Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Je verwacht het niet ;), maar ik snap dat wel hoor. Die oude techniek is juist mooi, vooral als het doet wat het moet doen. Een oude 911 is voor mij veel mooier dan een moderne, en dan heb ik t nog niet eens over een E-type :jaja:. Zeker niet als dagelijkse auto, maar als liefhebbersauto is zo'n ding heel mooi (wat betekent dat ik er nooit een zal hebben :bloos:)
 

Chrisjemol

Forumguru
Staat op de (NL) marktplaats een JDM accord station
Niks voor jou? Is al wit
Honda, JDM en al wat getunede maar toch lekker wat ruimte
 

JeSko

Forumguru
Voor Import mag er niets aan gebeurd zijn, je kan enkel volledig stock wagens importeren naar België, anders krijg je hem hier niet gekeurd, weer zo'n achterlijk regeltje van een achterlijk land. Een kennis van mijn collega is zo ook 5 keer naar de keuring moeten gaan alvorens zijn Acura goedgekeurd werd, die auto was trouwens compleet stock, maar toch deden ze mogelijk, uiteindelijk met de man van de Honda import garage naar daar moeten rijden en toen waren ze wel overtuigd, ookal had die jongen de 4 keer ervoor ook alle nodige papieren en homologatie documenten bij zich.
 

EdK

Forumguru
Zou de advertenties van die SuperB ff lekker een week of 4 weghalen en lekker wachten tot heel België weer terug is van vakantie.
En dan weer eens voorzichtig te koop gaan aanbieden.
Als je hem laat staan denken mensen ook van oh hij staat al een 6 weken te koop en raakt hem niet kwijt, dus ga lekker onder zijn prijs bieden...
 

leon-cupra

Forumguru
Alle begrip daarvoor hoor @JeSko . Snap het ergens wel maar hoop gewoon voor jou dat het droombeeld dat je ervan hebt ook werkelijkheid wordt. ;)

@Tees ooit met een 993 eens meegereden, wagen helemaal gerestaureerd tot elk vijsje. Eigenaar trok er eventjes mee op. beleving ten top (qua geluid en dergelijke) maar qua veiligheidsgevoel, geef mij dan maar een 992. Eigenlijk zouden ze een 992 gewoon moeten strippen qua isolatie, zodat het geluid van de motor helemaal in het interieur komt en de beleving weer ten top is. Rijden doet een 992 10000x beter dan de oudere generaties.
 

JeSko

Forumguru
Betwijfel het @EdK , denk dat ze in Tsjechië zo'n auto's gewoon nog wel waarderen, wellicht hebben ze het daar niet zo nauw met milieuregels ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Wss handelaar die betaalt aan de deur. Opletten met online overschrijvingen met de telefoon. De wagen niet meegeven zolang het geld niet op jouw rekening staat. Bestaan genoeg fake-apps waarbij de koper toont dat hij overgeschreven heeft.
Betaalt de koper cash, weet ook dat je tegenwoordig maar een bepaald bedrag cash mag binnenbrengen bij de bank. Ook opletten dat je dan ook euro’s krijgt en dat ze geen “swap” doen.
 

Eltjo

Forumguru
Je kan cash ook direct storten bij een bank in bijzijn van de koper. En daarna de documenten overhandigen.

En heb geduld, je zit toch niet op een schopstoel? Wat kost je jouw auto als die stil staat? De mijne aan houderschapsbelasting al zo’n €147 per maand...
En wat heb je betaald voor jouw auto toen de marktprijzen lager lagen? Een auto wordt meestal niet meer waard... en kost je nu eenmaal geld. Mijn 2.0TDI had ik zonder garantie voor zo’n €14000 incl. BPM etc. zelf geïmporteerd. Nu zijn de prijzen net gestegen en krijg er 175 dkm en 7 jaar verder misschien nog €5000 voor. Tja, dat is dan aan afschrijving dus al meer dan €100 per maand.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Grote voordeel van oudere auto's is dat er weinig software in zit, dus alles is mechanisch of redelijk simpel elektrisch/electronisch zonder allerlei software obstakels van de fabrikant om aanpassingen tegen te gaan.

Wat ik qua geluid ook kicken vind is een 911 uit eind jaren 70 met elektrisch geregelde carburateur: bij stationair draaien met koude motor geeft de auto zelf iedere 5-10 seconden een paar honderd toeren gas zodra het toerental te laag dreigt te komen. Resultaat is dat ie bijvoorbeeld voor een stoplicht met koude motor het toerental steeds tussen pakweg 1500 en 1000 rpm pendelt, overigens wel knap lastig met uitparkeren als de auto steeds gas bijgeeft, maar dat wisselende toerental geeft zo'n heerlijke grommmm.
 

eriktv

Forumguru
Mocht de Tsjechische verkoop niet doorgaan, zorg dan dat je advertentie op sites staat die ook internationaal doorlinken, zoals Autoscout. In Tsjechië wordt vrijwel standaard gesjoemeld met kilometerstanden, dus daarom zijn auto’s uit NL, B of D gewild. Zeker met onze NAP. Jij kunt best adverteren met aantoonbare kilometers op basis van onderhoudsboekje denk ik.

Ik heb zelf m’n 1.9TDI O1C van 200-300dkm gereden, m’n schoonouders (in Tsjechië) van 300-400dkm en die hebben hem supersnel kunnen verkopen. Puur vanwege de NL historie en ze hebben er geen cent op afgeschreven uiteindelijk. Laat het me weten als ik kan helpen met papierwerk/vertaling, ik heb onze O1 toen zelf geëxporteerd en aldaar geïmporteerd.
 

Eltjo

Forumguru
@Eltjo in België is dit beperkt , cash geld storten (ter bestrijding van fiscale fraude).
Nu je het zegt, in NL is het beperkt gratis storten op eigen rekening. Ik meen vanaf mei dit jaar €3000 per dag bij de ING.
Maar goed, het was een suggestie die Jesko alvast kan bekijken voor zijn situatie.
 

Kanerr

Forumguru
Nu je het zegt, in NL is het beperkt gratis storten op eigen rekening. Ik meen vanaf mei dit jaar €3000 per dag bij de ING.
Maar goed, het was een suggestie die Jesko alvast kan bekijken voor zijn situatie.

Ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk...
1659937375208.png

Dus mocht ik mijn auto contant verkopen (~20k) ben ik 7 dagen(!) bezig met het geld naar mijn bank te brengen, en betaal ik 35 euro om er gebruik van te maken...

Geld contant opnemen is trouwens net zo een drama. Maargoed, het is niet anders.
 

Rallye

Forumguru
In Nederland is (in ieder geval bij de Rabo) storten op de rekening van een kind gratis. Niet dat we dit soort bedragen vaak storten overigens…..
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het zal altijd degene die met het contant geld aankomt zijn die moet kunnen verklaren hoe hij/zij eraan komt.
En als ik een auto contant verkoop voor zoveel geld, wil ik wel zeker weten dat het allemaal echt is.....
De koper kan/mag/moet het op mijn rekening storten, dan worden de biljetten direct gecontroleerd.
En wanneer hij/zij daarmee niet akkoord is, is daar vast een reden voor, maar is het voor mij: NO SALE.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan