altijd nog wel warm plekje in m'n hart voor Daihatsu. Maargoed, zo'n Terios is ook veel te duur om m'n jaarlijkse kilometers mee te rijden. Jammer. Ook nog even bij Korterink in Rouveen gekeken naar een paar Fabia 3's, zowel hatchback als combi. Op papier vond ik zo'n hatchback eigenlijk best wel een goede keus, maar ik voelde helemaal geen klik tussen mij en de betreffende Faab's. Ik vond ze te groot, ik hou toch meer van wat kleiner en compacter. Formaatje Suzuki Swift en kleiner. Aan het eind van de ochtend hield ik het voor gezien, geen zin meer om in de hitte nog meer auto's te bekijken en 's middags zouden m'n vrouw en ik ook nog op pad.

Ik heb nog 1 auto in de planning om te gaan bekijken, het is een Skoda, een Citigo, zonder CNG-tanks, met 5 deuren. We gaan zien wat het wordt. Aanvankelijk was de VAG-drieling buiten de lijstjes van potentiële opvolgers gevallen aangezien we eigenlijk graag een auto wilden die een karretje mag trekken, gewoon voor het geval dat je eens een boedelbakje wilt huren, maar kleine auto's die wat mogen trekken, waar ik lekker in zit en die binnen budget vallen zijn niet zo rijkelijk gezaaid. Overigens heb ik in de tijd dat ik auto's mét trekhaak had nooit een aanhanger getrokken. :pieker:
Maarjah, het gevoel dat het kán ..... ;)

Laatst nog wel met een Toyota Yaris gereden, als Japanse tegenhanger van de Suzuki Swift ... maar de uitstraling van die auto doet me bijna huilen .. ze noemen zo'n ding niet voor niks Beyaris. Zal technisch ongetwijfeld een prima auto zijn ... maar nee, ik moet ook met een beetje plezier naar m'n auto kunnen kijken hoor.

Ik had vanochtend m'n Citigo eens even ingegeven bij de ANWB verkoopservice ... Het verbaasde me dat ik vandaag ook al een 'gegarandeerd bod' terug kreeg. De hoogte van het bod was redelijk in lijn met de verwachtingen. Alle dealers/handelaren bieden zo'n beetje hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik vind de Yaris van de vorige (3e) generatie helemaal niet verkeerd van buiten! Mn buurvrouw heeft er eentje in zwart/rood, geinig karretje. Die van de huidige generatie vind ik echter spuuglelijk, rare bollingen gecombineerd met hoekigheid :Nono:
 

SteGo

Donateur
De eerste facelift van het vorige type Yaris vind ik wel mooi (2014-2017) maar die zijn met een motor die me aanstaat (1.3 of de 1.5hybrid) boven budget helaas. De pre-facelift en de 2e facelift vind ik echt niet mooi. En de Yaris waar ik naar keek was zelfs nog van de 2e generatie ... die er op het laatst ook nog even als 'Toyota Daihatsu Charade' is geweest. :D
 

Tees

Donateur
Eens, de 2e generatie en eerder is wel een beetje erg beYaris.De Aigo heeft een beetje hetzelfde euvel, leuk vanaf 2014, daarvoor mwah.

En een Honda Civic, is dat niet wat?
 

EdK

Forumguru
Beetje boven m'n budget.
Net zoals deze Daihatsu Terios waar ik eigenlijk wel een beetje verliefd op werd
Bij die Terios staat wel "Vraag Prijs "
Dus je kunt onderhandelen over de prijs

En Yeti , Misschien dat de aanschafprijs te hoog is, maar ga van een verbruik uit van 1 op 14 a 1 op 15 en dat is ook al prijzig met huidige brandstof prijzen. Oorzaak is de stroomlijn van een doos sigaren met een luciferdoos er op !
Maar ook de verzekering / houderschap belasting kan aardig oplopen !
 

SteGo

Donateur
Er kan best 'vraagprijs' bij staan, maar ik ken de eigenaren van het autobedrijf wel een beetje en voor die auto ga je echt niet heel veel minder betalen dan hun vraagprijs. De Daihatsu Terios is nog steeds zeer geliefd als occasion en ze verkopen die dingen als spreekwoordelijke warme broodjes ondanks dat die evenals de Yeti absoluut geen zuinigheidswonders zijn. Hoge instap he ... vinden de oudere mensen fijn. (Maar ik ook! :D )
De Yeti heb ik ook niet serieus overwogen hoor, maar ik zag hem staan en zodoende probeerde ik hem eens even uit en daarbij verbaasde hij me heel erg positief qua zitcomfort. Maar mij krijgen ze sowieso niet aan de TSI motoren.
En een Honda Civic, is dat niet wat?
Jazz bedoel je denk?

Een Civic is me te groot, maar de Jazz daar heb ik wel naar gekeken en dat is niet mijn ding. Ja, die magic seats zijn geniaal, super praktische auto maar ik word er niet happy van. Daarnaast zijn Honda's duur en de onderdelen ook. En heel eerlijk ... zo'n Jazz is toch ook wel een beetje de beYaris van Honda. ;)
Ik heb een hele tijd terug al wel eens met een Honda CR-Z hybrid gereden trouwens en dat vond ik echt erg leuk maar die instap was me echt veeeeeeel te laag. Daar wil ik niet dagelijks in- en uitstappen.
Wat ik echt een super toffe Honda vind is de Element. Maar dan blijf je kruiwagens vol geld naar het tankstation brengen. :maakmegek:

Verder nog wel even opnieuw de Mitsubishi SpaceStar door m'n gedachten laten gaan, maar die had ik onlangs nog weer een keer mee als leenauto van de garage ... en zoals ik al een keer eerder heb beschreven, die wil ik echt niet hebben.
 

EdK

Forumguru
Tsja dan zou ik een Multi pla nemen voor de hoge instap...
Oke, niet naar het uiterlijk kijken !! Het innerlijk is het belangrijkst !! :nailbiting:
:nailbiting::dankje:
 

SteGo

Donateur
@EdK dan koop ik liever weer gewoon een echt leuke auto die ik in het verleden ook al heb gehad; Nissan Cube. :D

Maar ik ga eerst maar eens bij de 5drs Citigo kijken die ik online heb gezien, eens kijken wat de uitkomst daarvan is. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Kanerr

Forumguru
De Cube is zooooo cool!!!!

Ik kan begrijpen dat de keus voor een 5 deurs Citigo een goede zo niet de beste keus kan zijn, maar ik persoonlijk zou echt nooit een tweede x voor dezelfde auto gaan. Wil altijd weer wat anders en soms kost het maandelijks meer (in ons geval kost ALLES meer :troost:) maar heb je wel meer plezier en weer wat nieuws om naar te kijken elke dag en behalve dat... Ik vind het ook altijd leuk om andere merken te leren en te kijken wat ze net anders doen :D Bij aankoop v.d. Mini bijvoorbeeld kon ik ook kiezen voor een hele jonge Golf GTI maar heb toch gekozen voor een Mini omdat ik al jaren in VAG rij..
 

SteGo

Donateur
De Cube is zeker cool. De gaafste wagen die ik ooit heb gehad. ;)

In principe ben ik er normaalgesproken ook wel voorstander van om niet 2 keer hetzelfde type auto te kopen. Maar als alles wat ik anders wil hebben eigenlijk buiten het gestelde budget is .... Tjah, dan is de Citigo wel degelijk een kanshebber aangezien die wel in een leuke uitvoering te vinden zijn en binnen budget.

Ik had ook nog wel aan de Opel Karl gedacht, die kun je onder andere ook vinden in hele mooie complete uitvoering met oa stuurverwarming, maar het viel me nog tegen wat die dingen moeten kosten.
Terwijl dat eigenlijk gewoon een Chevrolet/Deawoo is.

Overigens kreeg ik net bericht dat de Citigo waar ik naar wilde gaan kijken al verkocht is. Ik speur maar weer verder. :D
 

Cordoba

Forumguru
Zo die Terios is ook stevig aan de prijs voor een auto die 10 jaar oud is en benzine zuipt (dat verwacht ik tenminste). Een Yaris is inderdaad slaapverwekkend, maar ik heb ook geen idee voor een goed alternatief voor je dat al niet genoemd is.
 

Kanerr

Forumguru
Wat zijn je eisen en budget @SteGo ?
Ik weet niet of het past, maar een Panda 4x4 is wel echt geweldig. Heb je ook in verschillende smaken :D
 

SteGo

Donateur
Panda 4x4 is echt leuk speelgoed, ik heb me daar in het verleden al eens over ingelezen. De vorige generatie schijnt echter wel beter te zijn dan de huidige.

Ik heb de Panda nog wel op het lijstje staan om ook even naar te gaan kijken. En ik zag dat een garagebedrijf bij mij in de buurt ook nog een Opel Karl in nette uitvoering en met goede prijs heeft staan, alleen wel met een super saaie kleur (bummer!). Daar misschien toch ook nog even kijken.
Verder wil ik ook nog even kijken bij een Dacia Sandero (stepway) van de vorige generatie.

En als het gaat over iets eigenzinnigs; online zag ik deze Renault, erg leuk, al heb ik er geen oogje op. ;)

Mijn eisen zijn een beetje fluïde, maar ik zoek wat kleins (a-segment / klein b-segment), 5drs met airco en cruise control, en het liefst ook nog stoelverwarming, trekhaak en geschikt voor LPG. Dat ik niet iets ga vinden dat aan al mijn eisen voldoet begrijp ik zelf ook wel. :D

Budget is een beetje afhankelijk van leeftijd/km-stand. Jongere auto met minder kilometers wil ik wat meer aan uitgeven dan ouder spul. Ik zoek meestal occasions met een vraagprijs tot max €10.000. Maar liever vind ik een auto die wat minder kost dan dat, al is dat in de huidige tijden misschien niet helemaal realistisch met mijn wensen. :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan